Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@03:50:46 GMT

پرداخت حقوق‌های نجومی در یک شرکت دولتی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۳۲۸۶

پرداخت حقوق‌های نجومی در یک شرکت دولتی

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اعلام نارضایتی مردم از عدم پرداختن جدی و قاطع به مسئله حقوق‌های نجومی، گفت: آنچه جامعه و مردم از آن رنج می‌برند تبعیض ناروا است؛ در پرداخت حقوق‌ها شاهد هستیم اختلاف زیادی بین کارمند‌های دولت و شرکت‌های وابسته با برخی‌ها که حقوق‌های نجومی می‌گیرند، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخیراً لیستی از فیش‌های حقوقی یکی از شرکت‌های دولتی به دست من رسید که حدود ۳۰ نفر در این شرکت ماهی یک میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: من این لیست را چهارشنبه هفته گذشته نزد معاون سازمان برنامه و بودجه بردم و عنوان کردم که شما دم از کمبود اعتبار و درآمد می‌زنید جلوی اینگونه ریخت و پاش‌های آنچنانی در شرکت‌های دولتی را بگیرید.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در این لیست حقوقی منتشر شده بود که طی آن یک کارشناس در یک ستاد در تهران ۴۱ میلیون تومان از شرکت دولتی حقوق دریافت می‌کند و من مانده‌ام و نمی‌دانم که وزرا در این باره چه کار می‌کنند. چرا چنین وضعیتی وجود دارد.

وی افزود: آیا آقای رئیس جمهور، آقای نوبخت و وزرا این را می‌دانند؟ اگر می‌دانند و کاری نمی‌کنند پس این تبعیض‌ها را قبول دارند و اگر نمی‌دانند که وای بر ما.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: کشوری که در شرایط خاص اقتصادی به سر می‌برد به کارگر بازنشسته پس از ۳۵ سال کار در ماه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود چطور چنین حقوق‌های نجومی به برخی افراد پرداخت می‌شود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: وقتی بحث همسان‌سازی حقوق کارگر بازنشسته که حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند را مطرح می‌کنیم، می‌گویند پول نداریم و انجام نمی‌دهند. اما در مقابل چنین پول‌های کلانی از بیت‌المال تحت عنوان حقوق به برخی‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: کدام ایرانی حاضر است با پول عوارض و مالیاتی که می‌پردازد و با پول نفت و گاز این کشور حقوق ۴۱ میلیون تومانی به یک کارشناس پرداخت شود و اینگونه تبعیض در کشور وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: ما پیشنهاد کردیم یکی از محور‌هایی که در بودجه سال ۹۹ آورده شود محدودسازی پرداخت‌ها با هر عنوان در شرکت‌های دولتی است و چه شرکت‌هایی که تمام سهام آن‌ها از آن دولت است و چه شرکت‌هایی که بخشی از سهام آن‌ها متعلق به دولت است مشمول این موضوع می‌شوند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق‌ها نتیجه‌ای در برنداشت و گزارش مربوط به حقوق‌ها رها شد، گفت: به نوعی وقتی صدا‌ها خوابید پرداختن به موضوع هم کنار گذاشته شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: شرکت دولتی حقوق نجومی حاجی دلیگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت) در صفحه شخصی خود با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

کد خبر 6095804 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست