Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@06:46:21 GMT

کاخ سفید به کره شمالی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۴۳۴۲

کاخ سفید به کره شمالی هشدار داد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه (هشتم دی ماه ۹۸) اعلام کرد که آمریکا در صورت آزمایش موشک دوربرد یا هسته‌ای کره شمالی، بسیار ناامید می‌شود و به‌ عنوان قدرت مطرح نظامی و اقتصادی، اقدامی درخور اتخاذ می‌کند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رابرت اوبرایان در مصاحبه‌ای به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که آمریکا از ابزار زیادی برای پاسخگویی به هر گونه آزمایشی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که آینده را قضاوت نمی‌کنیم، اما آمریکا در مواجهه با شرایط اقدام خواهد کرد.

پیونگ یانگ از واشنگتن خواسته است ابتکار عمل جدیدی را برای پایان اختلاف‌های دو کشور در زمینه برنامه تسلیحاتی کره ارائه دهد.

کره شمالی در ماه جاری به آمریکا هشدار دارد که اگر سطح انتظاراتش برآورده نشود، ممکن است هدیه کریسمس پیونگ یانگ برای واشنگتن، هدیه‌ای ناخواسته باشد.

براساس اعلام فرماندهان ارتش آمریکا، هدیه کره شمالی می‌تواند آزمایش موشک دوربرد یا بمب اتمی باشد، امری که پیونگ یانگ آن را از سال ۲۰۱۷ به تعلیق درآورد.  

اوبرایان گفت که آمریکا و کره شمالی از کانال‌های باز ارتباطاتی برخوردار بوده‌اند. وی توضیح بیشتری در مورد این مساله نداد.

وی ادامه داد که واشنگتن امیدوار است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به تعهدات خود برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای عمل کند.

در پی بن‌بست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ تا پایان سال ۲۰۱۹ به واشنگتن فرصت داده است، بستر مناسبی برای توافق فراهم کند.

پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده بود در صورتی که آمریکا تا پایان این مهلت کاری برای از سرگیری مذاکرات نکند، یک «هدیه کریسمس» به واشنگتن خواهد داد.

رییس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (۳ دی ۹۸) در واکنش به هدیه کریسمس کره شمالی برای واشنگتن، گفت که ایالات متحده با آن با موفقیت برخورد می‌کند.

حتی کره شمالی هشدار داده است که بعد از این مهلت، راه جدیدی را در پیش خواهد گرفت، مگر آنکه دولت ترامپ پیشنهاد تازه‌ای ارائه دهد.

گمانه زنی‌هایی درباره شلیک یک موشک دوربرد به عنوان هدیه کریسمس به واشنگتن از سوی کره شمالی مطرح بود. این آزمایش انجام نشد، اما آمریکا و کره جنوبی از ترس تحرکات احتمالی کره شمالی همچنان در آماده باش هستند.

کره شمالی در سال جاری میلادی ۱۳ آزمایش موشکی انجام داد که گفته می‌شود خیلی از آنها موشک‌های دوربرد نبوده است.

ترامپ و کیم ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند که طبق آن، پیونگ یانگ متعهد به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای شد. ۹۱۰۹

مذاکرات فوریه (بهمن ماه ۹۷) ترامپ و کیم در هانوی پس از رد درخواست رهبر کره شمالی برای لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا در ازای واگذاری بخشی از تجهیزات هسته‌ای از سوی واشنگتن، متوقف شد.

رییس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی تاکنون سه بار در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کره با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت ملی کاخ سفید کره شمالی کریسمس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان