Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:17:30 GMT

حسینی‌کیا: وارداتچی‌ها مانع پیشرفت صنعت هستند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۶۴۹۹

حسینی‌کیا: وارداتچی‌ها مانع پیشرفت صنعت هستند

خبرگزاری مهر: سید جواد حسینی‌کیا با اشاره به نارضایتی مردم از عدم پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور، اظهار داشت: علت اصلی ضعف کشورمان در صنعت و اقتصاد این است که نگاه دولتمردان به خارج از کشور است و توجهی به توانمندی‌های داخلی خودمان ندارند.

وی با بیان اینکه ما هرگاه به توانایی و ظرفیت‌های خودمان اتکا کردیم، موفق شدیم، ادامه داد: موید این مسئله پیشرفت کشور در صنایع موشکی، هواپیمایی و جنگ افزارهاست که در این موارد فقط به توانایی‌های خودمان اتکا داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورتی که نگاهمان به غرب و کشور‌های خارجی باشد هرگز به پیشرفت نمی‌رسیم، تصریح کرد: مشکلات کشور در عرصه‌هایی، چون صنعت و اقتصاد صرفا برای این است که در این زمینه‌ها توجهی به توان داخلی خودمان نداشته‌ایم و از سوی دیگر مافیای واردات نگذاشتند که در این عرصه‌ها به پیشرفت و توسعه دست یابیم.

حسینی‌کیا با اشاره به فشار زیاد وارداتچی‌ها برای تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: این افراد به شدت دنبال آن بودند که با تشکیل وزارتخانه بازرگانی، واردات به کشور افزایش یابد که واردات با صنعت در تقابل است و با افزایش واردات، صنعت کشور زمین‌گیر می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه اصلی دولت به واردات و خارج از کشور است که اگر اینچنین نبود ما این همه سال سر برجام معطل نمی‌شدیم، تصریح کرد: عجیب است که با وجود اینکه برجام به جایی نرسیده است، باز هم دولت به غرب نگاه دارد.

وی با بیان اینکه تاثیر اعتراض مردم به دولت و نمایندگان نزدیک به آنان در مجلس باعث می‌شود که در مجلس بعدی نمایندگان انقلابی روی کار آیند، گفت: مردم به دنبال نمایندگان انقلابی هستند که جایگاه نظارتی مجلس را احیا کنند چرا که مجلس فعلی جایگاه نظارتی ندارد.

حسینی‌کیا با اشاره به اینک اغلب نمایندگان مجلس دهم دنبال روی دولت شده‌اند و به اوامر دولت گوش می‌دهند، بیان کرد: بخشی از نمایندگان مجلس فعلی وکیل‌الدوله هستند چرا که حدود ۱۷۰ نماینده با حمایت دولت به این مجلس راه پیدا کرده‌اند و وکیل‌الدوله‌ها برجام و لوایحی که کشور را عقب راند، تصویب کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پیشرفت صنعت واردات حسینی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟