Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه استخدام ناظر بهداشتی یک‌ماده قانونی است، اظهار کرد: بنابر قانون تولیدکنندگان ماهیان سردآبی موظف به استخدام دامپزشک هستند و این چیزی نیست که ما بخواهیم در ماده قانون اشکال وارد کنیم.

وی افزود: یک همکار دامپزشک به عنوان ناظر فنی بهداشتی که قانون تکلیف کرده در مجموعه بزرگی که ممکن است صد‌ها یا هزاران تن ماهی تولید شود، فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی پور با تاکید بر این‌مسئله که سازمان دامپزشکی به عنوان متولی امر بر مزارع تولید نظارت می‌کند، بیان کرد: وظیفه سازمان دامپزشکی سیاست گذاری مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه هاست که به همکاران بخش خصوصی خود برای اجرا ابلاغ می‌کند و همواره بر تمامی مراکز تکثیر و پرورش و فعالیت و عملکرد ناظران بهداشتی نظارت دارد.

وی ادامه داد: اگر ایرادی به تکلیف قانونی وارد است، باید با مسئولان سازمان دامپزشکی مباحث را مطرح کنیم چرا که قانون لازم اجراست و چنانچه قرار است برای قانون مسئله‌ای را مطرح کنیم، این امکان وجود دارد که از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بنابر قانون سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی و تشکل‌ها که در کمیته حضور دارند و برابر ماده ۱۸ و ۱۹ قانون نظارت بهداشتی عمل می‌کنند، مدیران تولید موظف به پرداخت حقوق ناظران بهداشتی هستند.

به گفته وی، در نشست‌های مشترک سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی، مدیران تولید می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند چرا که مسائل قانونی را باید از طریق قانون حل کرد.

رفیعی پور درباره نحوه جزئیات نظارت بر مراکز غیرمجاز پرورش ماهی بیان کرد: طی بازدید و نظارت‌های صورت گرفته، مزارع غیر مجاز پس از شناسایی اجازه فعالیت ندارند و اگر هم به دور از چشم ناظران بهداشتی مزرعه‌ای غیر مجازی به فعالیت خود ادامه دهد، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی مرتبط با حوزه پرورش و تکثیر باید در شناسایی مزارع غیر مجاز به سازمان شیلات و دامپزشکی کمک کنند چرا که رفتار‌های مخاطره آمیز برای تولیدکنندگان و تشکل‌ها هم هست.

وی در پایان تصریح کرد: تمامی تلاش ناظران بهداشتی بر آن است تا با شناسایی مزارع غیر مجاز از ادامه فعالیتشان جلوگیری شود که بدین منظور از تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی مرتبط انتظار می‌رود که در صورت رویت مراکز غیر مجاز مراتب را به ما گزارش کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند