Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن خاوران امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر راه و شهرسازی، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهری آغاز شد.

این پروژه که بخشی از طرح مهم و زیربنایی راه‌آهن تبریز- میانه است به منظور اتصال این خط ریلی به تبریز و با اعتباری بالغ بر ۶۴۶ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خط ریلی تبریز- بستان‌آباد- میانه به طول ۲۰۳ کیلومتر از ایستگاه فعلی میانه شروع شده و پس از عبور از مسیری عمدتاً کوهستانی، به ایستگاه بستان‌آباد رسیده و سپس به ایستگاه خاوران و در نهایت ایستگاه فعلی راه‌آهن تبریز متصل می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه خاوران تنها یک ماه پس از افتتاح ایستگاه بستان‌آباد

محمدرضا پورمحمدی در‬ این‬ آیین‬ اظهار داشت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران تنها یک ماه پس از افتتاح ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد هستیم که این ‏سرعت عمل و جدیت و اهتمام نشان می‌دهد که اگر اراده‌ها قوی باشد، کارها به سرعت انجام می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با احداث این ایستگاه تا دهه فجر سال ۹۹ می‌توان شاهد اتصال خط ریلی از مسیر میانه به تبریز بود.

بهبود راه‌های استان با پروژه های آزادراهی و بزرگراهی

پورمحمدی با انتقاد از عدم تکمیل برخی زیرساخت‌های ریلی و آزادراهی استان گفت: با وجود اینکه این استان در محل اتصال سه کریدور ترانزیتی قرار گرفته است اما به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌های ریلی و آزادراهی، تاکنون نتوانسته از این مزیت ترانزیتی بهره‌ای ببرد.

استاندار آذربایجان شرقی یک سوم پروژه‌های آزادراهی در دست ساخت کشور را مربوط به آذربایجان شرقی دانسته و گفت: علاوه بر آن، پروژه‌های بزرگ راهی نیز در این استان اجرایی می‌شود که در صورت تکمیل این پروژه شاهد افزایش و بهبود راه‌های استان خواهیم بود.

وی با قدرداتی از توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان، گفت: اما در عین حال از برخی مانع‌تراشی‌ها در اجرای پروژه‌های حوزه راه‌سازی استان انتقاد داریم چرا که متأسفانه بخشی از بدنه اجرایی راه و شهرسازی و مدیران استانی هنوز حساسیت و ضرورت این مسأله را درک نکرده‌اند.

اجرایی نشدن پروژه تبریز- سهند با بهانه‌های سطحی

پورمحمدی در خصوص برخی پروژه‌های عقب مانده استان گفت: بزرگراه تبریز- سهند یکی از این پروژه‌ها است که اجرای آن برای تمامی شهروندان شهر جدید سهند حیاتی است اما متأسفانه تأمین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی با بهانه‌های سطحی معطل مانده است.

استاندار آذربایجان شرقی ‏ادامه داد: من به عنوان نماینده دولت باید به مردم استان گزارش دهم و اگر بزرگراه تبریز- سهند در موعد مقرر به اتمام ‏نرسد به مردم اعلام خواهم کرد که چه کسانی در برابر این مسأله مقاومت می‌کنند.‏

پروژه‌های راه نباید به خاطر بروکراسی اداری معطل بمانند

وی افزود: پروژه‌های راه سازی نباید به خاطر بروکراسی اداری یا عدم همکاری برخی افراد، بلاتکلیف بمانند که رفع موانع اجرایی پروژه‌های راه وظیفه وزارت راه و شهرسازی است که باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

پورمحمدی پروژه‌های راه را از جهات مختلف چه از نظر نقش آن در توسعه اقتصادی و چه از نظر سلامتی و امنیت مردم دارای ‏اهمیت دانسته و گفت: امیدوارم با این اهتمام و جدیت در تکمیل شریان‌های ارتباطی، بتوانیم از عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه ترانزیتی خارج شویم و از مزیت‌های فوق‌العاده استان در این زمینه استفاده کنیم.

تأمین ۷ هکتار از اراضی مورد نیاز سایت ایستگاه خاوران توسط شهرداری

ایرج شهین‌باهر نیز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران گفت: با توجه به اهمیت مسیر ریلی میانه-بستان آباد-تبریز که یک پروژه ملی است، شهرداری تبریز هفت هکتار از اراضی مورد نیاز سایت ایستگاه خاوران را تأمین کرده است.

شهردار تبریز افزود: همچنین پیش از آغاز عملیات اجرایی، مساعدت‌های لازم از سوی شهرداری تبریز برای تحقق این آرزوی دیرین شهروندان یعنی تکمیل خط ریلی میانه-بستان آباد-تبریز صورت گرفته است.

کد خبر 4811776

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی پروژه های عمرانی تبریز 9 دی بوشهر ایلام آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شهرکرد شیراز گرگان مشهد استانداری سمنان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دنبال برخورد سواری پراید با خودرو اِل ۹۰ در جاده اهر_تبریز ۹ نفر مصدوم شدند.

وحید شادی‌نیا در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: شامگاه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، به دنبال برخورد سواری پراید با خودرو ال ۹۰ در جاده اهر_تبریز حوالی چهار کیلومتری پس از بیلوردی، ۹ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: پنج آمبولانس اورژانس در صحنه حادثه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اورژانس استان آذربایجان شرقی، وی اذعان کرد: پنج مصدوم حادثه توسط اورژانس به بیمارستان هریس و چهار مصدوم تحت مراقبت کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان اهر انتقال یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز