Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سفر فتاح به روستای «دم رود» موافقت شد که با هزینه این نهاد علاوه برساخت خانه‌های جدید برای اهالی این روستا، یک مسجد هم در مکان جدید برای اهالی دم رود ساخته شود. این در حالی بود که این روستا قبلاً هم دارای مسجد نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: در سیل ویرانگر فروردین‌ماه امسال در استان ایلام یکی از مناطقی که دچار خسارت و ویرانی‌های زیادی شد بخش ماشین در شهرستان دره شهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از میان روستاهای بخش ماشین دره شهر، روستای دم رود که آخرین روستای ساحلی بخش ماژین است و درواقع جنوبی‌ترین روستای استان ایلام هم به‌حساب می‌آید بیشترین خسارات را متحمل شد.

 

در روستای دم رود بیشتر خانه‌های روستا به علت نزدیکی به ساحل رودخانه، مورد هجوم سیل ویرانگر قرار گرفتند و خسارات زیادی رو متحمل شدند.

 

از آنجایی‌که بیشتر خانواده‌ها و اهالی دم رود از مددجویان کمیته امداد هستند و در پی سفر مهندس فتاح رئیس وقت کمیته امداد به روستای دم، این نهاد برای همه اهالی روستا زمین لازم خریداری و عملیات ساخت خانه‌های جدید و جابجایی روستا در مکان جدید با همکاری این روستا آغاز شد.

 

در سفر  فتاح به روستای دم رود موافقت شد که با هزینه این نهاد علاوه برساخت خانه‌های جدید برای اهالی این روستا، یک مسجد هم در مکان جدید برای اهالی دم رود ساخته شود. این در حالی بود که این روستا قبلاً هم دارای مسجد نبوده است.

 

باگذشت چند ماه از این حادثه سیل، ساخت مسکن برای اهالی دم رود با همکاری دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، بسیج سازندگی سپاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال تکمیل شدن هستند و مسجد روستا نیز در حال ساخت است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام دراین‌باره می‌گوید: ساخت مسجد برای اهالی دم رود یکی از درخواست‌های پیگیرانه این اهالی بود که کمیته امداد برای ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرد.

 

ضیاء رضایی افزود: این مسجد با متراژ بیش از 150 متر هم‌اکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی کار، در مرحله ساخت سقف بوده و همه اعتبار ساخت آن از طرف کمیته امداد تأمین خواهد شد.

 

وی گفت: برنامه ما این است که این مسجد نیز هم‌زمان با اتمام ساخت خانه‌های اهالی این روستا تکمیل و در اختیار اهالی دم رود قرار گیرد.

 

رضایی به پروژه ساخت مسکن برای اهالی دم رود اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تعداد 27 واحد مسکونی در مکان جدید و در زمینی به وسعت بیش از 13 هزار متر زمین در بالادست مکان روستا جهت ساخت مسکن اهالی سیل‌زده این روستا در حال ساخت است.

 

 رضایی با عنوان اینکه زمین خریداری‌شده تقریباً به همه اهالی دم رود واگذارشده و ساخت خانه با موافقت رئیس کمیته امداد هم شامل خانواده‌های مددجوی این نهاد و هم غیر مددجویان شده است.

 

وی بابیان اینکه زیربنای هر یک از واحدهای مسکونی در حال ساخت حداقل 80 متر است گفت: درمجموع حدود دو هزار و 300 متر از زمین مذکور صرف احداث خانه برای اهالی این روستا شده و مابقی زمین صرف خیابان و کوچه و فضاهای عمومی شده است

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد حماسه 9 دی مسجد خبرگزاری شبستان نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما گرامیداشت حماسه 9 دی شهرستان دره شهر ساخت مسجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید

 رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سال گذشته راه ۱۰۸ روستای استان به طول ۱۳۴ کیلومتر احداث شد که از لحاظ میزان احداث در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفته‌ایم.

حسن شهبازی از بهره مندی ۴ هزار و ۵۲۲ خانوار از این راه های احداث شده خبر داد و افزود: با این اقدام شاخص برخورداری روستا‌های استان از راه آسفالته در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، پنج درصد افزایش یافته و به ۷۵ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری احداث راه روستایی در سال گذشته ۸۰ کیلومتر بود که توانسته‌ایم بیشترین از این میزان را تحقق ببخشیم.

هزینه کرد ۸۷۱ میلیارد تومانی برای ساخت راه‌های روستایی در کردستان

 رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اذعان کرد: برای سال‌جاری نیز احداث ۱۹۷ کیلومتر را روستایی در استان هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷۱ میلیارد تومان برای احداث راه‌های روستایی در استان هزینه شد، اضافه کرد: در حوزه راه روستایی با وجود اقدامات مثبتی که با حمایت‌های استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است، اما برای نزدیک شدن به میانگین کشوری نیازمند اعتبارات جهشی هستیم.

شهبازی با اعلام اینکه در سال جدید علاوه بر برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های جدید، اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تامین بودجه پروژه‌های راه روستایی از منابع استانی و فقط تامین قیر برعهده سازمان راهداری است. 

 استان کردستان ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون ۳ هزار و ۴۵۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسجد شناور الجبار (+تصاویر)
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • برق روستا‌های بخش خرانق وصل شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • کنایه سنگین روحانی به زاکانی و شورای شهر تهران