Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره پالایش ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی گفت:‌ مرحله اول ثبت‌نام مسکن ملی در ۳۰ آذر به اتمام رسید و حدود ۲۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند. این ۲۴۰ هزار نفر غیر از بافت فرسوده که ۲۰ هزار نفر هستند، در حال پالایش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایش متقاضیان مسکن ملی در ۳ بخش 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این پالایش در سامانه فرم «ج» است که در حقیقت استفاده از تسهیلات ارز دولتی در حوزه زمین و مسکن است. ۳ پالایش دیگر وجود دارد که در حوزه ثبت اسناد، ثبت احوال و سیستم بانکی انجام می‌شود. امیدواریم تا نیمه بهمن‌ماه نتیجه نهایی پالایش مشخص شود و به واجدان شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد برای طی مراحل ثبت‌نام مراجعه حضوری داشته باشند.

زمان اتمام طرح ملی مسکن

محمودزاده درباره زمان اتمام این طرح توضیح داد: در بحث ساخت مسکن یک بخشی به عنوان تسهیلات است که دولت ارائه می‌کند و یک بخش هم آورده متقاضیان است. در بحث ساخت طبق تجاربی که در گذشته مثل مسکن مهر وجود داشت، این است که برخی از متقاضیان آورده خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این باعث می‌شود که مابقی متقاضیان دچار مشکل در پیشرفت کار شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر آورده متقاضیان به موقع باشد، این پروژه‌ها از لحاظ مهندسی در کمتر از ۲ سال هم قابل انجام است. این یکی از نکات اصلی است که در جریان اجرای ساخت و تکمیل بخشی برعهده متقاضیان و واریز به موقع آورده متقاضیان است.

وی در پاسخ به این سوال که در استان تهران چه تعداد ثبت‌نام داشتیم، گفت: در استان تهران حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی ثبت‌نام داشتیم. ۲۰ هزار واحد مربوط به شهر غیر از تهران بود و ۵۰ هزار واحد هم در شهرهای جدید و تهران بوده است.

محمودزاده یادآور شد: سهمیه استان تهران ۷۰ هزار واحد مسکونی است و در همین حد نیز ثبت‌نام صورت گرفته است. پس ثبت‌نام به اندازه ظرفیت انجام می‌شود و پس از این‌که به علت نداشتن شرایط ریزش صورت بگیرد ثبت‌نام جدید صورت می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسانی که واجد شرایط هستند منتظر بمانند چون احتمالاً ثبت‌نام‌های مسکن ملی ریزش خواهد داشت مثلا در برخی از شهرها تعداد زیادی که متأسفانه دارای شرایط نبودند ثبت‌نام کردند و باعث طولانی شدن این روند شدند.

کد خبر 474154 برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی کشور، ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعاً به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی می‌شود.

کد خبر 6099662 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • نحوه تولید پروفیل زد سوله
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • تیم نوظهور فوتسال ایران به لیگ برتر رسید
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • اعلام زمان برگزاری دومین حراج سکه در ۱۴۰۳ | جزئیات و نحوه واریز وجه
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز