Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:47:52 GMT

یکشنبه‌های کتاب گناوه، راهی به دل یار مهربان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۷۶۴۳

یکشنبه‌های کتاب گناوه، راهی به دل یار مهربان

 با تشکیل انجمن‌های مردم نهاد ،  فعالیت‌ها و نشست‌های کتابخوانی  و معرفی کتاب جایگاهی خاص در این شهرستان پیدا کرده که  بدون شک در توسعه فرهنگی  و بالا رفتن سرانه مطالعه نقش  خوبی را ایفا خواهد کرد.

برنامه ادبی  یکشنبه‌های کتاب که در دی ماه سال ۹۷ زایش یافت و به دو سالگی خود رسید، بصورت هفتگی در محل خانه سمن این شهرستان برگزار که در کنار آن  برنامه‌هایی نظیر خانه تاریخ‌، چهارشنبه‌های تماشا، چشمخانه ادیپ‌، گروه داستانی لیو و سلسله نشست‌های حقوق شهروندی برگزار می‌شود

تعلق خاطر به کتاب در جان بعضی از انسان‌ها آن چنان ریشه دوانده که کتاب را همواره به یاری مهربان تبدیل کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این روزگاری که فضای مجازی و گرفتاری‌های روزمره کاری به سرمان آورده‌است تا مجالی برای بعضی کارها نداشته باشیم، افرادی پیدا می‌شوند که دغدغه‌شان مطالعه و کتابخوانی است.

بیش از دو سال پیش بود که با همت و پیشنهاد حسین امیری معاون فرمانداری گناوه که دغدغه زیادی برای ارتقای سرانه مطالعه در این شهرستان داشت، محل قبلی بخشداری مرکزی  به خانه سمن‌های گناوه تبدیل شد.

 خانه سمن‌ها با رویکردی فرهنگی راه افتاد که یکی از برنامه‌های مهم آن یکشنبه‌های کتاب بود.

 مسئول جدید خانه سمن‌های گناوه برای برپایی این نشست‌ها تلاش و زحمت فراوانی کشید، ضمن اینکه در دوسالگی یکشنبه‌های کتاب باید یادی هم از دو مسئول سابق خانه‌های سمن گناوه ابراهیمی و نعمتی کرد.

با انتخاب جدید مسئول خانه سمن‌ها به برگزاری نشست یکشنبه کتاب شتاب بیشتری گرفت و بصورت مستمر و پویا برگزار و مخاطبان زیادی به حضور دراین نشست تشویق و ترغیب شدند.

مسئول خانه سمن‌ها گناوه به خبرنگار ایرنا گفت: احوالات درونی و باطنی شهروندان یک جامعه، فرهنگ آن را بوجود می‌آورد و امور بیرونی تمدن را می‌سازد و این فرهنگ به جوامع جهت مثبت می‌دهد که بدین منظور، داشتن جامعه‌ای کتابخوان که بر پایه مهر و خرد استوار است می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود رهنمون کند.

مصطفی خرمی افزود: در سلسله نشست‌های یکشنبه، هر هفته کتابی ارائه که در این محفل نقد و بحث و بررسی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در  مدت ۲ سال از این برنامه بیش از  ۷۰ نشست برگزار که از برخی نویسندگان کتاب‌های مختلف برای ارائه اثرشان دعوت بعمل آمده‌است.

خرمی ادامه داد: در ادامه سلسله نشست‌های یکشنبه‌های کتاب که همزمان با دومین زاد روز این برنامه شد، کتاب تاریخ اندیشه سیاسی در ایران ملاحظاتی در مبانی نظری نوشته "سید جواد طباطبایی" با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی توسط عبدالحسین اسفندیاری ارایه  و حاضران مورد نقد و بررسی قرار دادند.  

مسئول خانه سمن‌های گناوه گفت: در این برنامه این کتاب ارایه و برای نقد و بررسی انتخاب شد و در پایان به همین مناسبت جشن تدارک دیده شد.

وی بیان کرد: کتاب تاریخ اندیشه سیاسی در ایران ملاحظاتی در مبانی نظری شامل ۱۰ فصل با عناوین  ملاحظاتی در اندیشه‌ سیاسی از اسلام تا ایران، صورت‌های اندیشیدن سیاسی در دوره‌ی اسلامی، ابن مقفع و تجدید اندیشه‌ سیاسی ایرانشهری، نظام الملک و اندیشه سیاسی ایرانشهری، منحنی تحول اندیشه سیاسی غزالی، امتناع تاسیس اندیشه سیاسی بر مبنای اندیشه عرفانی، تفسیر عرفانی اندیشه سیاسی ایرانشهری، اندرزنامه نویسی خلاف عادت سعدی، ملاحظاتی سیاسی در اندیشه  سیاسی عبید زاکانی و فضل الله روزبهان و تجدید نظریه خلافت است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها بندرگناوه سازمان های مردم نهاد کتاب ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرگناوه سازمان های مردم نهاد کتاب ادبیات بندرگناوه سازمان های مردم نهاد کتاب ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی و حجیت فتوا

پنجاه و نهمین نشست اندیشه‌ورزی در ادامه سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با سخنرانی عضو اندیشکده فقه و حقوق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و استاد درس خارج حوزه علمیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست آیت‌الله محمد قاینی در جمع اعضای اندیشکده‌های الگوی اسلامی ایران و علاقه‌مندان به این مباحث به موضوع «هوش مصنوعی و حجیت فتوا، قضا و قول خبره و کارشناس» پرداخته و  در پایان پاسخگوی نظرات و انتقادات حاضران خواهد بود.

این نشست روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه جاری به‌صورت حضوری در محل مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود و به صورت مجازی نیز به نشانی theory.olgou.ir قابل دسترسی است.

علاقه‌مندان برای شرکت حضوری در این مباحث می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۲۵۳-۳۲۸۸۹۵۶۶ اقدام کنند.

شرکت در این نشست  برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد