Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختران شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه امروز با سفر به قم با مراجع و علما دیدار کردند و مراجع در این دیدار بر لزوم آزادی فوری و رسیدگی به وضعیت درمانی این عالم دینی تأکید کردند. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار دختران زکزاکی با ابراز تأسف از وضعیت بسیار اسفناک جسمی شیخ زکزاکی و همسرش، اظهار داشت: ظلمی نیست که در حق شیخ و خانواده‌اش نکرده باشند، متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی هم در این خصوص بی‌تفاوت‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله مکارم شیرازی: شیخ زکزاکی شهید زنده جهان اسلام است

وی با ابراز تأسف از سکوت خفت‌بار مدعیان حقوق بشر و سران کشورهای اسلامی در قبال این ظلم آشکار، تصریح کرد: ما این ظلم‌ها و جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را محکوم می‌کنیم و دولت نیجریه را در قبال آن مسئول می‌دانیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش شیخ زکزاکی در گرایش مردم نیجریه به سمت اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) فداکاری ایشان و همچنین جنایات و ظلم‌هایی که در حق وی شده را در تاریخ اسلام کم‌سابقه دانست.

وی اظهار داشت: شیخ زکزاکی در حقیقت شهید زنده جهان اسلام است، امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آن‌ها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.

وی دولت و دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی و رسانه‌ها را به فعالیت بیشتر وجدی‌تر در پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی توصیه کرد و گفت: باید در این زمینه اعتراض و پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا شیخ زکزاکی از این وضعیت دشوار و بغرنج خلاصی پیدا کند.

شخصیت ممتاز شیخ زکزاکی از او قهرمانی ساخته که در تاریخ ماندگار می‌شودآیت‌الله مکارم شیرازی: شیخ زکزاکی شهید زنده جهان اسلام استدختر شیخ زکزاکی: دولت نیجریه با پشتوانه آمریکا و عربستان به پدرم فشار وارد می‌کند

آیت‌الله جوادی آملی: شهادت 6 فرزند و تحمل زندان ازجمله فداکاری‌های شیخ زکزاکی درراه اسلام است

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار دختران شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که در موسسه اسرا برگزار شد،اظهار داشت: فعالیت شیخ زکزاکی در نیجریه کاری سترگ و عظیم و ماندنی بود و خدا در این مسیر یار و مددکار او خواهد بود.

وی شهادت 6 فرزند، جراحات متعدد جسمی و اسارت زندان را ازجمله فداکاری‌های شیخ زکزاکی درراه اسلام دانست و افزود: بعد از هر سختی و دشواری ، آسودگی و آسانی است و این وعده به‌حق پروردگار است.

مرجع تقلید شیعیان، شهدا را دارای جایگاهی برجسته و والا نزد پروردگار دانست و بیان کرد: 6 فرزند شهید شیخ زکزاکی اکنون میهمان الهی‌اند و به درگاه حق آگاهانه واصل‌شده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات و رنج‌هایی که شیخ ابراهیم زکزاکی متحمل شده است،خاطرنشان کرد: اگر کسی 6 قربانی بدهد، چشم بدهد و به زندان برود، قطعاً تحمل این سختی‌ها از عنایات خداوند سبحان است.

آیت‌الله ‌اراکی: برای آزادی شیخ زکزاکی باید ذهن آزادگان جهان را بیدار کرد

آیت‌الله شیخ محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار دختران شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اظهار داشت: باید برای آزادی شیخ زکزاکی در عرضه بین‌الملل بیش‌ازپیش فعالیت کرد و ذهن آزادگان جهان را نسبت به این موضوع بیدار کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نیجریه بیش از 20 میلیون مسلمان دارد افزود: نباید با استفاده از برخی الفاظ سبب جدایی مسلمانان از هم شد چراکه شیخ زکزاکی تنها رهبر شیعیان نیجریه نیست و رهبر مستضعفان آفریقا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن آرزوی صحت، سلامت و آزادی برای شیخ زکزاکی، برگزاری تحصن مقابل سفارت نیجریه و اعتراض در مجامع بین‌الملل را یکی از راه‌های مؤثر بهبود وضعیت ایشان دانست.

آیت‌الله اراکی عنوان کرد: باید در گام نخست با پارلمان انگلیس تماس برقرار شود و از این طریق فشار به دولت نیجریه وارد شود تا از سختی‌های شیخ زکزاکی کاسته شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:شخصیت ممتاز شیخ زکزاکی از او قهرمانی ساخته که در تاریخ ماندگار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر صادقی رشاد در دیدار دختران شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، با اشاره به ایستادگی قابل‌ستایش زکزاکی، اظهار داشت:شیخ زکزاکی یک فوق‌العادگی دارد و از ویژگی‌های شخصیتی ممتازی برخوردار است، عزمی که در این مرد هست اراده قوی، شجاعت، درست اندیشی، سلامت فکر و استقامت در فکر، شهامتی که در وجود ایشان سراغ داریم، حقاً کم‌نظیر است.

رشاد با اشاره به خیل عظیم مشتاقان به مکتب تشیع در کشور نیجریه تصریح کرد:‌ خداوند متعال به کار شیخ زکزاکی برکت داد در کشوری که تا چهل سال قبل اندک شماری شیعه یافت نمی‌شد و اگر بود هم سخت و پنهانی، ولی امروز در مقایسه میلیونی با جمعیت شیعیان نیجریه مواجه هستیم.

وی بابیان اینکه شخصیت ممتاز علامه زکزاکی از او قهرمانی ساخته است که در تاریخ خواهد ماند،ادامه داد: عزم و جدیت، شجاعت و نترسی، ایثارگری و فداکاری ایشان به کشورش مثال‌زدنی است.

رشاد با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی شیخ ابراهیم زکزاکی افزود: وجود این عالم دینی قطعاً در منطقه افریقا الگو و نماد مقاومت و آگاهی و حکمت و مجاهدت و نماد مکتب اهل‌بیت است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت:شما دختران ایشان نیز خواهر شش شهید هستید مانند بانو حضرت زینب(س)، کربلای نیجریه سه زینب دارد و شماها زینب‌های کربلای نیجریه هستید و ما در مقابل شما سر تعظیم فرود می‌آوریم.

گزارش از سید احمد نجفی اردبیلی

انتهای پیام/452/

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه پس از نظارت میدانی و بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی راهی انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان شد و روند اجرای دستورات پیشین خود که در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای متروکه صادر شده بود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید، از وضعیت ساماندهی کالاها و اقلام در انبارهای تملیکی استان هرمزگان ابراز رضایت کرده و ضمن تاکید بر استمرار این روند گفت: آنچه امروز در انبارهای اموال تملیکی قابل مشاهده است حقیقتاً با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با تلاش صورت گرفته امروز وضعیت انبارهای اموال تملیکی به حد مطلوبی رسیده است و مشکلات پیشین به حداقل رسیده است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به وزیر دادگستری نیز گفت: ضرورت دارد پرونده‌هایی از سازمان اموال تملیکی که در سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی هستند با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف و به سرانجام برسند.

کد خبر 6095057

دیگر خبرها

  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • زن پرسپولیسی قبل از شیمی درمانی در ورزشگاه آزادی؛ به دخترم قول داده بودم!
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی