Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:03:31 GMT

رویکردخیرین مدرسه‌ساز، انسان‌سازی است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۵۶۶۲

رویکردخیرین مدرسه‌ساز، انسان‌سازی است

سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست مجمع خیرین مدرسه ساز کشور که در بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده برگزار شد، افزود: بهترین راه پیشرفت هر کشوری کمک به تعلیم و تربیت است و این آموزش است که می تواند افرادی مانند شما اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز تربیت کند و تحویل جامعه دهد.

وی گفت: هدف مدرسه، تربیت و انسان سازی است و چنین انجمن و تشکل‌هایی با تدارک و تجهیز مدارس به انسان سازی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدارس استثنایی کشور با ذکر مثالی از جامعه آمریکا افزود:‌ در مقاله‌ای که توسط یکی از اندیشمندان آمریکایی نوشته شده بود به احتمال سقوط علمی و دانش این کشور تاکید کرد. زیرا طبق این مقاله کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن، مالزی با سرمایه گذاری که برای آموزش و پرورش خود انجام دادند، در آینده روند رو به شد را خواهند دید و  از آمریکا پیشی می‌گیرند.

حسینی در خصوص شرایط دانش آموزان استثنایی کشور نیز گفت: بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز  استثنایی در کشور وجود دارد در حالی که جمعیت قابل پذیرش آموزش و پرورش در مدارس استثنایی حدود ۱۵۰ هزار نفر است. البته هر دانش آموز استثنایی را مدارس مربوطه قبول می‌کند ولی لازم است مرکز جامع آزمون‌ها در نظر گرفته شود تا دانش آموزی که به تعلیم و تربیت خاص نیاز دارد تحت پوشش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی در کشور فعالیت می کنند البته ۲۰۰ مدرسه دیگر و ۴۰۰ مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم نیاز داریم که امیدواریم جامعه خیرین مدرسه ساز در این خصوص همکاری کنند و این مدارس ساخته شود.

۴۰ هزار مدرسه نیمه کار در کشور وجود دارد

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز نیز در این مراسم اظهار داشت: اینکه در کار خیر پیشرو باشیم خیلی خوب است. زیرا باید درباره کار خیر صحبت کرد و آن را اشاعه داد تا دیگران برای انجام آن نیز تشویق شوند.

وی گفت: ۴۰ هزار مدرسه نیمه کاره در کشور وجود دارد و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دولت برای این موضوع کمک کرده که کافی نیست و لازم است خیرین نیز مانند همیشه وارد عمل شده و برای اتمام آنها فعالیت کنند.

وی افزود: در ۱۴ استان مدرسه اوتیسم نداریم و خانواده‌های آنها به داشتن این مدارس نیاز دارند و امیدوارم به سرعت برای آن اقدام شود.

ساخت مدرسه در هندوستان، کمک به مسلمانان دیگر کشورها است

حجت الاسلام مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان نیز در سخنانی اظهار داشت: یکی از خصوصیات ما ایرانی‌ها این است که هیچگاه شیعیان مهجور مانده دنیا را از یاد نبردیم. اینکه در هندوستان نیز بتوان برای شیعیان و مسلمان های آنها مدرسه ساخت ، کار نیکویی است.

وی گفت: یک مدرسه برای مسلمانان کشور هند در حال ساخت است و این امر اقتدار ایران که پشتیبان همه مظلومان است بیشتر به نمایش می‌گذارد.

نیاز به ساخت مدرسه در استان تهران زیاد است

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش و عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران دیگر سخنران این مراسم نیز اظهارداشت: افزایش خیرین سبب کم شدن گرفتاری‌ها و مشکلات مردم می‌شود و هر چقدر تعداد افراد خیر بیشتر شود، می‌توان به اصلاح امور کشور و روند رو به رشد آن امیدوار بود.

وی گفت: اینکه دانش آموز به گونه‌ای تربیت شود تا پس از رسیدن به دوران بزرگسالی، از مرز شخصی عبور کرده و  فقط به زندگی شخصی خود نپردازد، از آموزش و پرورش و نحوه تربیت او سرچمشه می‌گیرد.

عضو جامع خیرین مدرسه سازبا تاکید بر اینکه رفع دغدغه‌های مردم، سبب پیشرفت و ترقی کشور می‌شود، افزود: البته شاید خود مردم هم ندانند که چه فرد خیری سبب رونق زندگی آنها شده؛ ولی دعای آنها به خود فرد خیر باز خواهد گشت و هیچگاه کار او در درگاه خداوند فراموش نمی‌شود.

صیدلو با اشاره به اینکه وضعیت بعضی از مدارس استان تهران مساعد نیست، تصریح کرد:  جمعیت روز و شب تهران یکی نیست. زیرا در روز عده‌ای از شهر و روستاهای اطراف به تهران می‌آیند تا فقط در حد خوردن و زنده ماندن هزینه‌های جاری خود را تامین کنند. از طرفی  بیشتر مدارس تهران و شهرهای اطراف آن ۲ شیفت کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم وطن‌های کم برخوردار ما در چنین شرایطی به یاری شما خیرین دل خوشند و دست نیاز به سوی شما دراز کردند که من به پاسخ مثبت شما خیرین خیلی امیدوارم.

اکبر ابراهیمی نایب رییس هیات مدیره جامع خیرین مدرسه ساز نیز در سخنانی اظهار داشت: از  آنجا که بدهی من به خداوند زیاد است، تلاش می‌کنم هر گونه کاری از دستم بر می‌آید برای ساخت مدرسه و افراد کم برخوردار انجام دهم. ولی نیاز است همه ما در کنار هم امور و نقص‌هایی که برای ساخت مدارس وجود دارد، برطرف کنیم.

بانو گیتی نژاد دیگر عضو جامع خیرین مدرسه ساز نیز اظهار داشت: ما مدرسه نمی سازیم بلکه انسان می سازیم. زیرا با عمل خیری  که انجام می‌دهیم به بچه‌های کم برخوردار،   زندگی و آینده‌ای جدید می‌دهیم.

وی که تاکنون ۲۰۰ مدرسه در کشور ساخته است به ارائه خدماتی مانند آموزش آنلاین در دبیرستان‌ها و واگذاری اینترنت پرسرعت اشاره کرد.

در بیشتر کلاس‌های مدارس تهران، ۸ دانش آموز مازاد هستند

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس تهران نیز اظهار داشت: در شهر قدس که یکی از شهرهای استان تهران است تراکم دانش آموزش به گونه ای است که به طور میانگین در هر کلاس ۸ نفر مازاد هستند.

وی افزود: استان تهران به عنوان پایتخت ایران باید جایگاه و وجعه لازم را در بین کشورهای جهان اسلام داشته باشد. زیرا اگر در پایتخت  آموزش، و پرورش خوب نباشد، تاثیر آن در کشور به جا می‌ماند.

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز ادامه داد: اینکه مدرسه‌ای بسازیم تا دانش آموز علاقه‌ای به ترک آن نداشته و برای ورود به مدرسه نیز لحظه شماری کند، ارزشمند است. البته به رغم تبلیغات مسمومی که وجود دارد، مدارس خوب در کشور زیاد است و امیدواریم روز به روز این تعداد مدرسه افزایش یابد.

محمدرضا جعفری مدیرعامل جامع خیرین مدرسه ساز نیز اظهار داشت: هدف گذاری خیرین مدرسه ساز، به اتمام رساندن  ۴۰ هزار مدرسه نیمه تمام در کشور است. البته دولت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه های در نظر گرفته و برای  دادن این بودجه باید همین مقدار نیز از طرف خیرین پرداخت شود.

ناهنجاری اجتماعی در بعضی از مدارس زیاد است

علی محمد ابویی دیگر عضو مجمع نیز بیان کرد: خیرین قرار نیست برای آموزش و پرورش کاری انجام دهند. زیرا وقتی در بیشتر مدارس دخترانه و پسرانه کشور مواد مخدر و فساد وجود دارد، یعنی راهی که آموزش و پرورش رفته، ‌ اشتباه است. بلکه ما خیرین فقط برای قرآن و خانواده های شهدا انجام وظیفه می کنیم.

وی گفت: در اینکه خیرین نیز کجا مدرسه می‌سازند نیز مهم است. زیرا در بعضی از مناطق مدارسی ساخته شده که خانواده‌هایی آنها هیچ بوعی از اسلام نبرده و شبیه داعشی‌ها هستند.

سید هادی موجانی قمی دیگر عضو مجمع نیز در سخنانی گفت: اینکه شما خیرین مدرسه می سازیید به  خاطر نان حلالی است که از سفره پدرهای خود ارتزاق کردید. از طرفی معامله با خدا ۷۰۰ برابر است و این عمل شما در حقیت ارزشمند خود شما را بیشتر می کند.

هدایت نورانی پور نایب ریییس مجمع خیرین مدرسه سازی گفت:  مهمترین موضوع برای ساخت مدرسه،   داشتن زمین است که باید ابتدا این مشکل را بر طرف کرد. همچنین باید اولویت بندی کرد که چه مناطقی بیشتر کم برخوردار هستند و نیاز به مدرسه د ارند تا برای آن اقدام شود.

جعفر شریعتی عضو دیگر جامع مدرسین نیز گفت:  مدرسه سازی عشق است همانطور که آقای حافظی عاشق این کار بود. البته باید بتوانیم به مدرسه و دانشگاه های ضعیف  نیز خدمت  کنیم تا آنها نیز از خدمات ارزنده ای برخوردار شوند.

مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: ذات تربیت دشوار است و آسیب های اجتماعی نیز به گونه ای است که باید بیشتر در تربیت دانش آموزان همت کرد.

وی گفت: شفاف سازی و به روز شدن سایت جامع خیرین مدرسه ساز برای اینکه فرد خیر به صورت ۳۶۰ درجه مراحل کار ساخت پروژه های مدرسه سازی را در سایت ببیند از دیگر برنامه‌های این معاونت است. همچنین نظام پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌هایی که مطمئن هستند نیز در سایت به روز رسانی می‌شود.

محسن بهارلو دیگر عضو مجمع نیزخاطرنشان کرد: یکی از مشکلات استان تهران کمبود زمین برای ساخت است. بر همین اساس اینکه بتوان ملکی را در اختیار خیرین مدرسه ساز قرار  داد، باید در اولویت برنامه‌ها قراربگیرد.

برچسب‌ها سید جواد حسینی مدرسه آموزش و پرورش خیرین مدرسه ساز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید جواد حسینی مدرسه آموزش و پرورش خیرین مدرسه ساز دانش آموزان سید جواد حسینی مدرسه آموزش و پرورش خیرین مدرسه ساز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت:فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در موضوع مدرسه سازی جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود:استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های نیازمند به توجه در موضوع فضای آموزشی است که خوشبختانه با آغاز دولت مردمی سیزدهم و عنایت و توجه ویژه سازمان نوسازی کشور و همچنین استاندار آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یک هزار و ۳۴ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس و فضا‌های آموزشی استان اضافه شده و بیش از یک هزارو ۸۰۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:نیاز استان آذربایجان‌غربی در موضوع کلاس‌های درس و رسیدن به متوسط کشوری، تعداد ۵ هزار کلاس درس است که امیدواریم با شروع نهضت مدرسه سازی در استان و توجه مسئولین استانی و کشوری، در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد:مهندس رحمانی از نیرو‌های متعهد و کاربلد استان آذربایجان‌غربی بودند و در زمان حضورشان در سازمان نوسازی مدارس استان، منشأ فعالیت‌ها و برکات مهمی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود:امیدواریم مهندس صدقی نیز با روحیه جهادی وارد میدان شده و در مسیر توسعه فضا‌های آموزش و پرورش استان گام بردارد.

مطهری گفت:موضوع تحول در آموزش و پرورش نیازمند ۳ عنصر محتوا، فضای آموزشی و تجهیزات و نیروی انسانی است و برای رسیدن به نقطه آرمانی در این موضوع باید به همه این موارد و عناصر توجه کافی و وافی صورت پذیرد.

در پایان این مراسم، با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان و مدیران مرتبط، «پیام صدقی» به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مداس آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات «قهرمان رحمانی» مدیرکل قبلی این مجموعه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد