Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@12:36:12 GMT

سوادآموزی باید "باسم رب" باشد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۰۱۳۷

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ساختن هواپیما برای بمباران و کشتار مردم را نتیجه علمی دانست که آموختنش "باسم رب" نباشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) و منویات حضرت آیت الله خامنه ای، که در چهلمین سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، بر ضرورت تزکیه در کسب علم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حاج آقا قرائتی با بیان اینکه مرگ برای همه هست حتی پیامبر (ص) و باید عمر به غفلت حرام نشود، اظهار داشت: بی سوادی در کشور از 50 درصد به 8 درصد کاهش یافته و این نشان می‌دهد که عمر بسیاری از مردم حرام نشده است.
وی افزود: آیا نهضت سواد آموزی مال سوادآموزی است؟ نه خیر! مال پیامبر هم است. خداوند در قرآن می‌فرماید وَقُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْمًا، پیامبر! تو هم که پیامبر هستی هم فارغ التحصیل نیستی و امام صادق (ع) هم تاکید داشته اند که اگر هر روز علم ما زیاد نشود، به روغن سوزی می‌افتیم.   همچنین حضرت رسول (ص) می فرمایند اگر هر شب به علم من زیاد نشود آن روز برای من مبارک نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: امام خمینی (ره) کتابهایش بیشتر از ۲۰۰ تا نشد، ولی دنیا را تکان داد، چون علم او مفید وکاربردی بود. ما باید علم همراه با مهارت داشته باشیم تا مفید باشد.
وی افزود: سواد آموزی در کشور‌های دیگران اقْرَأْ است، ولی بِاسْمِ رَبِّ نیست، هواپیما می‌سازد برای بمباران، مهم این است سواد کجا صرف میشود.

مشکل دنیا در تعلیم وتربیت چیست؟ علم است اما تزکیه نیست. اگر رابطه شما با دیگران بهتر شده علم شما مبارک است، علم بی تزکیه مثل سوزن بی نخ است.   حاج آقا قرائتی مصاداق علم با تزکیه را حضرت امام (ره) دانست و افزود: ایشان آخر عمر با حوله اثر اشک هایش را پاک می‌کرد.

امتیاز سوادآموزی کشورما با دیگر کشور‌ها این است که سواد آموزی ما همراه با نماز آموزی، همراه با قرآن آموزی و همراه بایادگیری حرام و حلال است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری روز شهادت امام صادق (ع) در قوچان همراه با بارش باران

دریافت 18 MB

تصویربردار: حبیبه احسنی

کد خبر 6096309

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • فیلمی از سخنرانی قرائتی؛ هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • (ویدئو) محسن قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • عزاداری روز شهادت امام صادق (ع) در قوچان همراه با بارش باران
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است