Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@01:44:50 GMT

خدمت به مردم؛ حقیقت مکتب انبیای الهی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۲۵۸۳

خدمت به مردم؛ حقیقت مکتب انبیای الهی

گروه دانشگاه ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم جشن میلاد حضرت مسیح(ع)، با تأکید بر یگانگی حقیقت مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت عیسی(ع)، گفت: پیام همه انبیای الهی و حضرت عیسی مسیح(ع)، خدمت به مردم است. به گزارش ایکنا؛ جشن میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، امروز یکشنبه، ۸ دی‌ماه، با حضور‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در واحد حضرت ولی عصر(عج) این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با اشاره به روایتی از جلد اول کتاب کافی، اظهار کرد: جناب عیسی(ع) خطاب به حواریون خود می‌فرمایند: چه کسانی حاضرند انصار خدا باشند؟ حواریون ایشان گفتند: ما حاضریم. سپس حضرت برای اینکه به آن‌ها ثابت کند منظور از این سخن چیست، تشت آبی آوردند و با تواضع پا‌های حواریون را شستشو دادند. سپس به آن‌ها گفت: باید نسبت به مردم این‌گونه باشید. سال‌ها بعد و در دوران امیرالمومنین(ع) نیز دو مهمان در منزل بر ایشان وارد شدند. حضرت از آن‌ها درخواست کردند بالای منزل بنشینند و سپس اسباب پذیرایی مهیا کردند و ابریقی آوردند، آب ریخته و دست‌های این دو مهمان را خودشان شستند، اگرچه برای این دو مهمان سخت بود که حضرت چنین کاری انجام بدهد.

قمی ادامه داد: بر اساس این روایت، پیام انبیای الهی و عیسی مسیح(ع)، خدمت به مردم است و حقیقت مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) را همان حقیقت مکتب حضرت عیسی(ع) می‌دانیم؛ همانطور که دعوت حضرت عیسی به علم، نور و خیر و مهربانی و مبارزه با زشتی، ظلم، کژی، آن‌قدر محکم بود که قصد جان ایشان را کردند. این‌ها قرابت‌های مسیحیت و اسلام است، نه نماد‌های دروغینی که خود را نمایندگان مسیحیت و اسلام معرفی می‌کنند. این همان معنای حقیقی آیه ۲۸۵ سوره بقره است که می‌فرماید: «لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ». باید به این آیه توجه بیشتری داشته باشیم. ما مسلمانان و مسیحیان غیر از اینکه هم‌میهن و هم‌خلقت هستیم، طرفدار حقیقت انبیا هستیم.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه، افزود: در پی واقعه حمله به خانه زنی که اهل کتاب آسمانی بود و کشیدن خلخال از پای این زن و رسیدن این خبر به گوش امیرالمومنین(ع)، حضرت می‌فرمایند: مسلمان از این واقعه جان بدهد، جا دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: باید به سمت خدمت بیشتر به مردم برویم؛ بزرگترین خدمت به مردم ساختن این کشور با علم، امیدواری، فناوری و دانش و جدیت در درس خواندن است. حق مردم ایران نیست که از پیشرفت جا بمانند. باید این کشور را به فضل خدا بسازیم. مرحله‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم و تا قله راه بسیار است.

حجت‌الاسلام قمی گفت: گام دوم انقلاب، حرکت جامعه به میدان‌داری جوانان اعم از مسلمان، مسیحی و عاشوری است. این مهم دور نخواهد بود.

وی گفت: حوالی سال ۱۹۳۰ میلادی، به دلیل کاهش شدید یکی از سهام‌های ایالت متحده، ورشکستگی عجیبی رخ داد و روزولت ورشکستگی آمریکا را اعلام کرد. در این رخداد بالای ۴۰ میلیون نفر بیکار شدند، حواشی شهر‌ها حلبی‌آباد‌ها گسترش یافت، اگرچه آن‌ها روش برون‌رفت از این مشکل‌شان را هم شیطانی انتخاب کردند و جنگ جهانی را به‌راه انداختند.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز کشورمان ضعف‌ها و کاستی‌هایی دارد، اما مهمترین سرمایه را که جوانان این کشور هستند، داراست. ما برای ساختن این میهن با یکدیگر هم‌سوییم و دوشادوش هم می‌جنگیم. جوانان به خصوص جوانان دانشجو باید در این هدف مهم پرچمدار باشند.

در این مراسم، سیدمحمدرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و دو اسقف مسیحی سخنانی در گرامیداشت مقام حضرت عیسی(ع) بیان کردند. همچنین تقدیر از خانواده شهید مسیحی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه قمی حضرت عیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود