Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما امروز بیش از تکنولوژی به خلاقیت در صنعت اسباب بازی نیاز داریم و قطعا ایجاد خلاقیت در این صنعت، نه تنها در یادگیری کودکان موثر است که به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند به گزارش خبرنگار اجتماعی اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی گفت: یادگیری وجه تمایز میان افراد جامعه و مستمرترین رفتاری است که انسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین دوره یادگیری دوران کودکی است که بخش عظیمی از شخصیت بچه‌ها در همین دوران شکل می‌گیرد؛ اگر می‌خواهید تصویری از آینده سرزمین را ببینید به آموزش و پرورش جامعه رجوع کنید.

وی افزود: یادگیری از بدو تولد یعنی دوره نوزادی تا کودکی و پیش‌دبستانی آغاز می‌شود و ما باید از همین دوره‌ها آموزش و یادگیری را به نحو خوبی شکل دهیم تا هویت آن‌ها به‌درستی ساخته شود. باید

حاجی میرزایی گفت: برای یادگیری باید همه ملزومات را فراهم کنیم و به انتقال داده‌ها با زبان کودکان یعنی بازی بپردازیم؛ تمام هستی محل یادگیری بچه‌ها است و بازی فکر را فربه می‌کند تا به نوعی کودک زندگی را بهتر و ملموس‌تر تجربه کند و این خلاقیت کودک را پرورش می‌دهد چراکه بازی با ذهن کودک سر و کار دارد.

وی افزود: بازی و اسباب‌بازی یکی از گزینه‌های مهم یادگیری است، تعاملات اجتماعی کودکان را بهبود می‌باشد و بالتبع مهارت آن‌ها را نیز توسعه می‌دهد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم صنعت اسباب بازی در اقتصاد گفت: اسباب بازی کارکرد عظیم تربیتی و آموزشی دارد و فرصتی بی بدیل را در اختیار کارآفرین‌ها و فعالان اقتصادی قرار می‌دهد. بازار تجاری صنعت اسباب بازی بعد از مواد مخدر و تسلیحات نظامی سهم زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ما امروز بیش از تکنولوژی به خلاقیت در صنعت اسباب بازی نیاز داریم و قطعا ایجاد خلاقیت در این صنعت، نه تنها در یادگیری کودکان موثر است که به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند. آموزش و پرورش نیز تلاش می‌کند با ایجاد اتاق‌های بازی هم فقر حرکتی کودکان را کاهش دهد و هم فضایی را برای خلاقیت آن‌ها فراهم می‌کند.

حاجی میرزایی در پایان گفت: تقویت سطح دانش خانواده‌ها نیز در افزایش تقاضا نقش مهمی داشته است و فعالان اقتصادی باید این بازار بکر و بزرگ توجه نشان دهند که از این راه قطعا می‌توانیم عرصه اقتصادی را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد