Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مهم‌ترین حوادث امروز هفتم دی ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

سارق حرفه‌ای احشام در ملکشاهی دستگیرشد

جانشین انتظامی شهرستان ملکشاهی، از دستگیری سارق حرفه‌ای احشام در شهرستان ملکشاهی و کشف ۵ فقره سرقت احشام خبر داد.

سرهنگ علی کرمی جانشین انتظامی شهرستان ملکشاهی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح شهرستان، شناسائی و دستگیری سارق یا سارقان و جلوگیری از وقوع سرقت‌های دیگر در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارآگاهان پلیس اگاهی با انجام اقدامات خاص پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند و با هماهنگی مقام قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام انتظامی، اظهار کرد: متهم در باز جوئی‌های اولیه به پنج فقره سرقت احشام اعتراف کرد.

جانشین انتظامی شهرستان ملکشاهی با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

چشمه آبگرم تنگه بیجار در ایلام قربانی گرفت

 فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از مرگ جوان ۲۴ ساله در چشمه آبگرم تنگه بیجار خبر داد.

 سرهنگ جمال موسوی  فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: روز گذشته در پی تماس تلفنی شهروندان مبنی بر حادثه منجر به فوت در چشمه آبگرم تنگه بیجار، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه گنجوان جهت بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

او افزود: گزارش ماموران اعزامی به محل حادثه حاکی از آن است جوانی ۲۴ ساله به هویت معلوم در حال شنا کردن در چشمه آبگرم تنگه بیجار دچار گازگرفتگی شده و در آب این چشمه خفه شده است.

سرهنگ موسوی ادامه داد: جسد این جوان ۲۴ ساله توسط عوامل امدادی جهت بررسی بیشتر و مشخص شدن علت دقیق فوت وی به پزشکی قانونی انتقال شده است.

سرهنگ موسوی بیان کرد: چشمه آبگرم گنجوان به عنوان منطقه گردشگری توریستی با خاصیت درمانی دارای گاز گوگرد و برای کسانی که ناراحتی تنفسی و قلبی عروقی دارند به شدت خطرناک و مرگ آور است و مردم در صورت عزیمت به رودخانه‌های آب گرم در سطح استان نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

سرقت از ۵۰۰ کارت بانکی توسط هکر ۱۴ ساله در ایلام

 رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل سرقت از حساب بانکی که با استفاده از راه اندازی صفحات جعلی بانکی از حساب‌های افراد برداشت غیر مجاز می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی جمالی  رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از حساب‌های بانکی آن‌ها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، پرونده‌ای در اداره پلیس تشکیل شد.

او افزود: پس از انجام بررسی‌های اولیه با توجه به گستردگی موضوع، شناسایی عامل یا عاملان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، متهم که نوجوانی با هویت معلوم بود شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

این مقام مسئول بیان کرد: با تحقیقات به عمل آمده از متهم مشخص شد که وی با راه اندازی صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی هموطنان را سرقت می‌کرده است و در فرصت مناسب حساب‌های بانکی قربانیان را خالی می‌کرد و یا در اختیار افراد فرصت طلب دیگر قرار داده بود.

رئیس پلیس فتا ایلام با بیان اینکه با بررسی سیستم‌های رایانه‌ای، در نهایت متهم به سرقت بیش از ۵۰۰ کارت بانکی هموطنان اعتراف کرد، اظهار کرد: همه افراد در حفظ کارت و اطلاعات حساب بانکی خود مانند شماره کارت، رمز اول و دوم و … دقت داشته باشند و آن‌ها را در اختیار دیگران به هیچ وجه قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی از درگاه‌های بانکی معتبر خریداری کنند.

او همچنین به والدین توصیه کرد تا با نظارت مداوم بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام با تأکید بر سوء استفاده کلاهبرداران از این روش از هموطنان خواست: در صورتی که توان تشخیص درگاه‌های بانکی اصلی و جعلی را ندارند از افراد متخصص و آگاه در این زمینه مشاوره بگیرند و در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت احشام بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از بازداشت عامل چاقوکشی و شرارت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت حیدری‌زاد امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به چاقوکشی در میدان دفاع مقدس شهر ایلام، مأموران کلانتری ۱۱ برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد، دو نفر با هم درگیر شدند که فرد ضارب پس از مجروح کردن نفر دیگر، از محل متواری شد.

وی با اشاره به اینکه هویت فرد ضارب مشخص شده بود، ادامه داد: عامل چاقوکشی پس از هماهنگی با مرجع قضایی در کمتر از یک ساعت دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

او با بیان اینکه در این درگیری فرد مجروح از ناحیه گوش دچار جراحت شده بود، گفت: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، افزود: بر هم زدن نظم، امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و پلیس اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد و بدون اغماض برابر قانون برخورد خواهد کرد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • چشمه اصلی آبگرم معدنی «موییل» در ارتفاعات دامنه کوه سبلان
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات