Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رسولی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از ٢٤٣ دستگاه واگن باری و مسافری، خودکشش و لکوموتیو که در ایستگاه راه آهن برگزار شد، گفت: برای تکمیل ظرفیت ناوگان ریلی کشور علاوه بر اینکه شرکت‌های خصوصی منابع داخلی خود را وارد صنعت کردند، توسعه ناوگان مدیون سه بسته حمایتی دولت است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ١٢ قانون رفع موامع تولید قرار بود وزارت نفت واریزی برای شرکت راه آهن داشته باشد، افزود: اولین مرحله از  اعتبار درنظر گرفته شده به ارزش ١٨ میلیارد تومان شب گذشته به حساب راه آهن واریز شد؛ ضمن اینکه تبصره ١٨ بودجه سال ٩٨ نیز اعتبار دیگری را برای بهبود و توسعه ناوگان ریلی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی تخصیص اعتبارات دولتی را نوید خوبی برای ورود شرکت‌های ریلی به پروژه‌های راه آهن دانست و گفت: در بودجه امسال هم اعتبار خوبی برای توسعه ناوگان ریلی کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران  به افتتاح ٢٤٣ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو در ناوگان ریلی در مراسم امروز اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این تعداد که امروز از وزیر راه دستور حرکت گرفتند، ٢١٣ ناوگان نیز در پنج ماهه نخست سال وارد شبکه ریلی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٩٥ درصد پیشرفت داشته است.

وی تاکید کرد که این واگن ها 100 درصد تولید داخلی هستند، گفت: اسفند ماه امسال و در آستانه سال نو دوباره از واگن‌های جدیدی رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها راه آهن مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راه آهن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران راه آهن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه امسال واریز میشود ولی شرایط و ضوابط خاصی دارد.

به گزارش مشرق، مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها که به دلیل قصور ۸ شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:
فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان
سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان
سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان
سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق