Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@17:02:53 GMT

ربیعی:این دولت، دولت چک های برگشتی است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۹۹۱۲

ربیعی:این دولت، دولت چک های برگشتی است

خبرآنلاین: علی ربیعی در دومین جشنواره "مداد سرخ" اظهار کرد: از نظر بحران‌های طبیعی کشوری هستیم که بیش از ۸۰/. بحران‌های شناخته شده طبیعی را با خود داریم. هر سال هم یک بحران جدی طبیعی برایمان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: من زمانی می‌گفتم این دولت، دولت چک های برگشتی است، اما گویا بحران هم می خواهد در این دولت بیش تر ببارد؛ ما هم در مقابل باید یاد بگیریم و این آمادگی را داشته باشیم که بحران‌هاس زندگی‌مان را اداره کنیم زیرا گاهی ناگزیر از انتخاب این سبک زندگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم اظهارات سخنگوی دولت را به نقل از ایسنا بخوانید؛

*ما بحران‌های اجتماعی را هم داشتیم. خیلی دور نیست یک بحران اجتماعی دردآور و تلخ را هم پشت سر گذاشتیم . آنچه که چه در بحران های طبیعی و چه اجتماعی مهم است عبور از بحران‌ها است. در پس هر بحران اجتماعی و طبیعی باید آینده را نشان داد.

*متاسفانه عده ای آنچنان دارند وقایع را بازنمایی می کنند که گویی ما باید با غم بحران ها همچنان زندگی کنیم. گویی برای برخی غم و اندوه پلی برای رسیدن به هدفشان است. باید دست به دست هم داده و جامعه را از بحران ها نجات بدهیم.

*آثار اجتماعی بحران‌های طبیعی همیشه می‌ماند. من پنج سالم بود، اما در ناخودآگاه خود زلزله زدگی که تجربه کردم را خاطرم هست.

*اگر بحران را سه مرحله بدانیم ، در زمان پیش‌گیری نقش رسانه اهمیت بالایی دارد. در زمان بحران‌ ژورنالیسم بحران باید واقع نمایی کند و همدلی عمومی برای عبور از بحران را ایجاد می‌کند و سخت ترین مرحله در بحران‌ها مرحله پسا بحران است؛ چراکه جامعه نیاز دارد بتواند به زندگی باز گردد.

*{ خطاب به عکاسان بحران‌ها}: عکس‌هایی که از بحران‌ها گرفته اید یک برشی از تاریخ است، عکس نیست واقعیت است. من خودم وقتی در درس برنامه ریزی اجتماعی درس مدیریت بحران می دهم از تجارب روزنامه نگاران استفاده می‌کنم.

*هیچ دوره ای مثل امروز ایران نیازمند حال خوب نیست. باید برای هم بغض کنیم و هم شادی بسازیم در پس آن . این موضوع ضرورت امروز جامعه در پس ایرانی است که دارد تحریم های ظالمانه را می گذاراند. ما باید جامعه را آماده کنیم . بحران های سخت آمدنشان را خبر نمی کنند. باید خیلی بنویسیم که جامعه ای که با بحران های مختلف رو به رو است؛ همه شانه هایشان را برای عبور دیگری باید بگذارند. مشارکت کردن مردم را باید بازنمایی کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: ربیعی سخنگوی دولت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام (ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می‌زند. البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود