Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاندار زنجان در جلسه با هیئت‌های مذهبی به مدیرکل تأمین اجتماعی دستور داد تا در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیمه فعالان قرآنی را پیگیری کنند.

به گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، ظهر امروز، 7 دی‌ماه در جلسه با امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: زنجان جزو امن‌ترین استان‌های کشور و سومین استان امن برای سرمایه‌گذاری است و بانوان آن از لحاظ بهداشت جسمی و روانی در رتبه خوبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد بیمه فعالان قرآنی ابراز کرد: مسئولان تأمین اجتماعی نامه‌ای برای پیگیری بیمه فعالان قرآنی تنظیم کنند تا به رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کنیم تا بتوان مشکلات آن‌ها را برطرف کرد.

استاندار زنجان با اشاره به حضور خود در مساجد در ایام مختلف به ویژه ماه محرم، افزود: بی‌احترامی مدیران به مردم نسبت به گذشته در مدیریت ها کمتر شده است و در ارزیابی مدیران این موضوع مورد توجه است.

وی از پیشنهاد برگزاری کنگره اسلامی استقبال کرد و افزود: در این راستا کمیته‌ای تشکل شود تا این موضوع را بررسی کند و برنامه‌ای بامحتوای غنی برای مخابطان تدارک دیده شود.

حقیقی با اشاره به اینکه هیچ کسی حق استفاده ابزاری از مساجد ندارد، تصریح کرد: تا کنون 20 مسجد کمک مالی دریافت کردند و پیگیر هستیم تا از اعتبار اجتماعی به مساجد کمک شود.

مسعود علیاری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: 457 نفر خادم زیر پوشش بیمه قرار دارند که 20 درصد حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود. مداحان نیز 7 درصد بیمه را خود پرداخت می‌کنند و 20 درصد از طریق بنیاد خزایی ارائه می‌شود.

این مسئول در مورد بیمه مربیان قرآنی نیز خاطرنشان کرد: در بودجه سهمی برای دولت در این خصوص پیش‌بینی نشده و اگر سازمان برنامه و بودجه هزینه‌ای را متقبل شود، مشکلی برای بیمه نداریم.

در این جلسه مباحثی همچون بی‌بهره بودن کانون مداحان از ساختمانی برای برگزاری دوره‌های تخصصی، بیمه فعالان قرآنی عدم مدیریت فضای مجازی، تقویت پیوند مسجد و مدرسه کم‌رنگ شدن عفت در بین زوجین و توجه به مساجد در کارکردهای اجتماعی مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان بیمه فعالان قرآنی مساجد هیئت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود

استاندار همدان با بیان اینکه بازار تجاری، صادراتی و اقتصادی غرب کشور تقویت شود گفت:کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان است و شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین گرامیداشت روز مریانج با حضور دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه و شهردار مریانج و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این آیین از کتاب فرهنگ واژه‌ها، ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات مرگانه‌ای(مریانجی) اثر عزیز کمالیان رونمایی شد.

همچنین از پاکبان پاکدست به دلیل امانت‌داری از اموال مفقوده مردم و عودت دو میلیارد ریال وجه نقد به صاحب آن، توسط استاندار همدان تقدیر شد.

علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم گرامیداشت روز مریانج در سالن ورزشی شهیدحاجی‌بابایی با اشاره به سابقه فرهنگی و مذهبی مردم مریانج اظهار داشت: زهد، تدین و تقوای مردم شهید پرور مریانج حتی پیش از انقلاب‌اسلامی پرآوازه بوده و این دیار همواره میزبان علمای شاخص بوده است‌.

قاسمی فرزاد بیان کرد: در سال‌های ابتدای انقلاب‌ اسلامی نیز مردم بصیر، فهیم و انقلابی مریانج در مقابل تحرکات منافقین کوردل ایستادگی کرده و در دوران دفاع‌ مقدس نیز 160 شهید والامقام هدیه کردند.

وی عنوان کرد: شهر مریانج مسیر تردد بیش از 80 درصد زائران اباعبدالله‌(ع) به ویژه در ایام اربعین است و وجود مصلی برای این شهر تنها مختص مریانج نیست و از این ظرفیت برای میزبانی از زائران حسینی نیز استفاده می‌شود.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به وجود معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در این منطقه، شهرداری مریانج بازارچه عرضه‌ صنایع‌دستی و سنگ‌های قیمتی و زینتی را ایجاد کند.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: صنعت کشاورزی، مزارع سرسبز و کشت سیر در همدان یک مزیت نسبی برای استان است و ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش که در جهان بی‌نظیر است، مورد توجه و پیگیری قرار دارد.

بازار تجاری و اقتصادی غرب کشور تقویت شود

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه صادرات محصولات صنایع‌دستی و کشاورزی مریانج با هماهنگی و انسجام بخش‌ اقتصادی استان پیگیری شود، افزود: تکمیل زنجیره ارزش در حوزه مبل و منبت با هم‌افزایی در شهر ملایر، مریانج و تویسرکان شکل گیرد و بازار تجاری و اقتصادی غرب کشور تقویت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه گردشگری باید با استفاده از سرمایه‌گذاران بخش‌ خصوصی باشد افزود: شناسنامه‌ مسکن استان تهیه شده و پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شهرها با حضور فرمانداران و شهرداران با قوت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی