Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@12:32:13 GMT

۲۶ گام رو به جلو؛ خدمات شهری ملایر

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۷۲۴۰

۲۶ گام رو به جلو؛ خدمات شهری ملایر

محتبی داوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهیه و تدوین دستورالعمل تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در شهرداری ملایر مهمترین اقدام در حوزه خدمات شهری و به منظور کاهش مزاحمت‌ها و آلایندگی شغلی بود.

وی به شناسایی ۲۵ شغل در سطح کشور که نباید در سطح شهر فعالیت کنند اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیسیون بند ۲۰ و اجرایی کردن آن به بررسی این مشاغل و رفع مزاحمت آنها می‌پردازد که این طرح همزمان با ملایر در شهرداری تهران و برخی کلان شهرها اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهردار ملایر ادامه داد: مشاغل مزاحم و آلاینده پس از شناسایی از طریق کارشناسان شهرداری و یا شکایت‌های مردمی به کمیسیون بند ۲۰ فراخوان شده و پس از بررسی و تشخیص، تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود.

داوری درباره سد معبر نیز توضیح داد: رسیدگی قانونی به هر نوع سد معبر تا جایی ادامه دارد که یا سد معبر به طور قطعی جمع‌آوری شود، یا شغل تعویض و یا مغازه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه در رفع سد معبر اقدامات خوب و اثرگذاری صورت گرفت بیان کرد: به دلیل ارایه مستندات قوی تاکنون آرای صادر شده دیوان عدالت اداری به نفع شهرداری ملایر بوده است.

اجرای طرح نظافت عصرگاهی

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر اجرای طرح نظافت عصرگاهی معابر فرعی سطح شهر را برای نخستین بار از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: این طرح با استفاده از ظرفیت موجود و بدون کوچکترین هزینه بر اساس برنامه زمانی مشخص اجرا شد.

داوری با بیان اینکه ۹۰ درصد نظافت عصرگاهی با ۱۸۶ رفتگر در طول سال اجرا می‌شود گفت: حدود یک سال پیش این طرح به اجرا درآمد و در صدد افزایش ظرفیت آن برای خدمات بهتر به شهروندان هستیم.

وی بهبود وضعیت مدیریت ماشین‌آلات خدمات شهری از طریق واگذاری ماشین آلات مکانیزه جمع‌آوری پسماند به بخش خصوصی به صورت استیجاری و با نظر کارشناس رسمی دادگستری را گام دیگر در این حوزه عنوان کرد.

داوری بیان کرد: در این طرح علاوه بر واریز اجاره بها به حساب شهرداری، تعمیر ماشین‌آلات نیز به عهده پیمانکار است.

متوقف کردن چهار دستگاه ماشین مکانیزه حمل زباله در اختیار پیمانکار تنظیف، اصلاح سیستم جریان شیرابه در تمامی ماشین‌آلات حمل پسماند، راه‌اندازی اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری، تهیه و تدوین نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات در شهرداری ملایر، اجرای طرح ساماندهی وضعیت سد معبر بازار روز میوه و تره‌بار، خیابان‌های صفرخانیان، شهید وفایی، مصطفی خمینی(ره)، شهید طلوعی، بلوار نبوت و خیابان شهدا از دیگر طرح‌هایی بود که وی به آنها اشاره کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر ادامه داد: به تازگی وضعیت گاراژ شهروند خیابان شهید وفایی ساماندهی و علاوه بر ساماندهی وضعیت بازار میوه و تره‌بار میدان عارف، طرح ساماندهی بازارچه قدس و بازار سنتی ملایر نیز اجرا و هرگونه سد معبر برای بهبود ایمنی رفع شد.

داوری گفت: همچنین از ظرفیت بخش خصوصی برای نظافت مکانیزه بلوارهای سطح شهر استفاده و سیستم مکانیزه مانیتورینگ ناوگان حمل و نقل زباله با نصب جی.پی.اس راه‌اندازی شد.

وی به طرح تغییر شیوه مدیریت تاسیسات برقی پارک‌ها و بوستان‌ها و تصویب نهایی بهای خدمات نگهداری فضای سبز اشاره کرد و افزود: پیشنهاد کاشت ۱۰۰ اصله نهال از گونه درختی پالونیا فورتی به جای درختان چنار ارایه و این تعداد نهال در سطح معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها کاشته شد.

طرح پسماند جنوبی استان همدان در مرحله نهایی

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر راهبری طرح جامع پسماند ناحیه جنوبی استان همدان را از مهمترین اقدامات برشمرد و بیان کرد: این طرح چهار فصل دارد و هم اکنون در مرحله تایید نهایی است.

داوری یادآور شد: این طرح ۱۳ شهر و ۴۸۷ روستای جنوب استان را زیر پوشش قرار می‌دهد و سه سال مطالعه آن طول کشید.

وی تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی طرح تفکیک پسماندها در مبدا، اجرای طرح تفکیک از مبدا با سه غرفه در مرحله نخست، اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر، شستشوی مکانیزه جداول و مخازن پسماند و واکسیناسیون کارکنان خدمات شهری علیه بیماری هپاتیت را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد.

داوری ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای جلب رضایت‌مندی و افزایش رفاه حال شهروندان برداریم.

برچسب‌ها پسماند همدان ملایر شهرداری ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسماند همدان ملایر شهرداری ملایر پسماند همدان ملایر شهرداری ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰ محل دفن پسماند چهارمحال‌ و بختیاری استاندارهای لازم را ندارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان گفت: محل دفن زباله شهری و قریب ۱۵۰ محل دفن روستایی در سطح چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد که هیچ‌کدام از این محل‌ها، استاندارد لازم براساس دستورالعمل فنی و ارزیابی سازمان محیط زیست به منظور دفن اصولی و استاندارد زباله را ندارد.

مهری امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته شهرداری شهرستان فارسان، متوسط سرانه تولید زباله بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم زباله در طول روز برای هر فرد است.

وی با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهرستان فارسان، افزود: حدود ۷۰ تا ۸۰ تن زباله در طول روز در سطح شهرستان تولید می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان اضافه کرد: در سطح شهرداری شهرستان فارسان، طرح تفکیک از مبدا به خوبی اجرا نمی‌شود و شهرداری فارسان، در تلاش برای واگذاری این موضوع به پیمانکار است اما همچنان بدون نتیجه باقی مانده و اجرای ناقصی داشته است.

امینی با اشاره به قانون مدیریت پسماند تصریح کرد: دلیل ناموفقی پروژه طرح تفکیک از مبدا، فرهنگ‌سازی است و متأسفانه نهادهای متولی در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی در مباحث مربوط به مدیریت پسماند فعالیتی ندارد.

وی ادامه داد: ۴۰ محل دفن زباله شهری و قریب ۱۵۰ محل دفن روستایی در سطح استان وجود دارد که هیچ‌کدام از این محل‌ها، استاندارد لازم بر اساس دستورالعمل فنی و ارزیابی سازمان محیط زیست به منظور دفن اصولی و استاندارد زباله را ندارد و تمام آنها به صورت غیراستاندارد دفن را صورت می‌دهند که لازم است در آن تجدیدنظر شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان با اشاره به محل دفن و دپو زباله در شهرستان فارسان، بیان کرد: دفن غیر اصولی زباله، منجر به آلودگی آب، خاک و هوا شده و سلامتی مردم را تهدید خواهد کرد.

امینی با اشاره به آئین‌نامه اجرای مدیریت پسماند که طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند است، تصریح کرد: شهرداری‌ها ملزم به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا هستند اما گاهی شهرداری‌ها در انجام وظیفه، کوتاهی می‌کنند.

وی افزود: اگر قرار است طرح جامع و تفصیلی شهری یا هادی روستایی مصوب شود، به دفن زباله با دقت بالاتر به وسیله هماهنگی با سازمان محیط زیست و از طریق ایجاد بسترهایی نفوذناپذیر مشروط است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم تفکیک زباله از مبدا به صورت جدی شروع شود و کارخانه‌های بازیافت زباله در منطقه احداث شود.

وی با اشاره به زباله، به عنوان طلای کثیف خاطرنشان کرد: واقعیتی انکارناپذیر است که زباله به عنوان یک چاقو دولبه می‌تواند منبع درآمد برای شهرداری‌ها و تهدیدی برای سلامتی مردم و نسل آینده باشد.

کد خبر 751987

دیگر خبرها

  • ۱۹۰ محل دفن پسماند چهارمحال‌ و بختیاری استاندارهای لازم را ندارند
  • کشف ۱۵ تن پسماند از یک منزل مسکونی در کرج
  • تخصیص ۳۲۳ تن قیر رایگان به شهرداری‌های چایپاره
  • کشف ۱۵ تن پسماند در یک منزل مسکونی در کرج
  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی تفکیک پسماند در تهران!
  • مدیریت پسماند در اصفهان رسالت بسیار سنگینی دارد
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳