Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:19:31 GMT

احیای بخشی از باغ تاریخی سیب کرج

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۴۷۵۲

احیای بخشی از باغ تاریخی سیب کرج

پیمان بضاعتی‌پور روز شنبه در نشست خبری اظهارداشت: با پیگیری‌های مستمر شهرداری کرج، باغ تاریخی سیب مهرشهر که در معرض تهدید و تخریب قرار داشت امروز در فهرست میراث طبیعی کشور قرار گرفته و همچون گنجینه‌ای در کرج  نگهداری می شود.

وی  بیان داشت: احیای درختان باقیمانده این مجموعه به صورت ویژه در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: پنج حلقه چاه باغ تاریخی سیب مهر شهر نیز از وضعیت موتوری به برقی تبدیل شده و ۲۷۲ هکتار از اراضی این مجموعه به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج بیان داشت: اکنون ۵۸ هکتار از  اراضی باغ سیب مربوط به درختان گلابی نیازمند احیا و رسیدگی بیشتری است.

باغ سیب مهرشهر کرج  به وسعت ۳۴۰ هکتار  در دهه ۴۰ شمسی در حاشیه کاخ تاریخی مروارید احداث شد.

این باغ یکی از مناظر تاریخی و فضای سبز استان البرز است که احیای آن از چهار سال گذشته با همکاری شهرداری کرج و دیگر و دستگاههای اجرایی آغاز و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها کاشت نهال شهرداری کرج البرز باغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال شهرداری کرج البرز باغداری کاشت نهال شهرداری کرج البرز باغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم