Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی پیش از آغاز یکصد و هشتاد پنجمین جلسه شوراب شهر در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هم اندیشی امروز دو سوژه مطرح شد، یکی از موارد مربوط به تهران ۱۴۰۰ بود، چرا که در شورا مصوبه‌ای داشتیم و شهرداری را ملزم به ارائه لایحه ۱۴۰۰ کردیم، اما شهرداری با تاخیر زیاد لایحه را ارائه داد که البته به اندازه کافی محتوا نداشت و در هیات رئیسه مطرح و قرار شد با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، لایحه را برگردانیم تا با نظرات اعضای شورا مجددا ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این لایحه بسیار مهم است و چراکه در سال ۱۴۰۰، یک قرن را پشت سر گذاشتیم و لازم است برای آن سال، یک برنامه مناسب از نظر فرهنگی و کلیه مسائل شهر تهران داشته باشیم.

هاشمی درباره دومین مساله‌ای که در جلسه هم اندیشی مطرح شد گفت: موضوع دوم بحث راه اندازی قطار گلشهر به هشتگرد بود و قرار است این خط به زودی افتتاح شود. دولت بهره برداری این خط را از شهرداری تهران خواست و برخی اعضای شورا نسبت به آن واکنش نشان دادند چرا که قرار است همین قطار دو طبقه از تهراk به هشتگرد برود.

وی افزود: چگونه می خواهیم قطاری را در خارج از تهران بهره برداری کنیم چرا که اینکار نیاز به یارانه دولتی دارد و مسئولیت فنی و اجتماعی نیز دارد و وضعیت ما در این زمینه خوب نیست و چطور می توانیم ۲۵ کیلومتر دیگر را پوشش دهیم.

وی افزود: از ابتدا طراحی قطار کرج _گلشهر_هشتگرد بوده است و بحث‌هایی شد و این انتظار شهرداری از دولت این است که یارانه‌ها را پرداخت و خط را از نظر سیگنالینگ محافظت کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره سهم اتوبوس‌های پایتخت گفت: مصوبه آقای جهانگیری آمده است، البته دولت مصوبه را تصویب می‌کند و بعد نمی‌دهد.

هاشمی درخصوص وضعیت مترو و افزایش ظرفیت گفت: چشم، اما ما در شورا کار اجرایی نمی کنیم و کار ما نظارتی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رییس شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز هیات وزیران با توجه به اینکه رییس‌جمهور در سفر سریلانکا است، به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و با حضور وزرا تشکیل شد.

وی با اشاره به مباحث اجرایی و موضوعات جاری مورد بحث و مصوبات در جلسه هیات دولت افزود: به منظور نظارت موثرتر بر بازار قانون، تعزیرات حکومتی لایحه اصلاحیه ارایه کرده بود که در کمیسیون حقوقی دولت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهادری جهرمی ادامه داد: امروز هیات وزیران با قید دو فوریت با این لایحه موافقت کرد تا برای مجلس شورای اسلامی ارسال شود و به فرایندهای رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی سرعت داده شود؛ هم بتواند ضمانت اجرایی محکومیت‌ها و مجازات‌های سازمان تعزیرات حکومتی را تقویت کند و هم نظارت مؤثرتری داشته باشد و هم اینکه احیاناً گرانفروشی و احتکار که از موارد تخلفات و جرایم تعزیرات است، مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087510

دیگر خبرها

  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه