Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسوین فرهنگی شورای شهر دیشموک خطاب به معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم دیشموک معتقدتر و دین‌باورتر از شما هستند خودتان را به جای آن‌ها با کوهی از مشکلات بگذارید.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در سال‌های اخیر خبرهای زیادی مبنی بر مشکلات بخش دیشموک شنیده‌ایم که آزار دهنده تر از همه نوعی آسیب اجتماعی مرگبار در این بخش است و همین امر موجب شد تا مسوولان کشوری و استانی به فکر افتاده و دنبال راه چاره‌ای برای رفع این مشکل باشند مشکلی که موجب شده استان کهگیلویه و بویراحمد و بخش و شهر دیشموک بیش از همیشه بر سر زبان‌ها بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه با ریشه‌یابی‌های انجام شده توسط کارشنان و روانشناسان معلوم شده که بخش عمده از این مشکل مربوط به مشکلات در سایر حوزه‌هاست مشکلات راه‌ها و آب و برق و حتی مشکلات مربوط به تحصیل که بچه‌های دشموک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در همین خصوص پای گفت‌و‌گو با سلمان بینا عضو شورای اسلامی شهر دیشموک و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای این شهر نشستیم و علت مشکلات کنونی شهر و بخش دیشموک را از وی جویا شدیم.

بینا در پاسخ به این سؤال که علت مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در شهر دیشموک را به چه دلیل می‌دانید  چرا هر روزه خبرهای ناگواری از این منطقه می شنویم اظهار کرد: برای مثل شهر دیشموک حتی یک وجب پارک ندارد که خانواده‌ها و فرزندان آن ها به تفریح سالم در این شهر بپرداند در این خصوص از منابع طبیعی خواسته‌ایم که زمینی در اختیار ما گذاشته شود و در حال پی گیری هستیم تا پارک محله‌ای احداث شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دیشموک در ادامه به برنامه‌های فرهنگی که باید توسط شهرداری اجرا شود اشاره کرد و با ابراز تاسف از این که در این زمینه همکاری‌های لازم صورت نمی‌گیرد گفت: چند برنامه در این شهر اجرا کردیم دریغ از این که شورا و شهرداری همراهی کرده باشند که در این راه دیگر دستگاه‌ها مثل بسیج جور شورا و شهرداری را کشیدند.

این عضو شورای اسلامی شهر دیشموک برای مثال به جشنواره بومی و محلی ایل بهمئی اشاره کرد که هزاران نفر در آن شرکت کردند که در این برنامه شورا شهرداری کمترین همیاری و همکاری را در برگزاری آن داشتند.

بینا با بیان اینکه طبق قانون سالیانه 18 میلیون تومان سرانه فرهنگی و ورزشی شهر است اظهار کرد: یک تک هزار تومانی برای این کار نگذاشتند تا حال و  روز حوزه فرهنگ و آسیب‌های  اجتماعی دیشموک چنین باشد.

وی در پاسخ به این سوال که مگر دیگر اعضای شورای شهر دیشموک شما را در برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی یاری نمی‌کنند آیا آن‌ها رویکرد فرهنگی در برنامه‌های خود ندارند اظهار کرد: نوع دیدگاه ما و آن‌ها با هم تفاوت دارد مثلا قرار بود که جشنواره بومی و محلی در دیشموک برگزار کنیم تا با واسطه چنین برنامه‌هایی شور و نشاط را به مردم و جوانان هدیه کنیم اما مخالفت شد همین مخالفت‌ها با برنامه‌های فرهنگی موجب شده که آسیب همچون خودکشی بر دیشموک غلبه کند.

عضو شورای اسلامی شهر دیشموک با اشاره به اقدامات خوب برخی افراد همچون امام جمعه و نوع نگاهی که به حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دارد اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این مشکل به مشکلات معیشتی مردم دیشموک بر می‌گردد که متاسفانه معاون استاندار با اطلاعات کمی که از وضعیت دیشموک دارد آن را به موضوعات عقیدتی ربط می‌دهد در حالی که مردم دیشموک با همه مشکلاتی که دارند و با همه بی‌توجهی‌های مسوولان جز دین مدارترین مردم استان هستند و باورهای دینی آن‌ها از همه از جمله از آقای معاون استاندار هم بالاتر است.

وی با خطاب قرار دادن معاون استاندار که به تاریخ نگاهی بیندازد و برای مثال حماسه سال 1316 دیشموک را مطالعه کند اظهار کرد: مردم دیشموک در دفاع مقدس اعتقاد و ولایتمداری و دین مداری خود را به اثبات رساندند.

بینا در ادامه مشکل اصلی استان کهگیلویه بویراحمد و بخش دیشموک را مسوولانی دانست که بی توجه به محرومان و مستضعفان هستند و برای کار و خدمت در مناصب قرار نگرفته اند و در ادامه گفت: مردم دیشموک که مشکل جاده و تحصیل فرزندان و آب و برق و سایر ملزومات زندگی دارند هرگز دچار بی اعتقادی نشده اند که این گونه معاون استاندار بر آن ها می‌تازد.

این عضو شورای اسلامی شهر دیشموک به بخشی از مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: معلوم است وقتی زن دیشموکی مجبور است روزانه دهها کیلومتر راه را برای  تامین آب خانواده و تامین آشامیدنی احشام طی کند به فکر راحت کردن خود باشد.

وی ادامه داد: مردم دیشموک و روستاهایی مثل پای پره و ردسمه از مسوولان استانی و شهرستانی جاده اتوبان و راه آسفالته نمی‌خواهند بلکه جاده‌ای  می‌خواهند که حداقل شن ریزی شده باشد و چند تا لوله در مسیر جا گذاری کنند تا در زمستان آب جاده را نشوید و با خود نبرد.

بینا گفت: وقتی در اطراف شهر دیشموک به لطف خداوند چندین رودخانه وجود دارد که همه آب شیرین هستند چرا باید کام مردم دیشموک تلخ باشد  آب با طعم آهک و سولفات بنوشند.

وی با بیان این که چرا باید مسوولان کار غیر کارشناسی کنند و بیت‌المال را هدر دهند اظهار کرد: چرا به حرف کارشناسان گوش نمی‌دهند چاه حفر می‌کنند تا بعد از کلی هزینه اکنون دستگاه‌ها در چاه گیر کند و مردم همچنان تشنه آب سالم باشند.

وی با ابراز تاسف از این که هیچ فضای فرهنگی و  تفریحی و ورزشی در شهر دیشموک برای بانوان وجود ندارد افزود: همین باعث می‌شود که آمار خودکشی ها در دیشموک از میانگین کشوری بالاتر برد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: دین شورای شهر خودکشی شهر دیشموک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان