Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بودجه پزشک خانواده در لایحه سال ۹۹ و مقایسه آن با سال ۹۸ اظهار کرد: مهمترین ردیف بودجه‌ای که در لایحه بودجه ۹۹ افزایش آن را پیشنهاد داده ایم، پزشک خانواده شهری است، ما برای اجرای برنامه پزشکی خانواده شهری در جمعیت ۵۰ میلیونی ساکن شهر‌ها حدود پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۹ نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بودجه پزشک خانواده در سال ۹۸ منابعی از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و صندوق روستایی داریم که در مجموع این رقم چیزی حدود ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بودجه تحقق یافته پزشک خانواده در سال ۹۸

رئیسی به بودجه تحقق یافته پزشک خانواده در سال ۹۸ اشار کرد و گفت: از بودجه ۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومانی پزشک خانواده روستایی پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال رقمی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پزشک خانواده روستایی تحقق پیدا کند و در ردیف بودجه پزشک خانواده شهری که یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، فکر می‌کنیم که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه تحقق پیدا کند.

معان بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در جمعیت ۲۷ میلیونی روستایی برای هر سه تا چهار هزار نفر و در جمعیت ۵۰ میلیونی شهری برای هر ۱۴ تا ۱۸ هزار نفر یک پزشک خانواده داریم، البته باید توجه داشت پزشک خانواده ساختارمند فقط در فارس و مازندران اجرایی شده است و برای اجرایی شدن پزشک خانواده شهری در سراسر کشور ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۹ نیازمندیم و پیشنهاد ما در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد برنامه پزشکی خانواده در کشور/ نظام ارجاع تا ۱۴۰۰ چه گام‌هایی را طی خواهد کرد؟

سرانه مصرفی هر فرد با پزشک خانواده ۹ هزار تومان کم می شود

رئیسی بیان کرد: سرانه مصرفی هر فرد در فارس و مازندران حدود ۶۰ هزار تومان است و در سایر نقاط کشور که پزشک خانواده نداریم سرانه ۶۹ هزار تومان است.

معان بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه اجرای پزشک خانواده شهری تقاضا‌های القایی را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: اکنون در سطح یک بیمه‌ها بیش از بودجه پیشنهادی ما برای پزشک خانواده شهری هزینه می‌کنند و اگر این بودجه در پزشکی خانواده هزینه شود، به دلیل کاهش سرانه شاهد صرفه جویی در منابع خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشک خانواده پرونده الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد

علیزاده گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت