Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه کاظم‌نژاد در نشست خبری بانک سلول‌های بنیادی خون قاعدگی در مرکز درمان ناباروری ابن سینا افزود: نتیجه بدست آمده در این کارآزمایی بالینی از تصور ما فراتر بود و مشاهده شد که میزان باروری در این افراد تا حدود ۴۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: با استفاده از این سلول، میزان تولد نوزاد زنده تا ۳۳ درصد افزایش می‌یابد و وقوع بارداری طبیعی هم در ۲۶ درصد آنان بعد از تزریق این سلول، رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کاظم‌نژاد افزود: این مطالعه نزدیک به یازده سال طول کشیده و در این مدت از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه ابن‌سینا بهره‌مند بودیم.

وی افزود: در مرکز درمان ناباروری ابن سینا با زوج‌های ناباروری مواجه هستیم که حتی با روش‌های پیشرفته IVF هم نمی‌توان پاسخی برای آنان داشت و آنان نهایتا مجبور به استفاده از روش‌های درمان جایگزین یا تخمک اهدایی هستند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا ادامه داد: این کار ایده تاسیس بانک سلول‌های بنیادی خون قاعدگی را فراهم کرد و سبب راه‌اندازی آن شد. ما تنها مرکز سلول بنیادی خون قاعدگی در دنیا نیستیم و  ۲ بانک هم در کشورهای آمریکا و هند قبلا راه اندازی شده است.

کاظم‌نژاد با اشاره به اینکه این بانک با هدف حفظ باروری و احیای قدرت باروری در زنان راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر فرد نمونه را برای خودش ذخیره سازی می‌کند ولی امیدواریم در آینده بتوان سلول فرد را به دیگران هم اهدا کرد.

وی، مدت زمان نگهداری این سلول را حدود ۱۰ سال اعلام کرد و گفت: ما اولین گروه در دنیا بودیم که نتیجه کارآزمایی بالینی در حوزه درمان ناباروی این دسته از افراد با استفاده از سلول‌های بنیادی خون قاعدگی را گزارش کردیم.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا افزود: ۲ بانک تمرکز مطالعاتی خود را بر روی موضوعات دیگر مانند سیروز کبدی و دیابت انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: سلول‌های بنیادی که از منابع خونی گرفته می‌شود ۲ دسته هستند که یک نوع سلول‌های بنیادی خون ساز و دسته دیگر سلول‌های بنیادی مزانشیمی هستند که ما در این طرح، سلول بنیادی مزانشیمی را جداسازی کردیم.

کاظم نژاد، سن ذخیره سلول بنیادی خون قاعدگی را بین ۲۰ تا ۴۵ سالگی اعلام کرد و گفت: هرچند این کار به شرایط فرد بستگی دارد، اگر هدف حفظ باروری است توصیه می‌شود که ذخیره این سلول در سنین پایین تر از ۳۷ سالگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هرچه سن زنان پایین‌تر باشد با سلول بنیادی بیشتر و با کیفیت تر مواجه هستیم، گفت: زنان تا قبل از یائسگی این کار را انجام دهند، اما توصیه می‌شود زودتر این کار را انجام دهند. اگر امکان دارد این کار را چند بار انجام دهند بهتر است.

برچسب‌ها سلول های بنیادی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌ سینا باروری زنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلول های بنیادی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا باروری زنان سلول های بنیادی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا باروری زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه اول و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشته بود.

وی با بیان اینکه رنج سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رنج سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود که انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فروردین ماه را شامل می‌شود.

سرهنگ قنبرزاده به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و عدم توجه به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است

وی کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست بطوریکه که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهارداشت: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است بطوریکه در در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولین در این راستا برنامه ریزی جدی نمایند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش یافته است

سرهنگ قنبرزاده ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیق گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز،۱۲۵ مورد نموره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روان گردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت