Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین زادگان روز یکشنبه در هشتمین نشست با مدیران و صاحبان بزرگ ترین واحدهای تولیدی و تجاری مازندران در بابلسر اظهارکرد: ظرفیت های تجاری و اقتصادی عظیمی در استان مازندران وجود دارد که تنها بخش کوچکی از آن توسط سرمایه گذاران استانی و غیربومی فعال شده است که یک نقص برای مازندران محسوب می شود. 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بزرگی در بخش گردشگری ، معادن ، کشاورزی ، دریا و بخش های دیگر وجود دارد ، افزود: استان های دیگر به دنبال استفاده از ظرفیت های مازندران هستند که ترجیح ما سپردن این ظرفیت ها به بومیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون در کار جمعی حرکتی مناسب و درخور استان در زمینه سرمایه گذاری انجام نشده است ، گفت : تجربیات فردی خوبی نزد تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مازندران وجود دارد که باید آن را به سمت کار گروهی و سرمایه گذاری های بزرگ هدایت کرد. 

وی هلدینگ ثروت آفرینی را ظرفیت مناسبی برای حضور صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی استان توصیف کرد و گفت: انجام کار تیمی و جمعی تنها راه برای بهره مندی از تمام ظرفیت های استان مازندران است و در غیر اینصورت باید این سرمایه را در اختیار سرمایه گذاران غیر بومی قرار دهیم. 

استاندار مازندران گردش مالی استان را حدود ۲ هزار هزار میلیارد تومان توصیف کرد و گفت: این میزان سرمایه در میان استان های کشور چشمگیر است که نشان می دهد در مازندران ظرفیت سرمایه خوبی وجود دارد. 

حسین زادگان ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی را نیز در جهت متمرکز کردن سرمایه و ایجاد منافع وسیع تر و ورود به ظرفیت های اقتصادی مازندران عنوان کرد و افزود: این هلدینگ سرمایه گذاری است که نه تنها به نسل کنونی ، بلکه بزرگ ترین یادگار مثبت برای نسل آینده خواهد بود. 

به طور کلی هر شرکتی که سهام مدیریتی یک یا چند شرکت دیگر را در اختیار داشته باشد هلدینگ است.شرکت های هلدینگ دارای مزیت هایی چون کاهش ریسک، کنترل با مالکیت محدود و تفکیک حقوقی هستند.

در حال حاضر چهار نوع شرکت هلدینگ وجود دارد که شامل هلدینگ هایی که از یک شرکت بزرگ ایجاد شده اند مانند هلدینگ ایران خودرو، هلدینگ‌های محصولی یعنی همه شرکت های آن یک نوع محصول تولید می کنند، هلدینگ‌های زنجیره تامین یعنی همه شرکت های آن در راستای نیل به یک هدف مشترک فعالیت های گوناگون دارند مانند هلدینگ های نفتی از عملیات اکتشاف تا پخش و هلدینگ مختلط یعنی از شرکت‌هایی با فعالیت های مختلف ایجاد شده است.

هم اکنون می توان از شرکت توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری توکا فولاد، سرمایه گذاری غدیر، گروه صنعتی ملی و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به عنوان هولدینگ هایی نام برد که در بورس ایران فعالیت دارند.

ایجاد هلدینگ سرمایه گذاری در مازندران در حالی مطرح می شود که این استان با تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی، دارای مشکل در بخش توزیع و فراوری است و به همین دلیل نیز کشاورزان استان همواره در فصل برداشت با دلال بازی و واسطه گری دچار ضرر و زیان می شوند.

برچسب‌ها مازندران اقتصاد سرمایه گذاری داخلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران اقتصاد سرمایه گذاری داخلی مازندران اقتصاد سرمایه گذاری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه