Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@17:37:49 GMT

آشنايي با خواص و مضرات موز

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۶۲۰۶

آشنايي با خواص و مضرات موز

رویداد۲۴ حمد رضا حاجی حیدری، پزشک متخصص طب سنتی درباره طبع میوه موز گفت: موز از نظر گرمی و سردی دارای مزاج معتدل و از نظر تری و خشکی دارای طبع تر است.

او افزود: موز با تولید خلط صفرا باعث افزایش حرارت بدن و کاهش سردی مزاج می شود.

موز دارای چه مضراتی است؟
این پزشک متخصص طب سنتی با اشاره به مضرات موز بر معده اظهار کرد: از آنجایی که موز یک میوه پرکالری است هضم آن برای معده کمی سنگین است و در مصرف آن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث سنگینی و ثقل سر دل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حاجی حیدری درباره فواید موز گفت: با توجه به وجود آهن و املاح معدنی در موز، برای افراد کم خون بسیار مفید است و همچنین می تواند تاثیر زیادی در نرم کردن سینه، کاهش خشونت صدا، سرفه، تحلیل و آتروفی کلیه ها شود.

او افزود: ترکیب موز با سرکه به صورت موضعی می تواند تاثیر زیادی در کاهش خارش پوست و گال در افراد باشد و مانند یک داروی مفید عمل کند.

بهترین راهکار برای از بین بردن سیاهی پوست با استفاده از موز
حاجی حیدری ادامه داد: افراد می توانند برای رفع تیرگی پوست خود و رسیدن به پوستی شفاف، خوشرنگ و شاداب از موز استفاده کنند. کسانی که دارای زخم پوستی هستند با استفاده از مالیدن خاکستر پوسته موز روی قسمت زخم شده پوست خود می توانند باعث قطع خونریزی و بهبود زخم آن شوند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: موز برای درمان بیماری های قفسه صدری، سوزش حلق و گلو، بهبود بیماری های کلیوی و در درمان بیماری های مثانه بسیار مفید بوده و باعث افزایش ادرار در افراد می‌شود.

ورزشکاران حتما موز بخورند
حاجی حیدری درباره فواید خوردن موز برای افراد ورزشکار گفت: موز منبع عالی پتاسیم و مواد معدنی مثل آهن، منزیم، انواع ویتامین های A و B بوده و می تواند با توجه به وجود آنتی اکسیدان و ویتامین C و فیبر در خود باعث افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن ورزشکاران شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به تاثیر موز در کاهش ابتلا به آلزایمرتصریح کرد: وجود اسید آمینه تریپتوفان در موز برای افسردگی و بیمارانی که خُلق افسرده دارند، مفید بوده و می تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کرده و از پارکینسون و آلزایمر پیشگیری کند.

حاجی حیدری ادامه داد: موز همچنین برای پاکسازی روده ها بسیار مفید است االبته قسمت نارس موز می تواند باعث ایجاد یبوست در افراد شود.

این متخصص طب سنتی درباره مصرف موز برای افراد دیابتی گفت: با توجه به وجود کربوهیدرات در موز و تاثیر متوسط بر افزایش قند خون ( ضریب گلیسمی) و مواد مغذی سرشار در این میوه، بیماران دیابتی نیز می توانند با احتیاط در روز از یک موز کوچک تا متوسط (بسته به واکنش بدن افراد بر افزایش قند خون) استفاده کنند.

حاجی حیدری در پایان گفت: با توجه به مواد معدنی مانند روی و منگنز در موز، این میوه مغذی می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود اما درصورتی که افراد سیستم گوارش و معده ضعیفی دارند بهتر است در مصرف این میوه زیاده روی نکنند.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000ppF خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با تانک چلنجر ۲

به گزارش همشهری آنلاین، چلنجر ۲ رسما در سال ۱۹۹۸ توسط وزارت دفاع بریتانیا معرفی و در خدمت نیروی زمینی بریتانیا پذیرفته شد. هلدینگ صنایع نظامی ویکرز طراح و تولید کننده این تانک است.

آخرین آمار این شرکت حاکی از آن است که از ۱۹۹۸ تاکنون ۴۰۸ زره پوش برای نیروی زمینی بریتانیا تولید شده است. عمان و اوکراین نیز به ترتیب دارای ۳۸ و ۲۵ دستگاه هستند. در ابتدای معرفی چلنجر ۲ با توجه به ظاهر این زره پوش گمانه زنی ها مبتنی بر ارتقای چلنجر ۱ بود. با این همه بعدها مشخص شد که چلنجر ۲ کامل ترین تانک میدان نبرد اصلی بریتانیا است و چیزی در حدود ۳ تا ۵ درصد قطعات آن می تواند توسط چلنجر ۱ جایگزین شود. آزمودن چلنجر ۲ در جنگ‌های بوسنی، کوزوو، عراق و افغانستان صورت گرفت و نتیجه عمدتا مثبت ارزیابی شده است.

وزن چلنجر ۲، ۶۲٫۵ تن بوده و ۴ خدمه دارد. نیروی محرکه آن از یک موتور وی۱۲ دیزلی پرکینز با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، تأمین می‌شود و حداکثر سرعت آن در جاده به ۵۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ارتفاع تانک ۲٫۵ متر، عرض آن در صورت نصب زره اضافی ۴٫۲ متر و طول آن با لوله جلو ۱۱٫۵۵ و بدون لوله ۸٫۳۲ متر است. چلنجر-۲ تنها تانک مدرنی است که از توپ خان‌دار استفاده می‌کند و این به دلیل تأکید بریتانیایی‌ها بر روی برد مفید بالا، کاتربرد ضد نفر و ضد سنگر تانک است. سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ ۱۲۰ میلی‌متری خان‌دار با کالیبر ۱۲۰/۵۵ است و ۵۲ گلوله برای آن در داخل تانک حمل می‌شود. قیمت هر دستگاه چلنجر ۲ در سال ۱۹۹۹ حدود ۴ میلیون پوند بوده‌است.

یک سند نظامی بریتانیا در سال ۲۰۰۱ نشان داد که ارتش بریتانیا جایگزینی برای چلنجر ۲ به دلیل عدم وجود تهدیدات متعارف قابل پیش‌بینی در آینده نخواهد داشت. با این حال، بنظر می رسد با توجه به رونمایی تی ۱۴ آرماتا توسط روسیه که عنوان مدرن ترین تانک میدان جنگ جهان را به خود اختصاص داده، بریتانیا شدیدا در فکر جایگزینی برای چلنجر ۲ باشد. گفته می شود چلنجر ۳ در سال ۲۰۲۷ وارد خدمت خواهد شد.


شناسنامه تانک چلنجر ۲ محصول: بریتانیا تاریخچه خدمت: ۱۹۹۸-اکنون استفاده‌شده توسط: نیروی زمینی بریتانیا، ارتش سلطنتی عمان جنگ‌ها: جنگ عراق جنگ کوزوو جنگ افغانستان جنگ بوسنی قیمت واحد: ۴۲۱۷۰۰۰ پوند تاریخ تولید: ۱۹۹۳–۲۰۰۲ تعداد ساخته‌شده: حدود ۴۴۶ وزن: ۶۲٫۵ تن (۶۱٫۵ تن بزرگ؛ ۶۸٫۹ تن کوچک) طول: ۸٫۳ متر (۲۷ فوت ۳ اینچ) , ۱۳٫۵۰ متر (۴۴ فوت ۳ اینچ) با اسلحه رو به جلو عرض :۳٫۵ متر (۱۱ فوت ۶ اینچ) , ۴٫۲ متر (۱۳ فوت ۹ اینچ) با زره‌های کاربردی ارتفاع :۲٫۴۹ متر (۸ فوت ۲ اینچ) خدمه ۴ (فرمانده، توپچی، بارگذار/اپراتور، راننده) زره: چوبام سامانه تعلیق: هیدروپنوماتیک ظرفیت سوخت ۱٬۵۹۲ لیتر (۳۵۰ گالون بریتانیایی؛ ۴۲۱ گالون آمریکایی) برد عملیاتی:۵۵۰ کیلومتر (۳۴۰ مایل) بیشینهٔ سرعت: ۵۹ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت)

Apr ۲۶, ۲۰۲۴ - جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر 847239 برچسب‌ها همشهری آنلاین مجله نظامی جهان

دیگر خبرها

  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • خواص شیربرنج + فیلم
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه