Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@10:52:25 GMT

حمله خونین به مراسم یهودیان در شمال نیویورک

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۷۳۲۰

حمله خونین به مراسم یهودیان در شمال نیویورک

 

به گزارش پارسینه، در جریان حمله یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به خانه یک خاخام یهودی حسیدی در نزدیکی نیویورک، دست‌کم پنج نفر زخمی شده‌اند.«شورای امور یهودیان اردتکس» در حساب کاربری خود در توئیتر می‌گوید این حمله در حدود ساعت ده شب انجام شده‌است. به گفته این شورا پنج یهودی حسیدی در پی مجروحیت ناشی از این حمله به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته «شورای امور یهودیان اردتکس» وضعیت دو نفر از زخمی‌شدگان وخیم است و یکی از افراد نیز دست‌کم شش زخم خورده است.دلیل یا انگیزه حمله که در مانزی در رالکند رخ داده، هنوز مشخص نیست. پیش از این در روز جمعه مقام‌های پلیس نیویورک گفته بودند بر شمار گشت‌زنی‌ها در مناطق عمدتا یهودی‌نشین افزوده می‌شود. این تصمیم پس از افزایش شمار حملات ضد یهودی گرفته شده بود.

پلیس می‌گوید که فرد مظنون به انجام این حمله، از صحنه حادثه گریخته بود، اما در حال حاضر پلیس او را دستگیر کرده اما دلیل و انگیزه انجام این حمله هنوز مشخص نشده است. براساس گزارش‌ها فرد حمله کننده با خودرو از محل حادثه فرار کرده بود که برخی از شاهدان حادثه پلاک خودرو را نوشته بودند. پلیس نیویورک می‌گوید که پس از مدتی آنها خودرویی با همان پلاک را شناسایی کرده و مظنون را بازداشت کرده‌اند.

  در سال‌های اخیر در ایالات متحده حمله به محافل و افراد یهودی بالا گرفته است؛ به ویژه در مناطقی مانند نیویورک که عده بیشتری یهودی زندگی می‌کنند. تنها چند هفته پیش دو نفر در جرسی سیتی شش نفر را به قتل رساندند. قاتلان یک مرد و یک زن بودند؛ آن‌ها پیش از حمله در نزدیکی یک گورستان یک مأمور پلیس را به قتل رساندند. آن‌ها سپس به یک مغازه خواربارفروشی یهودی رفتند و به روی مردم آتش گشودند.

در داخل مغازه همسر صاحب مغازه، یک کارکن و یک مشتری را به قتل رساندند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمله مسلحانه سلاح سرد خاخام های صهیونیست خاخام های صهیونیست نیویورک پلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا تخلیه تظاهرکنندگان طرفدار غزه را از محوطه دانشگاه به تعویق انداخت.

ریاست دانشگاه کلمبیا ضمن اعلام این خبر افزود که مذاکرات با تظاهرکنندگان حامی فلسطین پیشرفت نشان داده و این مذاکرات همچنان ادامه دارد و پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه دعوت نشده است.

این خبر در حالی است که شبکه ان بی سی آمریکا اعلام کرد که بر اساس آمارها، دانشجویان ۴۰ دانشگاه در آمریکا و کانادا برای اعلام همبستگی با غزه تحصن کرده اند.

منابع خبری هم اعلام کردند که پلیس آمریکا تحصن دانشجویان دانشگاه ایندیانا را در حمایت از غزه و فلسطین هدف حمله قرار داد. این حمله پس از آن صورت گرفت که تحصن کنندگان حاضر به جمع کردن چادهای نصب شده در محوطه دانشگاه نشدند.

به گفته منابع مذکور، پلیس دست‌کم ۳۳ دانشجوی معترض به نسل کشی در غزه را در این دانشگاه بازداشت کرده است.

کد خبر 6088861

دیگر خبرها

  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • فیلم| یورش وحشیانه پلیس به محل تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نیویورک