Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با احکام پنج سال زندان کارگران معترض هفت‌تپه گفت: آیا تجمع اعتراضی تخلف است؟ درحالیکه اصل ۲۷ قانون اساسی تاکید کرده؛ تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است؛ لذا «اعتراض مسالمت‌آمیز» آئین نامه نمی‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه می‌دهد: پس تجمع کارگران مانند نیشکر هفت تپه و هپکو و آذرآب و غیره بیرون از محوطه کارگاه وفق اصل ۲۷ قانون اساسی نه تنها آزاد بلکه استفاده از حقی همگانی است؛ ضمن آنکه امنیت برگزاری آن نیز باید تامین و تضمین شود.

حبیبی تاکید کرد: حال اگر تجمع اعتراضی و اعتصاب در داخل کارگاه رخ دهد که همان دست از کار کشیدن است که  یا منجر به تعطیلی کار ضمن حضور کارگر در کارگاه و یا کاهش عمدی تولید از سوی کارگران می‌شود، تنها هیات تشخیص موظف به رسیدگی براساس درخواست هریک از طرفین اختلاف است لذا بازهم اتهام تلقی نمی‌شود چه رسد به اینکه جرم تلقی شود.

او با این استدلالات نتیجه می‌گیرد که محکومیت صادره برای کارگران هفت تپه از درجه اعتبار ساقط است.

این فعال کارگری در پایان می‌گوید: از قوه قضائیه انتظار می‌رود حکم بر برائت کارگران هفت تپه از جمله آقای  محمد خنیفر عضو شورای اسلامی کار و آقای اسماعیل بخشی را صادر نمایند؛ آنان هیچ جرمی جز اعتراض آرام صنفی ندارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسماعیل بخشی محمد خنیفر احکام کارگران هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور روشن و سرحال امین: درخشش ۱۸ امتیازی

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مرحله نیمه نهایی برای کسب رتبه پنجم سوپرلیگای والیبال ایتالیا تیم ورونا در شب خوب امین اسماعیل نژاد با نتیجه سه بر یک از سد مودنا گذشت و به بازی برای کسب رتبه پنجم صعود کرد.

در این دیدار ورونا ست های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 19 پیروز شدند و مودنا نیز ست سوم را با نتیجه  25 بر 23 برد.

در این مسابقه امین اسماعیل نژاد قطر پاسور ایرانی ورونا شب درخشانی داشت و هجده امتیاز برای تیمش کسب کرد. اما امتیاز آورترین بازیکن ورونا بازهم نوموری کیتا با بیست امتیاز بود.

ورونا با این برد حالا برای کسب رتبه پنجم باید به مصاف لوبه برود که بازی بسیار سختی برای یاران امین اسماعیل نژاد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • موتور روشن و سرحال امین: درخشش ۱۸ امتیازی