Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان گفت: وقتی به تختی بزرگ برای زلزله بویین زهرا به خاطر اعتباراتی که دارد پول می دهند، باید از ظرفیت تختی های زمانه خودمان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مصطفی ابطحی رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در نشست خبری اظهار داشت: معتقدم اگر فرصت خدمت گذاری وجود داشته می شود، می توان کارهایی انجام داد که نسل های بعد خود را وام دار آن بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی آمدند و رفتند و قدمی برای مشکل زدایی برنداشتند به همین دلیل الان نامی از آنها نیست.

* بساط تصمیمات هزینه بر را برچیدیم 
وی افزود: صاحبان اصلی صندوق قهرمانان و پیشکسوتان هستند. برای انجام ماموریت بساط تصمیمات هزینه بر را چیدم و تصمیمی که هزینه مالی داشته اتخاذ نکردیم. نگاه ما درآمدزایی و ایجاد احترام است. من تلاش کردم برای احترام به پیشکسوتان ساختارهایی کنیم. خانه پیشکسوتان حلقه گمشده است خانه ای که می توان برنامه های متنوعی ایجاد کرد و قدر پیشکسوتان را دانست.
رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان با اشاره به اینکه خانه پیشکسوتان تاسیس شده و برنامه های متنوعی برگزار شده، عنوان کرد: وقتی کسی را دوست داریم، حتما تاریخ تولد آنها را به یاد خواهیم داشت به همین دلیل اعتقاد دارم در زمان حیات باید دست پیشکسوتان را گرفت. در این مدت به دنبال کشف فرصت های متنوع برای قهرمانان و پیشکسوتان بودیم.

* بلیت رایگان مترو برای پیشکسوتان
ابطحی در ادامه به امکانات در نظر گرفته شده برای پیشکسوتان اشاره کرد و یادآور شد: امکانات ورزشی که در اختیار صندوق و اداره کل تهران است به صورت رایگان در اختیار پیشکسوتان قرار می دهیم. در درفشی فر هم با توجه به تفاهمات صورت گرفته، پیشکسوتان می توانند از امکانات آنجا استفاده کنند. با شورای شهر صحبت کردیم تا بلیت های رایگان مترو و بی آر تی از سال جدید در اختیار پیشکسوتان قرار بگیرد. قرار شد میادین و خیابان ها را به نام قهرمانان و پیشکسوتان نامگذاری کنیم که شورای شهر با این موضوع موافقت کرده است. نباید تجلیل ما برای درگذشتگان باشد.

* برنامه اختصاصی صداوسیما برای پیشکسوتان
وی با اشاره به مذاکراتی که با صدا و سیما داشته، عنوان کرد: صحبت کردیم تا برنامه های اختصاصی برای پیشکسوتان داشته باشیم. با کلانشهرها مانند مشهد صحبت کردیم تا شعبه خانه پیشکسوتان را در مشهد هم داشته باشیم و از نام آوران خراسان تا پایان سال تجلیل شود. با انیستیتو تهران هم در حال مکاتبه هستیم تا شرایطی برای معاینه پیشکسوتان فراهم شود.
رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان همچنین با اشاره به دیگر فعالیت های صندوق خاطرنشان کرد: با معاون فرهنگی قوه قضائیه صحبت کردم تا از ظرفیت پیشکسوتان استفاده کنیم. شخصیتی مانند ورزشکار نیست که با قهرمانی آنها مردم لبخند بزنند و حالا که آنها از دنیای قهرمانی دور شده اند، چرا نباید در حل اختلافات از آنها استفاده کرد؟ وقتی به تختی بزرگ برای زلزله بویین زهرا به خاطر اعتباراتی که دارد پول می دهند، باید از ظرفیت تختی های زمانه خودمان استفاده کنیم.
ابطحی در ادامه صحبت هایش در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باید به نوعی عمل شود تا پیشکسوتان دیده شوند، چرا که خیلی از آنها شرایط خوبی ندارند، گفت: خوشبختانه با توجه به قانون تاسیس وزارت ورزش و تاسیس صندوق، مجلس تصویب کرد تا ۶ ماه بعد از قانون تاسیس وزارت، صندوق برای اصلاح اساسنانه وقت دارد تا برنامه خدمتی خود را وسیع تر کند.
وی با اشاره به حمایت از ۱۰ هزار نفر، گفت: ۱۰ هزار نفری که شناسایی شده اند را فدراسیون ها معرفی کرده اند. اگر کسی معرفی نشده یا به فدراسیون مراجعه نکرده یا فدراسیون او را حائز شرایط ندانسته است. قبلا قهرمانان آسیا، جهان، المپیک و پارالمپیک عضو صندوق بودند که با تصویب مجلس قهرمانان ملی هم اضافه شده اند. ما تا ۶ ماه وقت داریم اساسنامه را تنظیم کنیم.

* کف پرداختی را ۷۰ درصد افزایش دادیم
رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان درباره گلایه برخی ورزشکاران که به موقع حقوق نمی گیرند، تصریح کرد: از زمانی که مسئولیت را برعهده گرفتم هیچ عضوی نیست که مستمری نگرفته باشد. ممکن است در گذشته اتفاقاتی افتاده باشد که من تکذیب نمی کنم. اگرچه ممکن است برخی از مستمری ها کم باشد. ما کف پرداختی را ۷۰ درصد افزایش دادیم و تا پایان سال جاری بخشی از این پرداختی را اصلاح می کنیم. قبول دارم پرداختی ها کم است اما بدون تبعیض پرداخت می کنیم.
وی همچنین درباره گرفتن هتل ورزش از فدراسیون شطرنج، یادآور شد: هتل ورزش از سوی شرکت توسعه برای مدت محدودیتی به شطرنج واگذار شد. ما توانستیم هتل ورزش را با رقمی بیشتر به مدت ۳ سال از شرکت توسعه بگیریم و بلافاصله خانه پیشکسوتان را تاسیس کردیم. فکر نمی کنم فدراسیون شطرنج هزینه زیادی کرده باشد. از ۳ ورزشکار روز سه شنبه تجلیل می کنیم و شما خواهید دید دست به بازسازی هتل ورزش زده ایم.

* سودآوری ۴ میلیاردی صندوق در سال جدید
ابطحی درباره اینکه منابع مالی چطور تامین می شود، اظهار داشت: بخشی توسط وزارت ورزش تامین می شود. رقم نسبتا خوبی در اختیار ما قرار می گیرد. در کنار آن درآمدزایی هم داریم و چندتا از شرکت ها به درآمدزایی خوبی رسیده اند که گزارش آن را به وزیر دادیم و سود آن را از ۷ میلیون به ۴ میلیارد رسانده ایم. تلاش می کنیم مشکلاتی که هست را برطرف کنیم در این صورت به منابع مالی وزارت نیاز نداریم.
رئیس شرکت حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی درباره اینکه چه مبلغی به قهرمانان داده می شود، عنوان کرد: ۳۰۰ هزار کمترین و ۲ میلیون و ۷۰۰ تومان بیشترین مبلغ پرداختی بوده است. این ۳۰۰ هزار قبلا ۱۸۰ هزار تومان بود. به حدادی هم اگر ظرفیت باشد، بیشتر پرداخت می کنیم.

* گردش مالی ۴۰۰ میلیونی ورزش الکترونیک در سال
وی درباره اینکه مدیریت انجمن ورزش های الکترونیک به صندوق واگذار شده، تصریح کرد: یکی از فرصت سازی ها این بود برای یکی از انجمن هایی که مغفول مانده برنامه داشتیم. با وزیر صحبت کردیم و در نهایت موافقت شد انجمن ورزش های الکترونیکی به صندوق منتقل شود. از نظر کارکردی این انجمن زیر نظر صندوق و از نظر برنامه زیر نظر ورزش همگانی است. امیدواریم این انجمن خوب درآمدزایی کند. ۶ میلیون ورزشکار حرفه ای در این رشته فعال هستند و اگر حمایت وزارت را داشته باشند می توانیم چهره ها را جذب کرده و لیگ حرفه ای ورزش های الکترونیک را راه اندازی کنیم. ۴۰۰ میلیون دلار در سال گردش مالی فعالیت های این ورزش است. من می دانم درآمدها کجا هست. تلاش ها ادامه دارد و کارها را پیگیری می کنیم.
ابطحی درباره اینکه پاداش به مدال آوران برای بازیهای 2020 چگونه است، گفت: امیدوارم مدال های خوشرنگ کسب شود. فدراسیون ها آنها را به صندوق معرفی می کنند و به مدال آوران مستمری می دهیم. برخی از ورزشکاران البته عضو صندوق هستند و امیدوارم نفرات جدیدی معرفی شوند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله ورزش ابطحی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در این دیدار با تبریک هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به توسعه هرچه بیشتر این ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش زوخانه‌ای در کنار پرورش جسمانی، ورزشی برای پرورش روح و بالا رفتن روحیه پهلوانی و جوانمردی است.

وی افزود: باید منش پهلوانی و جوانمردی در دیگر رشته‌ها نیز تقویت شود و ورزشکاران و جوانان دارای روحیه پهلوانی باشند.

امام جمعه یزد بیان داشت: مایه مباهات است که ورزش زورخانه‌ای سرشار از ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی و آمیخته به عشق اهل بیت (ع) است، چیزی که در ورزش‌های وارداتی وجود ندارد.

ناصری ادامه داد: دشمنان امروزه در جنگ نرم روح و افکار جوانان ما را نشانه رفته اند و به دنبال دور کردن جوانان از ارزش‌ها هستند که تقویت این رشته و توسعه آن در جامعه آشنایی جوانان با ارزش‌ها و تقویت روحیه ایثار و جوانمردی در آنها می‌شود. 

در این نشست شال کسوت و مروج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به آیت الله ناصری اعطا شد و از کهن کسوتان، پیشکسوتان، مرشدان پیشکسوت و خیرین ورزش زورخانه‌ای استان تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد