Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد آمده است هر گونه تحریم و تاثیر منفی این بودجه و لایحه دفاعی ارتش آمریکا بر شرکت های چینی مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت و با آن مقابله خواهد شد.

وزارت بازرگانی چین تحریم های آمریکا را علیه کشورهای دیگر از جمله شرکت های چینی مورد انتقاد شدید قرار داده و آن را مصداق مداخله گرایی دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز در یک نشست خبری گفت: چین قاطعانه مخالف این طرح بوده و امیدوار است آمریکا با توقف اقدام اشتباه خود، شرایط مناسبی را برای همکاری عادی تجاری و بازرگانی شرکت های دو کشور فراهم کند.

وی وجود برخی از مواد در این لایحه مبنی بر محدود کردن خرید تجهیزات از شرکت های چینی را به باد انتقاد گرفت و گفت: از نگاه پکن محدود کردن خرید کالاهای چینی و تشدید تحریم های صادراتی علیه شرکت های چینی، نمونه بد مداخله دولت آن کشور در فعالیت های عادی شرکت ها است این شرایط با تجارت برابر، عادلانه و آزاد که آمریکا همواره خود را حامی آن معرفی می کند، مغایر است و ضمن تضعیف نظم تجاری بین المللی، امنیت زنجیره صنعتی جهانی را به خطر می اندازد.

گائو از آمریکا خواست ضمن احترام به اصول بازار، کلیشه های قدیمی تعصبات سیاسی و بازی مجموع صفر را کنار بگذارد، عینک رنگی را برداشته و جلوی اقدامات نادرست را بگیرد و شرایط خوبی برای همکاری عادی تجاری و اقتصادی بین شرکت های دو کشور فراهم کند.   

وی تاکید کرد: چین پیگیر تاثیرات این طرح بر شرکت های چینی خواهد بود و با در پیش گرفتن هر گونه تدابیری از منافع مشروع شرکت های چینی دفاع می کند.

ارزش بودجه دفاعی آمریکا ۷۳۸ میلیارد دلار است در بخشی از مفاد این لایحه آمده است آمریکا ارتباطات نظامی با تایوان را تقویت و لغو تحریم ها علیه شرکت مخابراتی هواوی چین را بسیار کند می کند.

برچسب‌ها تحریم چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم چین ایالات متحده آمریکا تحریم چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا