Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران مراسم 9 دی اصفهان گفت: مردم بی تدبیری ها و مشکلات را تحمل می کنند امّا دست از انقلاب بر نمی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ حشمت الله قنبری پیش از ظهر امروز در مراسم حماسه ۹ دی اظهار کرد: نهم دی ماه یکی از نورانی ترین نقطه های حیات انقلاب اسلامی و سرفصل زندگی نوین و شروع دوباره ای برای نهضت اسلامی امام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه ادامه داد: معتقد هستم تا به امروز اهمیت نهم دی آن طوری که شایسته است ادا نشده و زوایای پنهان مانده فراوانی از 9 دی وجود دارد که اگر روزی آن بخش های پنهان مانده واکاوی شود حقایق تکان دهنده و شگفتی هایی پیش روی جهانیان قرار خواهد گرفت و عظمت کار ملّت ایران برای عالم روشن خواهد شد.

وی افزود: ظاهر قضیه این بود که در جریان انتخابات اختلافی به وجود آمد و به خاطر بد رفتاری ها و بداخلاقی ها و گفتمان ناپسند زمینه ای پدیدار شد که مردم دچار اختلاف بشوند، این سوء رفتار و سوء تدبیر زمینه ای شد تا سران استکبار و نظام سلطه زمینه را برای جمع آوری همه موجودیت خود را فراهم آمده ببینند و فرصت را برای عملیاتی کردن همه برنامه های که در طول انقلاب به بن بست خورده بود فراهم بدانند.

قنبری خاطر نشان کرد: آن هایی هم که در جریان انتخابات شرکت داشتند چه در جریان انتخابات و چه در مناظره ها و چه بعد از انتخابات رفتار خردمندانه ای از خود نشان ندادند.

کارشناس معارف صداوسیما در ادامه گفت: محصول لجاجت و تعصب در قالب یک خیانت تلخ، یک خاطره شیرین و پیروزی بزرگ برای مردمی که شکوه حضور را رقم زده بودند را در کام ملت تلخ کرد.

قنبری تصریح کرد: عده ای دچار غفلت و عده ای دچار غرور شدند و فرصت طلایی را برای استکبار جهانی فراهم آوردند؛ تردید نداشته باشید اگر هدایت رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم نبود این فتنه بزرگ قدرت انهدام هر جمعیت و ملّت بزرگ را در پی داشت‌.

استاد دانشگاه ادامه داد: در آن ایام کشور دست خوش نوسانات و فضای تلخ و جو بسیار حیرت زا و نگران کننده ای شد؛ هشت ماه ایام انتخابات ریاست جمهوری دهم به لحاظ وضعیت شکننده ای که در بین مردم به وجود آورد و امیدی که در نظام سلطه شکل گرفت از هشت سال دفاع مقدس سخت تر، یپچیده تر و نگران کننده تر بود.

وی خاطر نشان کرد: تمام دشمنان انقلاب اسلامی منتظر بودند تا اتفاقی در خور نظر آن ها رقم بخورد؛ دیدیم در تاسوعا و عاشورا به خیمه های مربوط به عزاداری هجوم برده شد، این یک حادثه نبود و این یک برنامه ریزی به شمار می رفت و آن ها باور کرده بودند که می توانند اعتقادات ملت ایران را به آتش بکشند.

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم 9 دی اصفهان گفت: افرادی که امید خیر به آن ها می رفت تبدیل به شر شدند و حق و باطل در این جریان به شکل عجیبی در هم آمیخته بود و نگرانی در عمق جان مردم نفوذ کرد؛ این اتفاقت دشمن را امیدوار کرد که ایران تجزیه شود؛ به عبارت دیگر در قالب خاورمیانه جدید ایران را به ۱۷ یا ۱۸ ایالت می خواستند تقسیم کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: با اشاره به غفلت افراد شاخص و بی بصیرتی برخی خواص گفت: تمام استکبار می خواست عقبه دینی و مکتب اهل بیت(ع) را از زمین بردارد، امّا خدا نخواست، یک مرد الهی و کسی که خدمت و بندگی و رهبری را به دوش کشدن وظیفه خودش می دانست، نفس علوی و فریاد حیدری خودش را در نماز جمعه بلند کرد و ملّت تکان خورد.

کارشناس صداوسیما اذعان داشت: مردم بی تدبیری ها و مشکلات را تحمل می کنند امّا دست از انقلاب بر نمی دارند.

قنبری همچنین گفت: امروز دشمن فتنه خود را به شکل دیگری پهن کرده و تحلیل های غلط هم به جامعه روانه می کند اما باید بداند که این تجمعات در واقع همراهی و هم داستانی و پیروی از ولی امر مسلمین است.

سخنران مراسم روز بصیرت اصفهان گفت: مردم مشکل دارند، اما باید بدانیم که ما خودمان انتخاب می کنیم، گاه بی دقتی و گاه انتخاب حزبی و چنین انتخاب هایی باعث این مشکلات است.

وی ادامه داد: این که اعتراض حق مردم است حرف بی جایی است؛ حق مردم این است مشکل معیشتی آن ها حل شود، حق مردم این است با تبعیض و فساد اداری برخورد بشود؛ اگر این موارد حل شود مردم هم اعتراضی ندارند؛ البته از طرفی هم حق مردم این است آن چه ولی فقیه می گوید را مسئولان عملیاتی کنند.

قنبری افزود: آن چه که گاهی وقت ها در کشور باعث اوقات تلخی و مشکلات می شود مربوط به خودمان است، دشمن به دنبال رفع مشکلات نیست و  می خواهد کربلای دیگری برپا کند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: حرف مردم این است که اگر قرار باشد کربلایی بر پا شود سر عمربن سعدها بر بالای نیزه خواهد بود؛ علّت اطمینان این سخن این است که اعتقاد داریم خونی در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب روسازی راه و فرودگاه

تین نیوز

کتاب روسازی راه و فرودگاه نوشته امیر محمد طباطبایی توسط انتشارات دانشگاه تهران در سال 1396 به چاپ رسیده است.

گزیده ای از این کتاب می خوانیم؛ 

راهسازان از زمان های قدیم بر لزوم و اهمیت روسازی راه ها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع آن استفاده می کردند.
طرح اجرا و نگهداری روسازی راه ها از مهم ترین و در عین حال از مشکل ترین قسمت راهسازی است و غالب اشکالات بعدی زاییده طرح اجرا و یا نگهداری غیر اصولی از این قسمت پر اهمیت راه است.
اگر روسازی راهی به طور اصولی و صحیح طرح اجرا و نگهداری نشود راه در برابر عوامل جوی و اثر فرساینده آمد و شد خودروها مقاومت نکرده و به سرعت خراب شده و در نتیجه موجب از دست رفتن سرمایه گذاری اولیه می شود علاوه بر این خرابی روسازی باعث افزایش سایر هزینه‌ها از قبیل هزینه مرمت و بهسازی و همچنین افزایش هزینه های غیر مستقیمی که به علت بدی روسازی به استفاده کنندگان از راه تحمیل می‌شود خواهد شد.
راه ها در مناطقی که دارای زمین های سست و آب و هوای مرطوب بود و برای حمل و نقل کالا و مسافران از ارابه استفاده می‌شد بیشتر توسعه یافت از روسازی های قدیمی که هنوز هم آثاری از آنها به جا مانده می توان روسازی خیابان های بابل و روسازی راههای رومیان را نام برد.
هدف از روسازی راه و یا فرودگاه احداث یک سطح صاف و هم همواره در عین حال با ایمنی کافی برای استفاده کنندگان از راه یا فرودگاه است ، باید طوری طرح و ساخته شود که بتواند وزن وسیله نقلیه را تحمل کند و در هر شرایط جوی قابل استفاده باشد زمین در حالت طبیعی معمولا مقاومت کافی برای تحمل بارهای وارده از چرخهای اصل نقلیه سنگین این هواپیماها را نداره و بارگذاری این گونه خاک ها موجب شکست برشی خاک و به وجود آمدن تغییر شکلهای بیش از اندازه در آن می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود