Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «قصه‌ها، افسانه‌ها و سروده‌های مردم و سرزمین کانادا» با ترجمه و نگارش حسن گل‌محمدی به قلم مهاجران اولیه سرزمین کانادا است که توسط نشر آواز به چاپ رسیده است.

افرادی چون «مارگارت اتوود»، «مورلی کالاگان»، «جیمز هوستون»، «الیزابت کلارک»، «جرج کلوتسی»، «ئی‌پالین جانسون» و … به شرح رنج‌ها، گرفتاری‌ها، خوبی‌ها، بدی‌ها، مبارزه‌ها، موفقیت‌ها، و شکست‌های خود در سرزمینی ناشناخته و سرد پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهاجران با تحمل سختی‌های دوری از سرزمین پدری برای تداوم حیات در جغرافیای ناشناخته جدید، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده‌اند و خاطرات و تجربیات خود را برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشته‌اند. کتاب شامل دو بخش «قصه‌ها و افسانه‌های مردم و سرزمین کانادا» و «نغمه‌ها و سروده‌های مردم مهاجر کانادا» است.

حسن گل‌محمدی مترجم کتاب، در مقدمه از علاقه انسان در هر سنی به شنیدن «قصه» می‌گوید و اعتقاد دارد اگر در کودکی هنگام خوابیدن برای ما قصه می‌گفتند در بزرگسالی در زمان بیداری به قصه نیاز داریم. او این را نیازی درونی و عاطفی می‌داند که از بدو خلقت در وجودمان نهفته است. او معتقد است انسان‌ها در هرجایی که باشند، قصه‌ها و افسانه‌های خاص خود را دارند.

وی در ادامه قصه‌های کتاب را گنجینه‌ ارزشمندی از یادگارهای مهاجران اولیه سرزمین کانادا معرفی می‌کند و می‌گوید از روی آن‌ها می‌توان فهمید که چقدر دنیای این مهاجران و احساسات آنها با یکدیگر تفاوت دارند و در عین حال چقدر دل‌هایشان به‌هم نزدیک‌اند.

یکی از قصه‌های بخش اول کتاب به قلم «الیزابت کلارک» به داستان سنگی قصه‌گو می‌پردازد که برای پسری یتیمی که از نسل‌های مهاجر کاناداست، به تعریف قصه‌ها و افسانه‌هایی از زمان قدیم آن سرزمین می‌پردازد. برده‌هایی در آمریکا که به اربابی سخت‌گیر فروخته و روانه مزرعه پنبه‌ او در میسی‌سی‌پی شدند، یکی دیگر از قصه‌های این بخش به قلم «باربارا اسموکر» است. برده‌هایی که از وجود کشوری به نام کانادا شنیده‌اند که در آنجا هیچ برده‌ای وجود ندارد و در آرزوی آن هستند که خودشان را به این سرزمین آزادی برسانند. «سایروس مک میلان» از بدجنسی بعضی از مهاجران سخن می‌گوید و «کامپبل اسکات» قصه پیرمرد افسانه‌ای را در منطقه «ویگر» با عینک مشکی بر چشم و عصایی به دست روایت می‌کند که در هوا بارانی و سرد، غیبش می‌زند.

بخش دوم کتاب با عنوان «نغمه‌ها و سروده‌های مردم مهاجر کانادا» شامل ترانه‌ها و آوازهایی از «جین لیتل»، «بلیس کارمن»، «رابرت سرویس»، «ئی‌پالین جانسون» و «مارگارت اتوود» است که «ئی‌پالین جانسون» ما را به دنیایی از زیبایی‌ها و تنهایی‌ها در غربت می‌برد و روحمان را همچون روح مهاجران به آرامش و ذهن و فکرمان را برای پیروزی و موفقیت در برابر سختی‌ها به داشتن شجاعت و جسارت فرا می‌خواند.

به عقیده مترجم کتاب، خواندن این داستان‌ها ما را به عالمی دیگر می‌برد، به درون خود می‌برد و امید و پایداری را در ذهن و فکر ما بیدار می‌کند. هریک از این داستان‌ها پیامی از امید و کوشش تا موفقیت برای ما دارند که می‌توان از آن‌ها برای تداوم زندگی و اهداف خود بهره برد.

چاپ نخست این کتاب سال ۹۳ با ۲۲۰ صفحه‌، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، توسط نشر «آواز» منتشر و روانه بازار کتاب شد.

مبارکه اکبرنیا

کد خبر 4811478 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن گل محمدی کانادا معرفی کتاب ترجمه جشنواره ملی اسباب بازی ادبیات کتاب و کتابخوانی بازار نشر گردشگری رایزنی فرهنگی ادبیات جهان تجدید چاپ شورای نظارت بر اسباب بازی ادبیات ایران تازه های نشر ادبیات کودک و نوجوان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود

مرتضی سبزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد روایت پیشرفت به‌عنوان بزرگترین حرکت دولت و مردم در عرصه روایت پیشرفت‌ها و تبیین و تشریح دستاوردهای نظام و دولت با دستور ریاست محترم جمهور فعالیت خود را در سطح ملی و استانی آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت با معرفی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی برتر در امر روایت پیشرفت‌ها، در آینده‌ای نزدیک در استان با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار می‌شود.

به گفته دبیر ستاد روایت پیشرفت استان ایلام، در این اجلاسیه همچنین برنامه‌ریزی برای افق روایت پیشرفت در استان و اثربخشی اجتماعی روایت پیشرفت با حضور صاحب‌نظران این عرصه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6093268

دیگر خبرها

  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده