اروپا مشتری داروی تحریمی ایران/ رهایی پروانهها از تور آمریکا
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۸۰۳۶
فارس نوشت: زخم بستر، زخم دیابتی، زخم پروانهای و سوختگیها افراد زیادی را در جامعه درگیر کردهاند.
هر ۸ ثانیه یک پای دیابتی در دنیا قطع می شود و شش میلیون ایرانی دیابت دارند. همچنین چند صد هزار تخت بیمارستانی در کشور را طیف وسیعی از سوختگیهای درجه ۲ و ۳ در سال اشغال کردهاند.
تا به حال در زمینه پانسمان مناسب انواع زخم در کشور دچار کمبود بودهایم تا امروز که نمونه یک پانسمان رایج جهانی در کشور در مرحله تولید قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
*ورود به پزشکی بازساختی و استفاده از بافت بدن برای درمان
رکسانا زواری مدیر فنی سایت تولید پانسمانهای زیستی مشتق از پرده آمنیوتیک در پژوهشگاه رویان در گفتوگو با فارس، در این باره، توضیح داد: پزشکی وارد عرصه پزشکی بازساختی شده است. تا امروز بیشتر از دارو و مواد ساختنی برای درمان بیماریها استفاده می شد اما اکنون پزشکی بازساختی مطرح شده است و در این صنعت ترجیح بر این است که از بافت بدن برای درمان استفاده شود. زیرا ثابت شده که نتایج بهتری خواهد داشت.
*ساخت بومی پانسمانی از جنس بافت بدن برای ترمیم زخم
جنین در پرده آمنیوتیک یا کیسه جنینی رشد میکند؛ این محیط جنین را از ضربه و خطرات احتمالی محافظت میکند و اگر هم آسیبی به جنین وارد شود باعث ترمیم آسیب میشود.
وقتی پژوهشگران متوجه ترمیم زخم، تسریع در بهبود زخم و جلوگیری از بروز عفونت در این محصول زیستی شدند، تصمیم گرفتند از این هدیه خداوند به جنین یک بار دیگر استفاده کنند؛ آنها برای درمان زخمها از این محصول زیستی زخمپوش ساختهاند.
*تولید پانمسان از جنس پرده جنینی
در حالی که ظاهر پانسمان پرده جنینی بسیار شبیه به پانسمانهای معمولی است، اما این پانسمان معمولی نیست در واقع پرده جنینی روی یک لایه استریل قرار داده شده و یک پانمسان زیستی تولید میشود.
پرده آمنیوتیک شفاف و بی رنگ است و در نتیجه پانسمانی پرده جنینی هم بی رنگ و شفاف است و در ظاهر معمولی است. این پانسمان بسته به اندازه زخم، در اندازههای مختلفی استفاده میشود.
*پانسمان پرده جنینی برای چه زخمهایی استفاده میشود؟
مدیر فنی سایت تولید پانسمانهای زیستی به این سوال پاسخ میدهد و میگوید: در درمان طیف وسیعی از زخم از این محصول میتوان استفاده کرد از جمله زخم های پای دیابتی، سوختگی های درجه دو و درجه سه، زخمهای بیماران EB یا پروانه ای، زخم های ناشی از تروما و زخمهای ناشی از جراحی که نتایج درمان بسیار بهتر از پانسمانهای معمول بوده است.
تصویر زخم اولیه
تصویر ترمیم زخم پس از استفاده از پانسمان پرده جنینی
تروما به هر نوع آسیب دیدگی، ضربه، جراحت، شوک و آسیب خارجی وارد شده به بدن انسان اطلاق میشود.
تصویر قبل و بعد از زخم در اثر استفاده از پانسمان پرده جنینی
*یک سال عاری از زخم برای بیماران پروانهای
زواری به طور خاص به اثر استفاده از این محصول بر زخم بیماران پروانهای اشاره کرده و گفت: نتیجه استفاده از محصول پرده جنینی روی زخم بیماران پروانهای این بوده که زخم این بیماران بهبود یافته و به مدت یکسال بدن عاری از زخم شده است که این دست آورد نتیجه بسیار ارزشمندی درباره این بیماران است.
زخم بیماری پروانهای قبل از ترمیم
زخم بیماری پروانهای پس از ترمیم با پانسمان زیستی
وی تاکید کرد: بیماری پروانهای یک بیماری ژنتیکی و ارثی است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد و تنها درمانهای موجود برای التیام و کاهش آمال زخمهای این بیماران است.
*قیمت پانسمان پرده جنینی چقدر است؟ بیمه این پانمسان را پوشش میدهد؟
پانسمان پرده جنینی تحت پوشش بیمه قرار دارد اما هنوز محصول گرانی نیست؛ برای مثال یک نمونه از این پانسمان در سایز ۲ سانتی متر در ۲ سانتی متری ۸۰ هزار تومان قیمت دارد.
پانسمان در ابعاد مختلف ۲ سانتی متر و سانتی متر تا ۱۰ سانتیمتر در ۱۰ سانتیمتر تولید می شود و با بزرگ شدن اندازه پانسمان قیمت هم افزایش می یابد.
این محصول حتی در نرم جهانی محصول گران است، زیرا آسان به دست نمیآید.
زواری در پاسخ به این سوال که از هر پرده جنینی پانسمان قابل تولید است؟ میگوید: سایز کیسههای جنینی بسته به جنین و مادر متفاوت است و روش و مهارت جمع آوری کیسه هم مهم است؛ اما در مجموع در ارزیابی کیفی نمونههای اولیهای وارد مراحل تولید می شوند که سایزشان تاحدی بزرگ باشد که حداقل ۴ محصول ۱۰ را بدست بدهند.
* برای اهدای پرده جنینی چه باید کرد؟
فناوری بن یاختههای رویان ساخت پانسمان پرده جنینی (پانسمانهای زیستی مشتق از پرده آمنیوتیک) را دارد. این شرکت در ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان فعالیت دارد و امکان فرآوری متعلقات زایمانی را هم دارد.
اهدا کنندگان پرده آمنیوتیک از زنان بارداری انتخاب می شوند که برای انجام سزارین به بیمارستان مراجعه کردند و برای این کار غربالگری میشوند.
مادرانی که برای ذخیره سازی خون بند ناف مراجعه میکنند میتوانند اهدا کننده پرده جنین نوزاد هم باشد. در قرارداد این مادران اعلام می شود که امکان استفاده از پرده آمنیوتیک، جفت و ضایعات زایمانی برای کارهای پژوهشی وجود دارد.
*آیا همه مادران باردار می توانند پرده جنینی اهدا کنند؟
سعید آبرون دکتری خون شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس که مدیریت فنی بانک خون رویان را عهدهدار است به این سوال پاسخ میدهد: تاریخچه پزشکی مادران برای اطلاع از هرگونه مشکل احتمالی بررسی میشود که در صورت وجود سابقه پزشکی که احتمال انتقال بیماری وجود داشته باشد داوطلب برای اهدا انتخاب نخواهد شد.
وی ادامه داد: به طور کلی، مادرانی که دچار هپاتیت، تب مالت، حصبه و بیماریهای ناشناخته شده باشند منع اهدا دارند؛ برخی بیماریها هم مانند بیماری اتوایمیون (خود ایمنی) و بیماری روماتولوژیک (رماتیسمی) هستند که این بیماری برای جنین مشکلی ایجاد نمیکند و حتی جالب است که در زمان بارداری حال عمومی مادر بسیار بهتر میشود اما طبق قوانین بین المللی این مادران هم منع اهدا دارند.
*کشورهای اروپایی خریدار پرده جنینی از ایران
در حال حاضر تقاضا برای زخم پوش زیستی در دنیا زیاد شده و حتی اروپاییها با پژوهشگاه رویان برای خرید پرده جنینی مادران ایرانی وارد مذاکره شدهاند.
مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف کشور در گفتوگو با فارس از تقاضای کشورهای اروپایی برای خرید پرده جنینی از ایران خبر داده است.
به گفته وی، از ۳ یا ۴ کشورهای اروپایی برای این محصول درخواست داریم که خواستند اگر میتوانیم شرایط لازم را برای فروش این محصول ایجاد کنیم. همچنین چند کشور آسیایی هم درخواست خرید محصولات خونی، خون بند ناف و سلول های بنیادی بافت بند ناف از ایران را دارند.
*نتایج برنامه ویژه کشور برای مقابله با تحریمهای دارویی
این گزارش یک پانسمان ساخته شده از پرده جنینی یا در اصطلاح پانسمان زیستی مشتق از پرده آمنیوتیک را معرفی کرد که یک محصول از صنعت جوان و رو به رشد بیوتکنولوژی در کشور است.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاستجمهوری همیشه میگوید: حوزه بیوتکنولوژی در خون ایرانیها است و به نوعی ژنتیکی در آن برتری داریم؛ در حال حاضر هم قدرت اول منطقه در بیوتکنولوژی هستیم. ۵٠ درصد صادرات دانشبنیان کشور در عرصه بیوتکنولوژی اتفاق میافتد و ارزش تولیدات حوزه بیوتکنولوژی در عرصه دارو ١.٢ میلیارد دلار است.
از سال ۹۷ برنامه ویژهای برای مقابله با تحریمها در دستور کار قرار گرفته و ٢٧ داروی بیولوژیک، ۵۰ داروی شیمیایی، ۵۷ ماده اولیه و ۳۵ رقم محصول دارویی توسط شرکتهای دانشبنیان تولید شده است که به ۵۷۰ میلیون دلار صرفهجویی ارز منجر شده است.
چندان طول نمیکشد که این پانسمان شناخته شده در دنیا هم در ایران رایج میشود.
منبع: اکوفارس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
با این حال اگر از طرفداران تیلور سوئیفت سؤال کنید که علت علاقهشان به این هنرمند چیست؟ احتمالاً پاسخ دهند که چون میتوانند با ترانههای او همزادپنداری کنند و بهراحتی خود را بهعنوان راوی ترانههایش تصور کنند، اما در کنار این ویژگی نمیتوان ارتباط عمیق سوئیفت با طرفدارانش را نادیده گرفت؛ چراکه او هنرمندی است که اگر یکی از سوپر طرفدارانش در آسیا بیماری لاعلاجی داشته باشد و نیاز به کمک مالی داشته باشد، حمایت خود را دریغ نمیکند و چه بسا که به دیدن آن طرفدار برود. همچنین ارتباط او در فضای مجازی با طرفدارانش غیر قابل انکار است، ارتباطی از جنس لایک کردن پستهای طرفدارانش در فضای مجازی گرفته تا اشتراکگذاری آن پستها.
به گزارش ایسنا، اما چرا امروز از تیلور سوئیفت مینویسیم؟ در هفتههای اخیر سونامی اخباری از جدیدترین آلبوم سوئیفت به نام «The Tortured Poets Department» در فضای مجازی منتشر شد که از ثبت چندین رکورد جدید به نام این هنرمند میگفت.
در حقیقت سوئیفت با انتشار یازدهمین آلبوم استودیویی خود رکورد بیشترین پخش آلبوم، آهنگ و هنرمند را در یک روز در Spotify و سایر پلتفرمهای موسیقی به ثبت رساند؛ رکوردی که با بیش از ۳۰۰ میلیون استریم (پخش آنلاین موسیقی) آلبوم جدید او طی یک روز به ثبت رسیده است.
اما این تنها رکوردی نبود که یازدهمین آلبوم استودیویی سوئیفت در کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار در Spotify شکست. بلکه اولین تکآهنگ آلبوم جدید او به نام «Fortnight» با حضور «پست مالون» رکورد بیشترین پخششده در یک روز را ثبت کرد.
سوئیفت پیش از این هم با انتشار آلبوم «Midnights» در اکتبر ۲۰۲۲ رکورد Spotify را برای پخششدهترین آلبوم در یک روز و پخششدهترین هنرمند در یک روز را در اختیار داشت. این آلبوم همچنین در سایر پلتفرمهای پخش موسیقی، رکورد بزرگترین آلبوم پاپ تمام دوران را با استریمهای روز اول در Apple Music شکست. همچنین این آلبوم در اولین روز انتشار خود به پرمخاطبترین آلبوم آمازون موزیک تبدیل شد.
اما پس از خواندن این اخبار درباره سوئیفت، شاید برای شما هم سوال شود که سوئیفت دقیقا چرا تا این حد محبوب است که طی یک روز جدیدترین آلبومش با ۳۰ قطعه موسیقی، بیش از ۳۰۰ میلیون بار در اسپاتیفای شنیده میشود؟
پیش از پاسخ به این سوال باید گفت که نمیتوان با وجود تور پرطرفدار Eras، تسخیر جایگاههای نخست چارت موسیقی بیلبورد آمریکا، ثروت میلیارد دلاری، ۱۲ جایزه گرمی، تأثیر گسترده او بر فرهنگ موسیقی پاپ و موفقیت احیای آلبومهای قبلیاش، شهرت و موفقیت عظیم سوئیفت را انکار کرد؛ موفقیتی که تصادفی نیست.
در ادامه، اما نگاهی خواهیم داشت به علت محبوبیت جهانی سوئیفت در جهان از نگاه چند کارشناس و منتقد موسیقی آمریکایی.
موسیقی سوئیفتتوبی کوئینزبرگ که یک کارشناس موسیقی مشهور است، میگوید: «نمیتوانیم درباره موفقیت تیلور سوئیفت بدون اذعان به توانایی استثنایی او در نوشتن آهنگهایی که آشنا و در عین حال متمایز، قابل دسترس و معمولی هستند صحبت کنیم. تاکید بر این نکته مهم است که نوشتن آهنگی مانند آهنگهایی که تیلور مینویسد، فوقالعاده دشوار است. حتی یک بار انجامش هم سخت است، حال تصور کنید بخواهید طی یک آلبوم این کار را انجام دهید! اگرچه که سوئیفت نزدیک به دو دهه است که در آلبومهای متوالی این کار را انجام میدهد.»
درو نوبیل نیز که یک دانشیار تئوری موسیقی است، میگوید: «تیلور سوئیفت در نوشتن موسیقی واقعاً خوب است. این امر غیرقابل انکار است. او میداند که چگونه یک ملودی بسازد. موضوعات آهنگهای او بسیار مرتبط است. من یک مرد ۳۸ ساله هستم و میتوانم به آهنگهای او، حتی آهنگهایی که در ۲۰ سالگی نوشته است، گوش دهم و با آنها ارتباط برقرار کنم.»
همه کاره بودن اوسوئیفت به طرز ماهرانهای ژانرهای مختلفی مانند کانتری، پاپ، آلترناتیو و فولکلور را در زندگی حرفهای خود تجربه کرده است. نوبیل و کونیگزبرگ میگویند که تسلط بر این توانایی برای تکامل دشوار است، اما او موفق شد و توانست همچنان کاراکتر «تیلور سوئیفت» را حفظ کند.
سوئیفت که در اصل یک هنرمند ژانر کانتری بود، ابتدا با آلبوم «قرمز» (Red)، فضای کاری خود را به موسیقی پاپ آغشته کرد. او در این آلبوم با مکس مارتین که یکی از تهیهکنندگان مطرح آمریکا است، همکاری کرد.
در حالی که فضای کلی آلبوم «قرمز» پاپ بود، اما در آلبوم از سازهای بانجو استفاده شده بود و سوئیفت سبک و سیاق کانتری را در خواندن آهنگها حفظ کرد. سوئیفت، اما در آلبوم «۱۹۸۹» خود طی اقدامی بیسابقه، به طور کامل ژانر کانتری را کنار گذاشت. در حقیقت او با این کار برای همیشه کانتری را از کار خود حذف کرد و در قالب یک هنرمند جدید در اوج کاری خود ظاهر شد.
البته او به داستان سرایی خود در آثار غیرکانتری که یکی از ویژگیهای بارز موسیقی کانتری است، ادامه داد و با همین ترفند توانست آن طرفدارانی که او را به خاطر سبک کانتریش دنبال میکردند، نگه دارد. به هر حال او یک داستانسرای عالی است، چه داستانی تخیلی در مورد کسی که شوهرش را به قتل رسانده باشد و چه داستانی درباره روابط عاطفی خودش.
هنگامی که دو آلبوم «evermore» و «folklore» در سال ۲۰۲۰ منتشر شدند، جهان بار دیگر شاهد تسلط سوئیفت در تغییر ژانر، از پاپ به فولک و آلترناتیو بود.
نوبیل درباره این اقدام میگوید: «اگر هنرمندان از ژانر اصلی خود دور شوند، اغلب اوقات طرفداران شورش میکنند، اما سوئیفت این ریسک را کرده است و این باورنکردنی است.»
هوش تجاری سوئیفتکونیگزبرگ میگوید: «موفقیت در صنعت موسیقی صرفاً به موسیقی مربوط نمیشود، بلکه در مورد تجارت است و مهارتهای تجاری تیلور شگفتانگیز است».
درحقیقت از توانایی او در ساخت ماهرانه برند خود گرفته تا حرکتهای استراتژیکش، سوئیفت ثابت کرده است که هم یک هنرمند موفق است و هم یک تاجر. به عنوان مثال، تصمیم او برای تولید فیلمی از تور اخیرش (Eras tour) نتایج خارق العادهای داشت. این فیلم که در ماه اکتبر به سینماها رفت، «پرفروشترین فیلم کنسرت» است که در افتتاحیه ۹۲.۸ میلیون دلار درآمد داشت.
همچنین بازاریابی رسانههای اجتماعی سوئیفت او را در جایگاه بالای هنرمندان موسیقی مینشاند؛ درحقیقت او از ابتدای فعالیت خود ارتباط با طرفدارانش در رسانههای اجتماعی را انجام داد که در آن زمان غیرعادی بود.
حرکت درخشان سوئیفتاز اقدام سوئیفت برای ضبط مجدد و انتشار مجدد آلبومهای اولیهاش به طور گستردهای به عنوان یک تصمیم هوشمندانه یاد میشود. این تصمیم ناشی از اختلاف عمومی سوئیفت با شرکت ضبط قبلی خود، Big Machine، و مالک آن Scooter Braun است. در سال ۲۰۲۰، براون حقوق اصلی ضبطهای تیلور سوئیفت را فروخت و در اقدامی تلافیجویانه بیسابقه، سوئیفت آلبومهای خود را دوباره ضبط کرد و بدین ترتیب کنترل شخصی بر حقوق اصلی ضبطهای جدید به دست آورد.
در حالی که سوئیفت خاطرنشان میکند که همه اینها برای برگرداندن حقوق هنرمندان بوده است، اما ثابت شده است که یک تصمیم تجاری درخشان بود. درحقیقت آلبومهای تازه ضبطشده بسیار محبوب بوده و موجب حمایت از تور Eras و افزایش تعهد طرفداران به او شدند.
آینده نگری اونوبیل میگوید سوئیفت درک ذاتی از خواستههای مخاطبانش دارد و این توانایی میتواند توضیح دهد که چرا موفقیت زیادی کسب کرده است. او سه لحظه را دلیل شیدایی امروزی سوئیفتیها میداند:
۱۹۸۹زمانی که آلبوم «۱۹۸۹» در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، موسیقی الکترونیک (EDM) چارت ۴۰ موسیقی برتر را تسخیر کرده بود. آهنگهای زد و کالوین هریس با آهنگهای پردازش شده توسط کامپیوتر و صدای ترکیب شده در صدر جدول قرار داشتند. با توجه به محبوبیت فزاینده EDM، نوبیل میگوید که دوستداران موسیقی میل به چیزی داشتند که علاقه آنها به موسیقی پاپ «dance-y» را برآورده میکرد و در عین حال بیانی معتبر از شخصیت یک هنرمند بود. او استدلال میکند که این اتفاق در آلبوم «۱۹۸۹» سوئیفت رخ داد.
شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰نوبیل میگوید در طول قرنطینه همهگیر سال ۲۰۲۰، سوئیفت با انتشار غافلگیرکننده دو آلبوم folklore و evermore در ژانر indie folk حال و هوای طرفدارانش را مجذوب خود کرد. سوئیفت با انحراف آشکار از موسیقی پاپ به دنبال همکارانی با تجربه در ژانرهای جدید برای کار روی آلبومها شد؛ تصمیم هنری دیگری که آن هم یک تصمیم تجاری موفق بود.
کونیگزبرگ میگوید: «این اقدام دقیقاً همان چیزی بود که فرهنگ در آن زمان به آن نیاز داشت؛ یک آلبوم متفکر و تأمل برانگیز که منعکسکننده حس غالب انزوای اجتماعی است.»
فولکلور در سال ۲۰۲۰ به پرفروشترین آلبوم ایالات متحده تبدیل شد و همانطور که نوبیل توضیح میدهد، این موفقیت تصادفی نبود.
او ادامه میدهد: «طرفداران با این آهنگها دوباره بیرون از خانه بودند و زیبایی طبیعت را کاوش میکردند؛ آهنگهایی که صدایی روستایی داشتند و درباره رودخانهها و درختان صحبت میکردند. او همیشه توانسته از چیزی که همه ما آرزوی آن را داریم استفاده کند.»
تور eraنوبیل میگوید دو نیروی فرهنگی را میتوان به عنوان مدرکی برای موفقیت تور Eras بررسی کرد؛ یک اینکه در دنیای پس از همه گیری، مردم برای تجربه کنسرت زنده گرسنه بودند و دوم اینکه ما به عنوان یک جامعه، در میان انزوای فزاینده خود به دلیل کار از راه دور، رسانههای اجتماعی و سکولاریزاسیون رو به رشد، درصدد تجربههای جمعی هستیم. شرکت در یک کنسرت با دهها هزار نفر دیگر که آنها نیز با آهنگهای تیلور سوئیفت بزرگ شدهاند، بسیار عمیقتر از قدردانی از موسیقی اوست، بلکه میگوید «شما بخشی از یک جنبش هستید».
آیا میتوان از موفقیت سوئیفت تقلید کرد؟خیر.
نوبیل معتقد است که سوئیفت هر حرکتی را برای مواجهه با یک لحظه خاص طراحی کرده است و اگر آنها در زمانهای دیگری انجام میداد، احتمالاً از موفقیت یکسانی برخوردار نمیشد. به عنوان مثال، اگر فولکلور در سال ۲۰۱۹ منتشر میشد، تأثیر مشابهی نداشت. اینگونه نیست که او از دیگران برتر باشد؛ بلکه در کتگوری قرار دارد که افراد کمی شامل آن میشوند، توانایی عالی او در نوشتن موسیقی که با این لحظات فرهنگی ترکیب شدهاند، ترکیب نادری است.
بیانسه از هنرمندانی است که به چنین موفقیتی نزدیک شده است، اما نژاد تأثیر زیادی در جهانی نشدن هنر او در این وسعت دارد، اگرچه که برای یک سفیدپوست چنین چیزی مطرح نیست.
وقتی تیلور سوئیفت در مورد پایان رابطه عاطفی خود صحبت میکند، تصور این است که او به طور کلی درباره این مسئله صحبت میکند. ولی وقتی بیانسه درباره خیانت شوهرش به او و نحوه کنار آمدن با آن صحبت میکند، به روایت او به چشم روایتی از روابط سیاهپوستان نگاه میشود. دلیل اینکه میتوانیم تیلور سوئیفت را نماینده همه ببینیم این است که او بلوند و سفیدپوست است و نژاد برایش مطرح نیست؛ در صورتی که بیانسه سیاهپوست است و نژاد دارد.
البته در نهایت فراموش نکنیم که تا حدی هم علاقه بالای طرفداران به سوئیفت به شیدایی میمانند و نمیتوان به هیچ وجه او را بزرگترین هنرمند عصر حال حاضر خواند، چرا که در این صورت باید با بزرگانی مانند پینک فلوید یا بیتلز مقایسه شود که اصلا موجه نیست.
آنچه جای بحث ندارد این است که ژانر پاپ در دوران تیلور سوئیفت است، داستانی عاشقانه از موفقیتهای برتر و موفقیت افسونکننده که بر درخشش او به عنوان یک تاجر تأکید میکند و بهطور استراتژیک صنعت موسیقی را با هنرمندی و زیرکی هدایت میکند.