Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دولت سودان و گروه های شورشی روز گذشته به توافقی در خصوص نقشه راه برای پایان دادن به درگیری ها در اقلیم دارفور دست یافتند.

اقلیم دارفور از ۱۶ سال قبل تاکنون شاهد درگیری میان گروه های شورشی بوده که تاکنون تعداد زیادی قربانی برجای گذاشته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که این نقشه راه دربرگیرنده مسائل مختلفی است که طرف های درگیر باید طی مذاکرات کنونی در جوبا پایتخت سودان به آن بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ریشه های درگیری ها و هم چنین بازگشت آوارگان و تقسیم قدرت و ادغام گروه های مسلح در ارتش ملی از جمله مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

«احمد محمد» نماینده جبهه انقلابی سودان که در برگیرنده ۹ جنبش شورشی است، دستیابی به این نقشه راه را گامی مهم در زمینه تحقق صلح در دارفور خواند.

مذاکرات صلح میان دو طرف از اوت گذشته آغاز شده و نمایندگان دولت سودان و گروه های مسلح در جوبا تلاش دارند مناقشات فیما بین را حل کنند.

کد خبر 4809996 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان دارفور جوبا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی سوریه لیبی روسیه فلسطین ترکیه لبنان دونالد ترامپ ایران عربستان سعودی رجب طیب اردوغان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در کنفرانسی خبری با گابریل بوریک، رئیس جمهور شیلی در سانتیاگو، جنبش حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافقی دعوت کرد که به جنگ پایان می‌دهد.
گوترش گفت: کابینه اسرائیل و رهبران حماس را به دستیابی به توافقی تشویق می‌کنم که به جنگ پایان می‌دهد. من نگران هستم که پیامد‌های جنگ نه فقط غزه، بلکه همه منطقه را گرفتار کند.

 

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شود
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق