Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز حسن الفت عصر روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری افزود: در حال حاضر میانگین صادرات ایران به پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا حدود  ۹۱۸میلیون دلار در سال است .

 اتحادیه اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، قزاقستان ، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان است و ایران نیز اخیرا عضو ان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: برنامه راهبردی ایران برای صادرات به این کشورها پس از اجرای تعرفه ترجیحی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲ میلیارد دلار در هر سال است.
حسن الفت با اشاره به ظرفیت های تولیدی و اقتصادی مازندران در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی خاطرنشان کرد: تعرفه ترجیحی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی به این کشورها در حد صفر است و این موقعیت مناسب برای این خطه شمال کشور در امر صادرات است.
 دببر کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان عدم آشنایی تجار با بازار کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را یکی از  عوامل اصلی در پایین بودن سهم صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به این کشورها بیان کرد و اظهار داشت: باید کارگاههای آموزشی در استان ها برای آشنایی تجار و صادرکنندگان با بازارکشورهای هدف برگزار شود.
الفت اضافه کرد: بزودی کارگاه آموزشی برای کارشناسان تجارت خارجی سازمان صمت استان های کشور از سوی وزارتخاته متبوعش برگزار خواهد شد و این کارشناسان می توانند اطلاعات خود را در اختیار تجار و بازرگانان قرار دهند.
این مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از صادرات غیر نفتی ایران به روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا انجام می شود و استان های کشور با توجه به قابلیت های صادراتی خود و نیاز کشورهای هدف عضو اوراسیا ، صادرات غیرنفتی خود را به این کشورها افزایش دهند.
الفت پیشنهاد کرد تا استان مازندران با قابلیت صادرات غیرنفتی در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی ،روسیه و قزاقستان دو کشور عضو اتحادیه اوراسیا را به عنوان کشورهای هدف صادراتی در این حوزه انتخاب کند تا بتواند با شناسایی بهتر بازار این کشورها مبادلات تجاری خود را افزایش دهد.
دبیر کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در مورد صادرات غیر نفتی ایران به ازبکستان نیز گفت: در شرایط فعلی بیشترین صادرات ایران به ازبکستان سیمان است و تا سه سال آینده این کشور بازار خوبی برای صادرات این محصول برای ایرانیان است.
الفت افزود : هم اکنون کشورهای ترکیه، چین و فرانسه به دلیل شرایط ازبکستان در حوزه توسعه ای، واحدهای صنعتی سیمان را در این کشور در دست ساخت دارند که به نظر می رسد با راه اندازی این واحدهای تولیدی، بازار سیمان ایران در این کشور نیز شرایط فعلی خود را از دست خواهد داد.
وی پیشنهاد کرد تا سرمایه گذاران کشور در بخش تولید سیمان در کشور ازبکستان سرمایه گذاری کنند.

آمادگی گمرک ایران برای همکاری با صادرکنندگان به کشورهای اوراسیا
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات گمرک نیز در این نشست گفت: گمرک ایران آماده همکاری با تجار و صادرکنندگان برای صادرات کالاهای غیر نفتی به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست.
حسین کاخی افزود: تاکنون سه سند همکاری گمرکی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا منعقد شد.
در ۸ ماهه سال جاری ۱۵۰ میلیون دلارکالای غیر نفتی از مازندران به کشورهای هدف صادر شد که نسبت به سال گذشته ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی این استان در مقایسه با مدت مشابه ۴۰ درصد کمتر شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا وزارت صنعت معدن و تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا

به گزارش خبرگزاری مهر، آصف مهدوی با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، گفت: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشورهای حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشورهای مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته مهدوی، تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و همچنین تأمین کمبودهای این حوزه به کشورهای آفریقایی کمک کنند.

کد خبر 6095021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد