Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابوالفضل کوهزادی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مواد مخدر و مشروبات الکی از جمله مواردی هستند که در صورت استفاده، بر عملکرد راننده تاثیر منفی گذاشته و می‌تواند زمینه ساز بروز خطر و حوادث ترافیکی باشد بنابراین تازمان رفع اثر این قبیل مواد توهم زا، رانندگی با وسیله نقلیه ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ب راساس ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی، رانندگی یا تصدی هرگونه وسیله نقلیه زمینی، هوایی یا دریایی در حال مستی یا در وضعیت غیرعادی ناشی از مصرف مواد مخدر یا روان گردان، علاوه بر مجازات مصرف این مواد، مستوجب جزای نقدی درجه پنج (۸ تا ۱۸ میلیون تومان) و محرومیت از رانندگی یا تصدی وسایل نقلیه از شش ماه تا دو سال خواهد بود.

سرهنگ کوهزادی تصریح کرد: علاوه برمجازات فوق مطابق بند ب ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در مواردی که قرائن و شواهد حاکی از حالت مستیی یا استفاده راننده از موادمخدر و روانگردان باشد مأموران پلیس راهور و راه با استفاده از تجهیزات لازم نسبت به تشخیص این حالت اقدام می‌کنند و در صورت اثبات حالت مستی و بی ارادگی حاصل از مصرف مسکرات و مواد مخدر و روانگردان از رانندگی فرد مورد نظر جلوگیری و ضمن صدور قبض جریمه به مبلغ ۴ میلیون ریال و ضبط گواهینامه به مدت شش ماه توسط نیروی انتظامی جهت اقدام قانونی قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به مرجع صالح قضائی معرفی می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال، ۳۸ راننده مصرف کننده مواد مخدر و روان گردان توسط ماموران پلیس راهور شناسایی و جهت اعمال قانون به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

کد خبر 4809430

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی مواد مخدر ایلام بوشهر ایلام آلودگی هوا شهرکرد تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان شیراز بارش برف شب یلدا آبگرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ حسن درستی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در راستای مباره با مواد مخدر و در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی به صورت باند، اقدام به انتقال مواد مخدر به ارومیه می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: انهدام یک باند زن و شوهری مواد مخدر در تهران

وی افزود: پس از بررسی های تخصصی و هماهنگی های قضایی و رصد مسیرهای تردد، خودروهای مورد استفاده متهمان شناسایی شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: با عملیات ضربتی پلیس، خودرو متهمان در مسیر ارومیه - تبریز توقیف و در بازرسی از آنها ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ درستی ادامه داد: در این خصوص سه دستگاه خودرو توقیف و ۶متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر: 1229497 برچسب‌ها مواد مخدر

دیگر خبرها

  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • تصادف به‌خاطر لایی‌کشی خودروی دولتی در نیایش + فیلم
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه