Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سیاسی وزارت کشور به انتقادات برخی جریان‌های سیاسی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس در هیئت‌های اجرایی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در واکنش به انتقادات برخی فعالان سیاسی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی با ابراز تعجب از اینکه این انتقادات بعضا از سوی کسانی مطرح می شود که خود با فرایند رسیدگی به صلاحیت‌ها آشنایی کافی دارند، گفت: تمام اقدامات همچون گذشته در چارچوب قانون انتخابات و بر اساس رویه جاری در هیئت‌های اجرایی انجام شده و طبق قانون کسانی که تأیید صلاحیت نشده‌اند مهلت داشتند اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت تسلیم کنند تا در فرصت قانونی به اعتراضات آنان رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم پایبندی همه فعالان سیاسی، احزاب وائتلاف‌های سیاسی انتخاباتی به قانون و چارچوب‌های تعیین شده در فرایند انتخابات تأکید کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با دفاع قاطعانه از عملکرد صف و ستاد وزارت کشور در عرصه انتخابات و تأکید بر هویت مستقل حقوقی هیئت‌های اجرائی انتخابات از وزارت کشور گفت: چنانچه هر یک از اعضای نظام انتخاباتی کشور مرتکب تقصیر یا عدول از وظایف قانونی خود شوند، راه‌های قانونی برای رسیدگی به آن در قانون پیش بینی شده است و زیر سوال بردن کلیت نظام انتخابات کشور نتیجه ای جز سیاه نمایی، بی اعتبار کردن نظام مردمسالار دینی و نهایتا کاهش مشارکت در انتخابات نخواهد داشت و همه می دانیم که این همان چیزی است که دشمنان نظام و کشور در خارج به دنبال آن هستند.

ملانوری خاطرنشان کرد: بدیهی است که از دلسوزان نظام و کشور انتظار می‌رود با سخنان و اعمال خود در جهت افزایش مشارکت و مأیوس نمودن دشمنان قدم بردارند نه اینکه ناخواسته در مسیر آنان حرکت کنند.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس مدیرکل سیاسی وزارت کشور هیئت های اجرایی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند

در حالی که وزیر کشور ،اوایل اسفند۱۴۰۲ اعلام کرده بود بیش از ۱۵۰۰۰نامزد در انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده اند، روزنامه کیهان هم اکنون د مورد نامزدهای تایید شده جریان اعتدالی و اصلاح طلب، اعتراف جالبی کرده است.   به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟   بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟   کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد: در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند