Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف با معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور جمعی از مسئولان و مدیران این دو معاونت از این دو نهاد برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، نشست مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف با معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (دوشنبه، ۹ دی ماه) با حضور جمعی از مسئولان و مدیران این دو معاونت از این دو نهاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست که با حضور  حجت‌الاسلام‌ «غلامرضا عادل»، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان این دو معاونت از این دو نهاد در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار شد، توافقات اولیه در خصوص ساماندهی قبور شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گرفت و مقرر شد پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه تهیه و تدوین شود تا در نشست‌های آتی به امضای طرفین برسد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد حماسه 9 دی خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان فهما طرح ملی فهما استان بوشهر اردبیل سازمان اوقاف و امور خیریه امامزادگان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: هشت هزار و 767 بقعه داریم که 33 بقعه متعلق به پیامبران است و 39 پیامبر در آنها دفن است.

نوروزپور با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار امامزاده در کشور هستند و بقیه بقاع متبرکه افراد شاخص و علما هستند‌‌، گفت: امامزادگان در دین باوری مردم نقش برجسته‌ای داشتند؛ با تبلیغ دین اسلام مردم آموزه‌های دینی را از آنها یاد گرفتند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تصریح کرد: امامان معصوم علیهم السلام و فرزندان آنها در زمان حیات مبلغان شریعت، مروجان دین و مفسران قرآن بودند؛ اکنون نیز که در قید حیات نیستند، همین سنت به شکل دیگری در بقاع متبرکه آنها انجام می‌شود.

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

او ادامه داد: در زمان کرونا بیش از دو میلیون و 500 هزار بسته معیشتی توسط اوقاف در میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود.

نوروزپور افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه احیا و آبادانی بقاع متبرکه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موقوفات است.

او با بیان اینکه اکنون هدف وقف کاهش مشکلات و مسائل جامعه است، گفت: تا سال‌های گذشته سنت اوقاف بر اجاره‌داری بود اما اکنون باید نیازهای جامعه را از طریق وقف برطرف و به جامعه خدمت کنیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه «مقام معظم رهبری فرمودند تنها به اهدای بسته معیشتی اکتفا نکنید» گفت: حضور اوقاف در حوزه اقتصاد موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و خدمت به مردم و کشور شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟