Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی سایت‌های مخصوص هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد کلانشهر اهواز خبر دادند اما برخی مسئولان در خوزستان معتقدند این آمار و وضعیت آلودگی هوا موضوع آنچنان هم خطرناک نیست. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شامگاه شنبه بود که برخی سایت‌های تخصصی هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد کلانشهر اهواز خبر دادند و تصاویر مربوط به آلایندگی هوا در فضای مجازی میان مردم خوزستان دست به دست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نرم‌افزار اطلاع‌رسانی وضعیت آلایندگی هوا متعلق به سازمان حفاظت از محیط زیست نیز آلودگی هوا در شهر اهواز را در ساعت‌هایی از شب گذشته تا 401 نشان می‌داد که بالاترین حد آلایندگی قابل محاسبه در آن نرم‌افزار است.

انتشار تصاویر و خبر مربوط به این میزان آلودگی شدید در اهواز این احتمال را در در ذهن مردم ایجاد کرد که ممکن است به دلیل این میزان آلودگی هوا، مدارس و ادارات امروز یکشنبه در خوزستان تعطیل باشد، احتمالی که با سکوت مسئولان مربوطه در ستاد بحران و استانداری خوزستان مواجه شد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اما در گفت‌وگویی با رسانه‌ها مدعی شد این آلودگی هوا نوعی متفاوت از آلودگی است و این میزان آلودگی به حد خطر و تعطیلی مدارس نرسیده است!

محمد سبزواری در این گفت‌وگو بیان کرد: این شاخص در واقع PM 10 است که برای چند ساعت در این حد نیز مشکلی ندارد زیرا میانگین 24 ساعت آن مدنظر است.

وی افزود: طبق تصویب مدیریت بحران باید شاخص هوا در میانگین ساعتی بالای 700 باشد که وضعیت هوا در خطر باشد و مدارس یا ادارات تعطیل شوند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: شاخص کیفی بالای 400 که ثبت شده PM2.5 (که همان شاخص آلودگی صنعتی است)نیست، اگر آلودگی صنعتی 400 باشد بسیار فجیع است اما اکنون در آن وضعیت نیستیم.

وی در رابطه با اینکه آیا آلودگی از سمت عراق وارد می شود، خاطرنشان کرد: اگر هم باشد غبار بسیار رقیقی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم به نظر نمی‌رسد این توضیحات مدیرکل هواشناسی خوزستان که سازمانی فنی و تخصصی است و معمولا بر اساس آمار و ارقام بصورت حرفه‌ای موضع می‌گیرد، درباره عدم تعطیلی مدارس و و دانشگاه ها در اهواز از نگرانی خانواده‌ها کاسته باشد اما توصیه مراکز تخصصی جهانی هواشناسی به مردم خوزستان این بود که در خانه بمانید یا کلا از شهر بیرون بروید.

معضل آلایندگی هوا در اهواز که در فصل زمستان سهم بیشتر آن مربوط به فلرهای نفتی و صنایع بزرگ اطراف این کلانشهر است هر ساله سبب نگرانی مردم از عواقب تنفس این ذرات آلاینده است اما آنچه که مشخص است نبود عزم و اقدام جدی برای کاهش این میزان آلایندگی است.

مسئولان آموزش‌و‌پرورش باید بگویند چه برنامه‌ای برای جبران زمان تعطیلات آلودگی هوا دارند؟انتقاد ‌ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران از آلودگی هوا / آیا ‌آلودگی هوا هم از اروپا و آمریکا می‌آید؟مقابله با اثرات آلودگی هوا با چند خوردنی

خبرنگار تسنیم در گفت‌وگو با تعدادی از والدین دانش آموزان اهوازی متوجه نگرانی و دلهره آنان نسبت به سلامت جسمی فرزندانشان شد، یکی از این والدین می‌گوید در هنگامی که سلامتی فرزند در خطر باشد مدرسه رفتن و برایم اهمیتی ندارد متوجه نمی‌شوم چرا مسئولان در همچنین شرایط هوایی واقعیت ها را به درستی مطرح نمی‌کنند.

یک مادر که در حال رساندن فرزند خو به مدرسه بود نیز به خبرنگار ما می‌گوید: بیرون آمدن فرزندان در این شرایط واقعا کاری اشتباه است از طرفی نگران عقب ماندگی دخترم نیز هستم، امیدوار بودیم دولت و متولیان امر گامی عملی برای این موضوع بردارند اما متاسفانه حال که کمی از معضل ریزگردها کاهش یافته و امیدوار بودیم اوضاع بهتر شود، مسئله آلایندگی‌های موجود ضربه زیادی به سلامت مردم می‌زند.

انتهای پیام/331/ش

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است

ایسنا/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به شرایط حال حاضر سه تیم خوزستانی در لیگ برتر اکنون وقت حمایت است و همه باید برای حفظ سهمیه‌های استان حمایت همه جانبه داشته باشیم.

حمید بنی تمیم در نشست مشترک با رئیس هیئت فوتبال خوزستان که امشب در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کردیم در کنار رئیس هیات فوتبال خوزستان، اوضاع فوتبال استان بهبود پیدا کند. ما کنار هم قدم برداشتیم تا شاید اختلافاتی که به ظاهر وجود داشت به فوتبال خوزستان آسیب نزند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی ورزش خوزستان، عنوان کرد: در بحث تخصیص اعتبارات تعداد قابل توجهی از نمایندگان نقش داشتند و ما به عنوان قوه مجریه کار اجرایی را بر عهده داشتیم. همچنین جا دارد از تلاش‌های استاندار خوزستان  سازمان برنامه و بودجه و وزارت ورزش که در تامین بخشی از عتبارات به ما کمک داشتند، قدردانی کنم.

بنی تمیم افزود: سال گذشته، ۵۲ پروژه تحت عنوان احداث تکمیل و بازسازی استادیوم در سال گذشته داشتیم، ضمن این که ۷۰ روکش چمن مصنوعی در سطح استان اجرا شد که ۵۷ عدد روکش چمن مصنوعی در روستاها، مناطق محروم و مرزی انجام شد. همچنین ۲۵ چمن طبیعی در حال اجرا یا پیمان سپاری است که ۱۵ پروژه در مناطق محروم و کم برخوردار است. ۷۶ پروژه ورزشی نیز مرتبط با فوتبال در اعتبارات سال ۱۴۰۲ داشتیم که شامل بازسازی و بهسازی چمن‌های طبیعی و مصنوعی و دکل‌های روشنایی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: استادیوم تختی اهواز از نظر روشنایی محوطه، مسیر پیاده‌روی، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و ساختمان مدیریت تغییرات بسیاری پیدا کرد و تنها دکل‌های روشنایی آن باقی مانده است که با توجه به اینکه اعتبار آن ۱۶ فروردین ماه سال جاری ابلاغ شد فعلاً در فرایند مناقصه است که امیدوارم هرچه سریعتر این مهم مقرر شود و این استادیوم به چرخه خدمت برگردد.

او با اشاره به آخرین وضعیت ورزشگاه غدیر اهواز، عنوان کرد: ورزشگاه غدیر پس از ۶ سال که به حالت متروکه بود، با پای کار آمدن باشگاه استقلال خوزستان و گروه ملی به چرخه خدمت بازگشت.

بنی تمیم در ادامه، خاطرنشان کرد: دکل‌های روشنایی ورزشگاه‌های ماهشهر، شوش، رامهرمز، باغملک، ایذه، هندیجان و ملاثانی انجام شد، ضمن اینکه امیدواریم شرایط ورزشگاه ملاثانی به صورتی پیش برود که استقلال آبی پوش ملاثانی بتواند از فصل آینده در شهر خود از حریفانش میزبانی کند.

بنی تمیم با بیان اینکه خوشبختانه اتحاد و همدلی خوبی بین خانواده فوتبال و مجموعه ورزش استان ایجاد شده است، گفت: امیدوارم شرایط به صورتی پیش رود که با همدلی بیشتر نقاط ضعف برطرف شود. ما به صورت مستقیم دخل و تصرفی در باشگاه‌های استان خوزستان نداریم ولی با توجه به شرایط حال حاضر سه تیم خوزستانی در لیگ برتر اکنون وقت حمایت است و همه باید برای حفظ سهمیه‌های استان حمایت همه جانبه داشته باشیم.

او درباره حمایت از تیم فوتبال استقلال آبی پوش ملاثانی نیز خاطرنشان کرد: ما پای این تیم بوده و هنوز هستیم. حتی به این تیم کمک مالی هم داشته‌ایم و در مقطعی من به همراه آقای طالقانی اجازه ندادیم امتیاز این تیم از استان خوزستان خارج شود.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به سوالی که قرار بود این اداره کل در مجموعه ورزشی غدیر اهواز شرایط ایجاد یک زمین تمرینی برای استقلال خوزستان را فراهم کند، گفت: طبق قول و قراری که در این زمینه داشتیم مقرر شد باشگاه استقلال خوزستان زیرساخت آن را و ما هم خود زمین چمن را فراهم کنیم و هنوز هم پای کار هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود