Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:17:49 GMT

۲۷ نیروی امنیتی سودان به اعدام محکوم شدند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۵۸۳۴

۲۷ نیروی امنیتی سودان به اعدام محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه سودان ۱۳ نفر دیگر را به مجازات زندان محکوم کرد و ۴ نفر را هم در این پرونده بی گناه شناخت.

کشته شدن «احمد الخیر» معلم سودانی در شرق این کشور در سال گذشته، دامنه تظاهرات مردمی را گسترده تر کرد؛ تظاهراتی که سرانجام منجر به سقوط «عمر البشیر» رییس جمهوری سودان شد.

پس از کشته شدن این معلم سودانی در ابتدا اعلام شد که وی بر اثر مسمومیت فوت کرده اما تحقیقات بعدی نشان داد احمد الخیر در زمان بازداشت و در پی جراحت های شکنجه، جان باخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این برای اولین بار است که پس از تظاهرات سراسری مردم سودان، دادگاه این کشور برای نیروهای سرکوبگر اعتراضات، حکم قضایی صادر می کند.

صدها سودانی نیز امروز (دوشنبه) با در دست داشتن پرچم سودان و پلاکاردهایی که بر روی آن تصاویر احمد الخیر نقش بسته بود در محل دادگاه حضور پیدا کردند و خواستار محاکمه دیگر افرادی شدند که در سرکوب اعتراضات سال گذشته نقش داشته اند.

اعتراض‌های مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) به علت افزایش قیمت نان آغاز شد اما این اعتراض‌ها بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و سرانجام دولت البشیر ۲۲ فروردین ۹۸ سرنگون شد.

برچسب‌ها سودان خارطوم عمر البشیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان خارطوم عمر البشیر سودان خارطوم عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان

عضو شورای شهر تهران در توییتی از تصمیم شهرداری تهران برای اعدام درختان پارک لاله خبر داد.

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در توییتی نوشت: ‏مردم شریف تهران؛ جمعی از همکاران شورا با اقدامات پر حاشیه ‎زاکانی مخالف‌اند و اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد.

ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان و فضای سبز اشتباه است.

دیگر خبرها

  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • لبه تیغ
  • آنتونیو رودیگر در 31 سالگی سرانجام قهرمانی در مسابقات لیگ را تجربه کرد
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • هواداران رودا خوشحال از صعودی که سرانجام نداشت
  • راز «نفرین توت عنخ آمون» که بیش از ۲۰ نفر را کشت سرانجام فاش شد