Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:28:07 GMT

۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در سنندج تعریف شده است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۷۲۶۲

۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در سنندج تعریف شده است

محمدصدیق ثابتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیت اداره کل راه و شهرسازی کردستان در بهبود شرایط اسکان در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری در شهرهای استان و به ویژه سنندج، اظهار داشت: بالغ بر ۴۲۸ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در شهر سنندج تعریف شده است.

وی افزود: هدف نهایی در انجام هر پروژه خدمت به هموطنان و رفع مشکلات و کمبودهای آنان است که به همین منظور راه و شهرسازی کردستان همزمان و به موازات فعالیت در حوزه های راه و مسکن، در راستای سیاست های دولت ارتقای کیفیت شهری را در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و مطالعاتی فراگیر نسبت به شناسایی کمبود های محلات کم برخوردار در حاشیه شهرهای استان و یا نواحی منفصل و بافت های ناکارآمد اقدام کرده و با انعکاس این موارد به مدیران در وزارت راه و شهرسازی در راستای دریافت اعتبار و رفع و کاهش این کمبودها اقدامات متنوعی را انجام داده و یا در حال انجام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: احداث منبع دو هزار مترمکعبی آب، تکمیل مدرسه شش کلاسه و احداث مدرسه ۹ کلاسه، بهسازی معابر، اصلاح شبکه فاضلاب و احداث مرکز فرهنگی ورزشی در ناحیه منفصل شهری نایسر از جمله اقداماتی است که می توان به آن اشاره کرد.

ثابتی یادآور شد: پله گذاری معابر شیب دار در دو فاز، احداث پارک کودک، اجرای شبکه فاضلاب، تکمیل مدرسه ۹ کلاسه و کانون، تقویت پل های آبرو، کارهایی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی کردستان برای بهبود شرایط زندگی شهری در محله اسلام آباد (تقتقان) سنندج انجام شده و یا عملیات اجرایی آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به احداث بلوار ۲۳ متری به طول حدود هزار و ۲۰۰ متر و اصلاح شبکه فاضلاب و اجرای خیابان ۱۴ متری در ناحیه منفصل حسن اباد سنندج، بیان کرد: در مرکز شهر سنندج نیز مرمت استحفاظی منزل رشیدی، طراحی و بازسازی سرای رشیدی و احداث پیاده راه فرهنگی تاریخی از جمله اقداماتی است که برای حفظ هویت شهری، ایجاد ارتباط مؤثر بین بافت تاریخی و زندگی امروزی، زنده سازی فضاهای تاریخی شهر، احیاء اقتصاد بازار و ایجاد کریدور گردشگری و رونق اقتصادی در شهر سنندج در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه بازآفرینی شهری در شهر سنندج می توان به بهسازی معابر و احداث مدرسه ۹ کلاسه در ننله، اصلاح شبکه فاضلاب و پله گذاری معابر شیب دار و بهسازی معابر در محله فرجه اشاره کرد.

کد خبر 4809986

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره كل راه و شهرسازي كردستان شرکت بازافرینی شهری سنندج بوشهر 9 دی آلودگی هوا ایلام خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین شهرکرد بیرجند شیراز گرگان تعطیلی مدارس مشهد استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است