Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی «حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت» ۱۱ و ۱۲ دی ماه با هدف ارائه اخرین دستاورد‌های این صنعت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین عسگریان رئیس چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی «حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت» گفت: این کنفرانس ۱۱ و ۱۲ دی ماه سال ۹۸ در محل دانشگاه امیرکبیر و با حضور متخصصان حوزه حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر بومی سازی سیستم‌های حفاظت و اتوماسیون افزود: بسیاری از محققان کشور در مرز‌های علم فعال هستند که در صدد هستیم از علم آن‌ها به واسطه چنین کنفرانس‌هایی بهره ببریم.

عسگریان با بیان اینکه آخرین دستاورد‌های حوزه حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت در این کنفرانس ارائه خواهد شد، ادامه داد: در این کنفرانس ۲ سخنران کلیدی از انگلیس و چین خواهیم داشت.

رئیس چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی «حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت» اظهار کرد: کارگاه‌های مختلفی در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد. همچنین این کنفرانس‌ها ارتباط بین دو دانشگاه هستند در واقع دانشگاه‌ها و صنعت در چنین کنفرانس‌هایی حضور می‌یابند و نیاز صنعت به واسطه علم و دانشگاهیان برطرف می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های حوزه حفاظت در سیستم‌های قدرت این کنفرانس اظهارکرد: محور‌های این کنفرانس «حفاظت شبکه‌های هوشمند الکتریکی»، «کاربرد مفاهیم اینترنت اشیا در حفاظت سیستم‌های قدرت»، «سیستم‌های حفاظتی ویژه»، «پایش، کنترل و حف گسترده سیستم‌های قدرت»، «اثرات تولیدات پراکنده در حفاظت سیستم‌های قدرت»، «امنیت سایبری در سیستم‌های حفاظتی»، «مکان یابی خطا در شبکه‌های انتقال و توزیع»، «نگهداری، تعمیرات و بهره برداری سیستم‌های حفاظت»، «سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری در سیستم‌های حفاظتی»، «کاربرد سیستم‌های نوین مخابراتی در حفاظت شبکه‌های قدرت»، «سازگاری الکترومغناطیسی در سیستم‌های حفاظتی»، «سیستم زمین و سیستم حفاظتی» هستند.

عسگریان با اشاره به محور‌های حوزه اتوماسیون در سیستم‌های قدرت در این کنفرانس گفت: «اتوماسیون در نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال و توزیع»، «سیستم‌های اتوماسیون برق در صنعت»، «سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی در اتوماسیون»، «اتوماسیون در سیستم‌های حفاظت حفاظت و کنترل»، «قابلیت اطمینان و امنیت ددر سیستم‌های اتوماسیون»، «نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از سیستم‌های اتوماسیون»، «سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری در اتوماسیون»، «بومی سازی سیستم‌های اتوماسیون»، «اتوماسیون شبکه‌های هوشمند»، «سنسور‌های هوشمند و زیرساخت‌های اندازه گیری پیشرفته» و... از دیگر محور‌های اتوماسیون در سیستم‌های قدرت به شمار می‌روند.

رئیس چهاردهمین کنفرانس بین المللی «حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت» با اشاره به تفاوت این کنفرانس با کنفرانس‌های برگزار شده سال‌های گذشته گفت: حضور سخنرانان علمی برجسته از کشور‌های دیگر و برگزاری نمایشگاهی از دستاورد‌های حوزه حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت از ویژگی‌های این کنفرانس نسبت به سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: در این کنفرانس که با حضور صاحب نظران و متخصصان برگزار می‌شود نشست تخصصی علمی نیز دایر خواهد شد. همچنین در حاشیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت نمایشگاهی از دستاورد‌های شرکت‌های بزرگ صنعتی و دانش بنیان برپا می‌شود.

دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت عنوان کرد: ما در ابتدا ۱۴۶ مقاله دریافت کردیم و بعد از ارزیابی‌ها از این تعداد ۴۶ مقاله ارائه می‌شوند.

وی افزود: ۳۰ مقاله به صورت حضوری و ۱۶ مقاله در قالب پوستر در چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت ارائه می‌شوند.
عسگریان ادامه داد: همچنین در حاشیه این کنفرانس نمایشگاهی از دستاورد‌های حوزه حفاظت و اتوماسیون سیستم‌های قدرت برگزار خواهد شد که شرکت‌های بزرگ صنعتی و برخی از آن‌ها دانش بنیان هستند.

دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت با اشاره به شرکت‌های متقاضی حضور در این کنفرانس تاکید کرد: تا کنون ۲۲ شرکت بزرگ صنعتی و دانش بنیان خواهان حضور در نمایشگاه این کنفرانس بوده‌اند.

عسگریان درپایان خاطرنشان کرد: در حاشیه این کنفرانس بین‌المللی کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. تاکید این کنفرانس در بخش کارگاه‌ها بر جنبه‌های آموزش‌های کاربردی و به روز در بخش مقالات و سخنرانی‌ها است که برای صنعت برق می‌تواند مفید باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر دانش بنیان صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای

رئیس انجمن هسته‌ای کشور با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به صورت بین‌المللی در کشور از ۱۷ اردیبهشت گفت: این کنفرانس بستر مناسبی برای دانشجویان و اساتید است که از صنعت ما و از آخرین دستاوردهای همدیگر آگاهی پیدا کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای 2024 در اصفهان با حضور اهالی رسانه و جواد کریمی ثابت؛ رئیس انجمن هسته‌ای کشور و قاسم بی‌نیاز؛ مدیر‌کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی انرژی‌ اتمی در هتل‌ عباسی اصفهان برگزار شد.

رئیس انجمن هسته‌ای کشور در این نشست با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص اشتراکات فناوری با کشورهای هم‌سوی این سازمان گفت: این یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که در انجمن هسته‌ایی و سازمان انرژی اتمی کشور هدف‌گذاری شد و از سوی دیگر هم جامعه هسته‌ایی ما در این 50 سال به بلوغ خیلی خوبی رسیده است. انجمن هسته‌ایی بعد از 29 دوره که کنفرانس ملی برگزار کرده بود، فضا، محتوا، امکانات و ظرفیت را مناسب دید که اولین کنفراس بین المللی علوم و فنون را در اصفهان برگزار کند‌.

جواد کریمی‌ثابت در خصوص استقبال از این کنفرانس بین‌المللی افزود: استقبالی که از داخل و خارج از کشور برای مشارکت در این کنفرانس شده بود، بسیار فراتر از انتظار برگزارکنندگان این کنفرانس بود. در حال حاضر بیش از 500 مقاله برای کنفرانس ارسال شده است که با کیفیت بسیار بالایی ارائه شده‌اند. هم‌چنین بیش از 50 دانشگاه کشور در فرایند داوری مقالات مشارکت داشتند و 420 مقاله به صورت مقالات قابل ارائه در کنفرانس پذیرفته شده‌ است.

رئیس انجمن هسته‌ای کشور تصریح کرد: 16 میزگرد فنی یا پنل‌های تخصصی که بتواند تمام ابعاد دستاوردهای هسته‌ای یا فناوری هسته‌ایی را پوشش بدهد تدارک دیده شده است. در حدود 100 سخنران از مقالات انتخاب شده که بیش از 80 سخنران علمی داریم.

وی تاکید کرد: این کنفرانس بستری شده است برای حضور دانشجویان و اساتید از صنعت هسته‌ای کشور که تعداد زیادی با ما همکاری داشتند.

کریمی ثابت در خصوص جزئیات برگزاری این کنفرانس در اصفهان نیز گفت: کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ایی2024 برای اولین بار در کشور و به مدت 3 روز، از 17 اردیبهشت برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه با حضور گروسی؛ رییس آژانس بین المللی و اسلامی؛ رییس سازمان انرژی اتمی کشور برگزار خواهد شد، هم‌چنین این کنفرانس بستر مناسبی برای دانشجویان و اساتید است که از صنعت ما و از آخرین دستاوردهای همدیگر آگاهی پیدا کنند و در واقعیت یکی از فلسفه‌های برگزاری این کنفرانس نیز همین موضوع است‌.

رئیس انجمن هسته‌ای کشور با اشاره به ساختارهای این کنفرانس افزود: در چهار بخش، محتوای 13 گانه داریم که همه این موارد را عرضه می‌کنیم؛ یکی از این بخش‌ها ارائه سخنرانی‌های علمی است که در این بخش 100 سخنرانی داریم که از این 100 سخنرانی تعداد بسیار زیادی پژوهشگران و سخنرانان خارجی هستند. بخش دوم میزگردهای تخصصی است که بسیار خوب هستند که در این میزگردها بیش از 80 سخنران علمی داریم که با مشارکت پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات در کنفرانس متفاوت است اما تغییرات اقلیمی از سرفصل‌های اصلی این کنفرانس خواهد بود، تاکید کرد: برای این سه روز در 4 سالن برنامه گذاشتیم، یعنی تقریبا می‌توان گفت این موضوع برای مجموعه‌ هسته‌ای کشور از نظر محتوا بی‌سابقه است و صادقانه بگویم این اتفاق نشانی از بلوغ فناوری هسته‌ای هم در صنعت ما و هم در دانشگاه ماست.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه