Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اسماعیلی گفت: در موضوع مبارزه با فساد مردم و جامعه کاری به جریان سیاسی و گروه سیاسی ندارند، مردم با ذات فساد میانه‌ خوبی ندارند و نباید هم وجود داشته باشد. تاریخ انتشار: 23:41 - 07 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۱۰۴۱

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلی، به عنوان مهمان تلفنی گفت‌وگوی ویژه خبری پیرامون ساختار‌ها و روزنه‌های فساد و سیاسی کردن مبارزه با فساد اظهار کرد: سیاسی نگاه کردن به مقوله فساد را ابزار مبارزه با فساد نمی‌دانیم؛ چراکه معتقدیم نظام قضایی، اداری و حاکمیتی باید اصل فساد را فارغ از اینکه از سوی چه جریان، چه گروه، چه فرد و وابسته به کدام تفکر اتفاق می‌افتد، در هاضمه خود نپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در دستگاه قضا معتقدیم عوامل فساد را باید در ریشه‌های اصلی‌تر آن جستجو کرد.

اسماعیلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی جریانات، مبارزه با فساد را به منظور ایجاد اختلال در مبارزه، سیاسی می‌کنند، نظر شما در این زمینه چیست، تصریح کرد: جریانات سیاسی گاهی اوقات از این واژگان و ادبیات به ویژه در تغییر و تحول دولت‌ها و برخی از مقامات سیاسی برای اینکه هر کدام از آن‌ها جناح رقیب و مدیران ماقبل خود را متهم به بروز مفاسد نمایید، استفاده می‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این در حالی است که در موضوع مبارزه با فساد مردم و جامعه کاری به جریان سیاسی و گروه سیاسی ندارند، مردم با ذات فساد میانه‌ خوبی ندارند و نباید هم وجود داشته باشد. اینکه هر گروهی گروه دیگر را متهم کند جز اینکه یک اجماع مرکب شکل بگیرد که فساد وجود دارد و افراد مختلف آلوده هستند، ثمره دیگری ندارد. ممکن است این موضوع یک مقدار در روند مبارزه با مفاسد و شناسایی مصادیق آن اثرگذار باشد، اما اصل و ریشه فساد را باید در جای دیگری یافت.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مبارزه با فساد سخنگوی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار‌های جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیرو‌های انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیرو‌های انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان داد تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد