Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگی با بیان اینکه بیش از چهار هزار بازی ثبت شده بدون قابلیت تولید داریم، گفت: انواع بازی های محلی قابلیت تجاری و جهانی شدن دارند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «بهنام زنگی» صبح امروز یکشنبه هشتم دی در نشست آموزش و پژوهش در صنعت اسباب بازی که در سالن کنفرانس شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: خوشبختانه رشته اسباب بازی در دانشگاه تصویب شده و از ترم آینده در مقطع ارشد پذیرش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال پنجمین دوره جشنواره اسباب بازی برگزار می شود. از دوره سوم بخش علمی به این جشنواره اضافه شد. امسال بیش از 10 رویداد علمی اعم از نشست و کارگاه در جشنواره اسباب بازی داریم.

 

دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشت: بیش از چهار هزار بازی ثبت شده داریم، چرا نباید این بازی ها قابلیت تولید داشته باشند؟ انواع بازی های محلی داریم، چرا این بازی ها نباید تجاری و جهانی شوند؟ چرا نباید ابزارهای بازی های بومی  به روز شود؟ ما با جمعیت جوان و خلاق مواجه هستیم که اشتیاق کار دارند اما زمینه کار وجود ندارد. پیوند صنعت و هنر وجود ندارد. متاسفانه ما نگاه علمی به اسباب بازی نکردیم. تهاجم فرهنگی یک نوع رقابت فرهنگی است، اگر غفلت کنیم فرهنگ های دیگر به کشور وارد می شود و خلأ ما با چیزهای دیگر پر می شود که این امر حاصل کم کاری ماست.

 

این کارشناس حوزه اسباب بازی و استاد دانشگاه با بیان اینکه نخستین کنفرانس بازی و سرگرمی را برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: این کنفرانس دستاوردهای خوبی داشت. ما 100 مقاله علمی دریافت کردیم که داوری شد. این نشان می دهد که اشتیاق در جامعه جوان و دانشگاهی ما وجود دارد. اسباب بازی صرفا محصول کودک نیست، برای تمام رده های سنی کاربرد دارد اما اثر تربیتی و آموزشی آن در دوران کودکی پر رنگ تر است.

 

گفتنی است، لوح تقدیری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست به دکتر مجید فرهنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران اهدا شد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه حماسه 9 دی حماسه 9 دی طرح ملی فهما خطبه های نماز جمعه اصفهان فهما جشنواره اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در دیدار با جمعی از معلمان به مناسبت هفته معلم، دانش آموزان را سربازان خط مقدم جنگ نرم دانست و بر لزوم هوشیاری آنها در برابر شگرد‌های هنجارشکنانه دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: نگاه دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم در جنگ نرم، به نسل جوان و دانش آموزان است. 

امام جمعه مهریز ادامه داد: امروزه هدف اول دشمن، نوجوانان و جوانان بوده و بهترین ابزار و وسیله مقابله با جنگ فرهنگی دشمن، افزایش بصیرت است.

محی الدینی جنگ امروز را جنگ عقیدتی توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن به شدت بر اعتقاد و فرهنگ ما کار می‌کند و باید بیشتر مراقب و مواظب باشیم.

وی گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران با تلاش و همت مضاعف پشت سر رهبری و گوش به فرمان و تذکرات ایشان در مسائل فرهنگی، نشر معارف دین و آموزه‌های اسلام به وظیفه خود عمل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟
  • چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود