Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@14:16:35 GMT

حل مشکلات کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۹۲۶۹

حل مشکلات کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز

حوادث رکنا : مشکلات کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز با ورود دادستانی مرکز استان فارس حل و فصل شد.

به گزارش رکنا ، در پی ایجاد مشکلاتی که منجر به اخلال در روند تولید در کارخانه «روغن نباتی نرگس» شیراز شده بود، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به موضوع ورود کرد و جلسات مختلفی برای حل مشکلات مربوط به کارخانه با حضور مدیرعامل کارخانه و مالک آن و دیگر دستگاه‌های ذی ربط در دفتر دادستانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مصوبات جلسات قرار شد تا پایان سال جاری همه بدهی‌های کارخانه پرداخت شود. همچنین بخش دیگری از مشکلات کارخانه مربوط به بدهی ۴ میلیاردی کارفرما به تامین اجتماعی بود که در این باره نیز کارفرما مکلف به مشخص کردن وضعیت پرداخت آن گردید.

پرداخت هزینه بازنشستگی کارگران مشمول، پرداخت سنوات و سامان دادن به وضعیت کارخانه، بخش دیگری از مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش بود که مقرر شده بود تا پایان سال مرتفع شود.

حال پس از گذشت چند روز از آخرین جلسه اعلام شد که مالک و مدیرعامل کارخانه به بخشی از تعهدات خود عمل کرده‌اند. قاضی آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به بازدیدی که دو بار از کارخانه روغن نباتی شیراز داشته، گفت: طی چهار ماه گذشته دو بار از این کارخانه بازدید شده و جلسات مختلف در این زمینه برگزار گردیده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این کارخانه مربوط به وامی بود که کارخانه به نام کارگران گرفته بود، اظهار کرد: مبلغ این وام حدود ۲۹۰ میلیون تومان بود که به نام کارگران گرفته و مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده بود. در این جلسه مقرر شد که این مشکل مرتفع گردد و با قول مساعد مالک و مدیرعامل کارخانه این تسهیلات بانکی تسویه و مشکل کارگران حل شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این کارخانه مربوط بیمه کارگران بود که در این جلسه مقرر شد مشکلات بیمه کارگران حل شود که بر اساس آخرین پیگیری‌ها این مشکل کارگران نیز مرتفع گردیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه افزایش تولید یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود، بیان کرد: در این راستا مقرر شد که تا پایان سال جاری ظرفیت تولید تا سه برابر افزایش یابد و به همان میزان نیز تعداد کارگران کارخانه افزایش یافته و تا یکسال آینده تعدادکارگران به ۵۰۰ نفر برسد.

آسیابی با تاکید بر اینکه کارخانه روغن نباتی شیراز از قدیمی‌ترین واحد‌های تولیدی کشور به شمار می‌رود، تاکید کرد: بازدید از واحد‌های تولیدی و بررسی میدانی مشکلات آن‌ها یکی از وظایف دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور است که به جد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری؛ تاکیدات ریاست قوه قضاییه و بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان و پیگیری مشکلات آن‌ها از اولویت‌های اصلی برنامه‌های دادستانی مرکز استان فارس است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: بنزین دلار یارانه تامین اجتماعی قاضی اخبار حوادث استان فارس مشکلات شیراز کارخانه حوادث شیراز دادستانی اخبار فارس عکس فیلم اخبار تهران حوادث تهران قتل تهران مرد پرونده دختر همسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود