Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی اعضای شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره «مهر مادر» معرفی شدند اما در میان این اعضا، بانوان حضور ندارند که همین موضوع گلایه‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشت. برخی هم که همیشه بی توجهی به زنان را مطرح می‌کنند، از این فرصت نهایت استفاده را انجام دادند.

عبدالستار کاکایی دبیر و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره «مهر مادر» در این باره به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: ما هنوز لیست نهایی هیئت داوران جشنواره را اعلام نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمامی بخش‌های اجرایی جشنواره، بانوان حضور پررنگ دارند. به زودی اسامی هیئت داوران در تمامی بخش‌ها منتشر و سوء تفاهم برطرف خواهد شد. متاسفانه در فضای مجازی یک کلاغ چهل کلاغ می‌شود. از هنرمندان، اهالی محترم رسانه و تمامی هنر دوستان می‌خواهم که صبور باشند؛ در یکی دو روز آینده اسامی داوران تمامی بخش‌ها منتشر خواهد شد.

کاکایی ادامه داد: به دلیل اینکه در نخستین جشنواره مهر مادر هستیم و این جشنواره نوپا است، بانوان در شورای سیاست گذاری حضور ندارند، بسیاری جشنواره را نمی‌شناختند که با معرفی جشنواره به مردم و افراد حرفه‌ای در حوزه هنر، آرام آرام اسم مهر مادر شنیده شد. بسیاری از کارکشته‌های هنر که در جشنواره‌های مختلف حضور ندارند، در جشنواره مهر مادر حاضر خواهند داشت.

این عضو شورای سیاست گذاری جشنواره مهر مادر اظهار کرد: این جشنواره متعلق به بخش خصوصی است؛ بنابراین ممیزی یا خط قرمزی برای بکارگیری بانوان در کار‌ها نداریم. خطوط قرمز جشنواره کاملا بر مبنای اخلاق و انسانیت است. ما ۶ هیئت انتخاب داریم که از این بین فقط داوران بخش فیلم و پوستر معرفی شدند. داوران بخش‌های عکس، شعر، نقاشی، خاطره، پوستر و داستان هنوز معرفی نشده اند. اتفاقا حضور بانوان در جشنواره ما بسیار پررنگ است. برخلاف بسیاری از جشنواره‌ها که یکی دو خانم به شکل نمادین در آن حضور دارند، ما تعداد زیادی از بانوان را در بخش‌های مهم کاری داریم.

کاکایی در پایان گفت: این شایعه از طرف افرادی بود که بدون تماس با ما اظهار نظر کردند. این افراد حداقل به ما زنگ می‌زدند و می‌پرسیدند بانوان در کار‌های جشنواره هستند یا نه. عده‌ای آه و ناله کردند که مسئولان جشنواره بی اخلاقی می‌کنند و زن‌ها را در جشنواره‌ای که برای مادر است، دخالت نمی‌دهند. به این دوستان توصیه می‌کنم، کمی صبور باشند؛ در چند روز آینده اسامی هیئت داوران در همه بخش‌ها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره مهر مادر فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، بانوان هنرمند انقلاب اسلامی در پاسخ به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت شرعی و قانونی مقوله‌ی حجاب، بیانیه‌ای صادر کردند.

مشروح متن این‌بیانیه به این‌ترتیب است؛

هوالجمیل

اسلام عزیز ما همانطور که به آراستگی زنان تاکید می‌ورزد، پوشش را مایه‌ی دوامِ زیبایی زن می‌داند و همانگونه که زن را محترم دانسته و از جلوه‌گری در انظار عمومی نهی می‌کند، وی را دعوت به گام برداشتن در مسیر رشد و کمال اجتماع خویش می‌کند.

بدینسان توصیه به حفظ حرمت و کرامت زن در اسلام و سایر ادیان الهی، بسان نگینی درخشان جلوه‌گر شده و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مقوله‌ی عفاف و حجاب نیز فصل‌الخطاب آن است.

معظم له "چالش تحمیلی مسأله‌ی حجاب" را نقشه و برنامه‌ی هدایت شده توسط دشمنان دانسته و تبیین این مساله را جهت تنویر افکار بانوان، لازم و ضروری می‌دانند.

الحق و الانصاف که جریانات و اتفاقات اخیر و خیزش‌های دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه آمریکا در حمایت از مقاومت مردمی غزه، بار دیگر نشان داد آنجا که منفعت نظام سلطه آمریکایی اقتضا کند، به بهانه‌ی دفاع از حقوق زن ایرانی، حجاب از سر آنان برمی‌دارد و آنجا که منافع خود را در خطر ببیند در تناقضی عجیب به ضرب و شتم زنان و دختران بی‌گناه دست می‌زند!

بی‌شک تبیین این نگاه استعماری غرب در نوع نگاه و اندیشه‌ی بانوان ما به مقوله‌ی حجاب مؤثر خواهد بود.

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی با لبیک به فرامین و توصیه‌های مقام معظم رهبری اعلام می‌دارند علاوه بر حفظ و پاسداشت حریم حجاب، با قلم و هنر خود در ترویج و شناخت این موهبت الهی که مایه‌ی تشخّص و کرامت زن است همت گماشته و مسئولین و نهادهای فرهنگی را به انجام وظایف قانونی و شرعی خویش فرامی‌خوانند.

و العاقبه للمتقین

کد خبر 6092132 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • حماس: به زودی به پیشنهاد صلح اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان