Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالد جعفری روز دوشنبه در جلسه بررسی اولویت واگذاری مجتمع قباسرخ بیجار اظهار داشت: توسعه صادرات و تامین بازار هدف برای محصولات کشاورزی با ایجاد بسته بندی و فراوری محصولات کشاورزی باید مهمترین اقدام برای رفع دغدغه بهره برداران بخش کشاورزی کردستان باشد.

وی با بیان اینکه توصعه صنعت گلخانه ای مهمترین برنامه این سازمان در توسعه صادرات محصولات کشاورزی کردستان است افزود: مجتمع قباسرخ بیجار با سطح ۲۷ هکتار و مساحت مفید ۱۲ هکتار با تعداد ۲۵ واحد در قالب سایت گلخانه‌ای می تواند زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر و ۶  هزار تن سیفی جات و محصول توت فرنگی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اجرای زنجیره تولید در این مجتمع به منظور انجام عملیات سورت (جداسازی)، فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی ۸۰۰  میلیارد ریال سرمایه مورد نیاز است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باتوجه به مزیتهای موجود استان از جمله وجود مرز مشترک با کشور عراق و آب و خاک مستعد کشاورزی، با اولویت، احداث شهرک های جدید در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت  های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تن برساند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کردستان رونق تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کردستان رونق تولید وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کردستان رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد