Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی به واسطه به واسطه رهبری حکیمانه و پشتوانه مردمی از موفق‌ترین انقلاب‌ها است. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام‌ محمدحسن زمانی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت نهم دی در مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا(ص) اراک با اشاره به جایگاه ارزشمند ولایت فقیه اظهار داشت: فهرست‌بندی آیات و روایات مربوط به ولایت فقیه، امتیازات نظام حکومت اسلامی مبنی بر ولایت فقیه در برابر نظام اسلامی بدون آن و تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل و مقام معظم رهبری مهمترین راهکارهای نهادینه کردن تبعیت محض از ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی در بدنه اجرایی کشور، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان یک تکلیف مهم مورد توجه حوزویان، طلاب و علما باشد و می‌توان گفت که این موضوع مهم‌ترین وظیفه مبلغان دینی به شمار می‌رود.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به وجود برخی جریان‌های ضددینی بیان کرد: برای مثال علما در یکی از اسناد تصویب‌شده توسط دولتمردان، 17 جریان ضددینی را شناسایی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردند که این حرکت سبب لغو سند مذکور شد.  

زمانی با تاکید بر تلاش برای ترویج انس با قرآن در جامعه ادامه داد: از دیگر وظایف طلاب و روحانیون می‌توان به تلاش آنها در راستای انس با قرآن با حضور در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اشاره کرد که گسترش این فرهنگ مهم و ارزشمند بای در تمامی حوزه‌های علمیه جاری و مورد توجه مبلغان دینی باشد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به تحقق بیانیه گام دوم عنوان کرد: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با توجه به اهمیتی که دارد باید مورد توجه تمامی حوزه‌های علمیه سراسر کشور قرار گیرد و مطالعه دقیق و برنامه‌ریزی برای تحقق تمامی بندهای آن از برنامه‌های اصلی حوزه‌های علمیه باشد، چراکه این سند مهم به منزله چراغ راه برای تمام مردم در 40 سال دوم انقلاب بوده و عمل به آن بر تمامی آحاد جامعه واجب است.

امام جمعه کرمانشاه: حماسه 9 دی تجلی بصیرت مردم برای خاموش کردن توطئه‌ دشمنان بود‌بصیرت دینی و سیاسی حماسه 9 دی ملت ایران را خلق کردامام جمعه اردبیل: مراکز علمی و آموزشی باید اهداف حماسه 9 دی را تبیین کنند‌

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور افزود: انقلاب اسلامی ایران موفق‌ترین انقلاب‌ها در طول تاریخ بوده و این موفقیت به واسطه رهبری حکیمانه و پشتوانه مردمی حاصل شده که باید در حراست از آرمان‌های آن کوشا باشیم، نسل امروز به ویژه علما و روحانیون باید در راستای ترویج هر چه بیشتر و گسترش آرمان‌ها و اهداف این انقلاب ارزشمند بیش از گذشته تلاش کنند.

زمانی تصریح کرد: نفوذ به جامعه ایران اسلامی از اهداف دشمن در جریان سال 1388 بود که برای تحقق آن از راه ایجاد نفاق و شکاف بین مردم و مسئولان وارد صحنه شده بود اما مردم بصیر و همیشه بیدار ایران اسلامی با خلق حماسه‌ای در نهم دی‌ماه تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

وی بیان کرد: دشمنان همواره بر علیه نظام اسلامی در تلاش هستند و توطئه‌پراکنی‌های آنها تمامی ندارد، بنابراین مردم و آحاد جامعه باید نسبت به توطئه‌های آنها آگاه باشند و این نقشه‌های شوم را خنثی کنند چراکه ذره‌ای غفلت ممکن است خسارت‌ها و زیان‌های غیرقابل جبرانی را برای نظام اسلامی به بار بیاورد.

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با صدور حکم مشترک از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با حفظ سمت به‌عنوان رئیس جدید دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد. 

در احکام جداگانه‌ای که از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاداسلامی صادر شده، از تلاش احمد مرادخانی رئیس سابق دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح سپاس قدردانی شده است.

در متن حکم خطاب به حجت‌الاسلام خیری آمده است: نظر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و افزایش فعالیت در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به موجب این حکم جنابعالی را به‌عنوان رئیس دیرخانه مشترک برای اجراسازی تفاهم‌نامه مذکور به مدت چهار سال منصوب می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است