Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بر‌ضرورت برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی و مدیران استانی در راستای ترویج بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از دفتر امام جمعه کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، شامگاه شنبه، 7دی ماه در پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز که در دفتر نماینده ولی فقیه در اسان البرز تشکیل شد با تأکید بر این روایت که هر کس دو روزش مثل هم باشد مغبون است، بیان داشت: اگر در مسائل فرهنگی جامعه در دو سال متوالی تغییری ایجاد نشود، مسئولین فرهنگی آن جامعه مغبون هستند و مصداق این روایت می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در مسائل فرهنگی بودجه‌های قابل‌توجهی در نظر گرفته می‌شود؛ اما چون هدفمند، تخصصی و برنامه‌ریزی‌شده صرف امور فرهنگی نمی‌شود، گویی هیچ کاری صورت نگرفته است. درحالی‌که باید متمرکز و جریان ساز کار کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حال و هوای مردم در ایام نوروز اظهارکرد: همان‌گونه که هیجان رسیدن ایام سال نو در سطح شهر جلوه دارد، سایر کارهای فرهنگی نیز باید در جامعه و بین مردم، همین شور و هیجان را ایجاد کند.
حسینی همدانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب دربیانی در خصوص اهمیت کار فرهنگی فرمودند که به خاطر مسائل فرهنگی خوابشان نمی‌برد، لذا همه دستگاه‌ها باید در کنار هم و منسجم کار کنند تا فرهنگ عمومی استان را پیش ببرند.
وی بیانیه گام دوم را موردتوجه قرارداد و گفت: بیانیه گام دوم با هفت موضوع مخاطبان عام و خاصی دارد که مردم و جوانان هستند و برای هربندی مخاطب اخص دارد که به‌عنوان نمونه صداوسیما، سازمان تبلیغات و شورای شهر از مخاطبان اخص موضوع «سبک زندگی» هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به‌ضرورت برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی و مدیران استانی در راستای ترویج بیانیه گام دوم تاکید کرد و گفت: بیانیه گام دوم، برنامه‌ کاری چهل‌ساله است و سؤال این است که شورای فرهنگی عمومی استان در راستای این مانیفست ۴۰ ساله چه برنامه مدونی دارد؟
حسینی همدانی با بیان اینکه مصوبات عفاف و حجاب به خوبی ابلاغ و اجرا شد، به‌ضرورت اولویت‌سنجی و داشتن چشم‌انداز در جهت حل مشکلات فرهنگی اجتماعی استان اشاره کرد و بیان داشت: مشاجره و عصبانیت از معضلات اجتماعی این استان است که بدون رویکرد و برنامه‌ریزی حل نخواهد شد.
گفتنی‌ست؛ در ابتدای این جلسه اسرا فاضلی دختر ۸ ساله‌ی عضو نقالی کودکان البرز از کتابخانه امیرکبیر کرج، داستان حضرت رقیه علیها السلام را به اجرا درآورد و هدیه‌ای را به‌رسم یادبود از نماینده ولی‌فقیه در استان البرز دریافت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اجتماعی امام جمعه کرج حسینی همدانی بیانیه گام دوم انقلاب شورای فرهنگ عمومی مدیران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم

منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تزریق مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز به حوزه فرهنگ می‌شویم و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی می‌آوریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر پورکبگانی عصر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به بودجه فرهنگی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر، اظهار کرد: با پیگیری‌های لازم، مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز را به حوزه فرهنگ تزریق خواهیم کرد و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی می‌آوریم.

وی با تأکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی، افزود: ما حتماً در اداره کردن کتابخانه‌های عمومی به شما کمک خواهیم کرد و در راستای کمک به این نهاد فرهنگی کارآمد، رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند، ابراز کرد: حمایت معنوی و مادی از کتابخانه‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

حیدر راهب نیز در این دیدار اظهار کرد: در رویکرد نوین به کتابخانه‌ها، از نگاه سنتی فاصله گرفته شده و طی آن توجه ویژه‌ای به بخش‌های کودک و نوجوان، زیباسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها، افزایش عضویت و امانت، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی و خدمات متنوع کتابخانه‌ای می‌شود.

وی ضمن ارائه توضیحات و تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این سه حوزه، ابراز کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی تبدیل شدن به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

در پایان این دیدار لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به جعفر پورکبگانی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

منبع: فارس

کد خبر 751594

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»