Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام‌ها برای طرح اقدام ملی مسکن در چند نوبت انجام خواهد شد و افرادی که در مرحله اول موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند در مراحل بعدی ثبت نام شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین « تکمیل عجیب ظرفیت ثبت نام طرح مسکن ملی در یک ساعت » یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان خبرگزاری فارس در قزوین در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت ثبت‌نام این طرح در قزوین در ساعت 10 صبح روز سی‌ام آذر ماه 98 کار خود را آغاز و تنها یک‌ساعت پس از بازگشایی ، ظرفیت استان تکمیل و سایت بسته شد و دیگر امکان ثبت‌نام برای متقاضیان وجود ندارد.

ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین که یکی از کارگزاران استانی این طرح است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در این رابطه اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن ویژهٔ خانوارهای دهک متوسط و پایین جامعه است که با دریافت تسهیلات 75 الی 100 میلیونی و بازپرداخت 12 ساله می‌توانند صاحبخانه شوند.

وی از مرحله‌بندی ثبت‌نام‌ها سخن گفت و عنوان کرد: ثبت‌نام‌ها در چند نوبت و به‌صورت متمرکز از طریق سایتی که وزارت‌خانه معرفی کرده است، انجام می‌شود.

مبارک‌قدم تأکید کرد: در مرحلهٔ نخست 1945 خانوادهٔ قزوینی می‌توانند از این طریق و با دارا بودن شرایطی که برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، صاحبخانه شوند.

وی بیان کرد: البته در هر مرحله معمولاً بیش از ظرفیت مورد نظر متقاضی و ثبت‌نام‌کننده وجود دارد که در نهایت پس از ثبت‌نام، شرایط متقاضیان بررسی می‌گردد و برخی از آنان به‌دلیل دارا نبودن شرایط لازم حذف می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از جمله شروط در نظر گرفته شده برای متقاضیان را عدم استفاده از امکانات زمین و مسکن دولتی برشمرد و اذعان داشت: یکی از شروط در نظر گرفته شده برای متقاضیان این است که متقاضی و همسرش تاکنون از امکانات زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده باشند، هم‌چنین آنان نباید دارای سابقهٔ مالکیت شخصی باشند و لازم است متقاضی، سرپرست خانوار اعم از خانم یا آقا باشد.

وی در پایان گفت: سعی بر این است که اراضی مورد نظر که برای ساخت این واحدها در نظر گرفته می‌شود، در مکان‌هایی احصا شود که داخل محدودهٔ شهری باشند تا دسترسی مناسبی به خدمات شهری داشته باشند و یا امکان تأمین زیرساخت‌های اولیه در آن‌ها فراهم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، متقاضیان قزوینی که به هر دلیلی از ثبت‌نام در مرحلهٔ نخست طرح اقدام ملی مسکن باز مانده‌اند، منتظر اعلام مرحلهٔ دوم ثبت‌نام‌ها در استان باشند تا بتوانند نام خود را در لیست متقاضیان ثبت کنند تا از پس بررسی شرایط، اقدامات بعدی برای آنان صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اقدام ملی مسکن قزوین فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی