Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر نیاز آبی بندرعباس و بندرخمیر دو هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است که نیمی از این نیاز از طریق آب شیرین کن تامین خواهد شد.

وی افزود: آذرماه سال گذشته مرحله اول این آب شیرین کن به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب به بهره برداری رسید و مرحله دوم آن نیز به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب نهایتا تا پایان بهمن ماه وارد مدار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس اواخر نیمه اول سال آینده به طور کامل وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ درصد از نیاز آبی هرمزگان از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های شرکت آبفا هرمزگان استفاده حداقلی از محل منابع زیرسطی و سطحی جهت تامین آب شرب مردم استان است.

این مقام مسوول عنوان کرد: جهت تحقق این هدف توسعه آب شیرین کن ها با رعایت استانداردهای زیست محیطی در دستور کار قرار دارد و هم اکنون مجوز احداث یک آب شیرین کن دیگر به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب برای تامین آب بندرعباس و بندرخمیر اخذ شده که در مرحله مناقصه قرار دارد.

منصوری گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها استفاده از ظرفیت ۵۰ میلیون مترمکعب در سال از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس است که این ظرفیت جهت آبرسانی به شهرها و روستاهای واقع شده در مسیر خط لوله این آب شیرین تا حاجی آباد استفاده خواهد شد.

هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان قرار دارند.

کلان شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله مناطق درگیر با بحران کم آبی می باشد که در سالهای اخیر طرح های مختلفی برای مدیریت این بحران اجرا شده که از جمله آنها پروژه آب شیرینکن است.

مرحله نخست این آب شیرینکن به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب آذرماه پارسال با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

ظرفیت کامل آب شیرینکن بندرعباس ۱۰۰هزار مترمکعب است که با بهره برداری از مرحله اول آن ۸۵ هزار نفر از مردم بندرعباس از آب آشامیدنی بهره مند شدند.

در سایت آب شیرینکن بندرعباس، آب شور خلیج فارس از طریق فرآیند مدرن اسمز معکوس (Reverse Osmosis) نمک زدائی می شود.

برچسب‌ها شرکت آب و فاضلاب کشور هرمزگان شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب کشور هرمزگان شرکت مدیریت منابع آب ایران شرکت آب و فاضلاب کشور هرمزگان شرکت مدیریت منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش تسنیم، در ۲۲۶ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) در مجموع ۲۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۳۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۵ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۱۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۳درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی ذخایر سد‌ها با در مقایسه با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سد‌های مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است:

دیگر خبرها

  • بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی
  • تشییع پیکر شهید مهدی مزرئی نوده در بندرعباس
  • بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس
  • در زندان زنان بندرعباس چه می گذرد؟ | تصاویر
  • فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد
  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار